JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dickens i fargar med driv

Satirikaren Armando Iannucci har laga ein visuelt påkosta familiefilm med spor av sin eigen frekke stil.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande i Iannuccis Copperfield-film.

Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande i Iannuccis Copperfield-film.

LANDMARK MEDIA / Alamy Stock Pho

Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande i Iannuccis Copperfield-film.

Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande i Iannuccis Copperfield-film.

LANDMARK MEDIA / Alamy Stock Pho

2407
20200904
2407
20200904

DRAMA/KOMEDIE

Regi:
Armando Iannucci

David Copperfields personlige historie

Med: Dev Patel, Tilda Swinton, Hugh Laurie
Kinofilm

Klassikaren av Charles Dickens om den fantasifulle David Copperfield har blitt film eller fjernsyn minst fjorten gongar, men sist romanen vart regissert som spelefilm for kino var av George Cukor i 1935, utan fargar. Ein gler seg når Skottlands skarpe humorist Armando Iannucci skal svinge seg med store studiopengar og soga om ein kar som etter ein turbulent oppvekst får fram talentet sitt for historieforteljing.

Britisk brodd

Komikaren Iannucci var rasande festleg med filmen In the Loop. Eg skrattlo av fjernsynsserien Veep, og The Thick of It er vidgjeten. The Death of Stalin var òg morosam, sjølv om det er rart at britisk film og fjernsyn har gjort det til si oppgåve å leike seg med russisk historie dei siste åra. No er skotten i eit anna landskap, med litterær adapsjon og komisk kostymedrama. Brodden er ikkje borte, men dei mørke sleivsparka er færre, og filmen er meir familievennleg. Sjølv om Peter Capaldi er med, set han ikkje ny rekord i banning per sekund, slik han plar. Faktene til skodespelarane er tydelege, og lakonisk bitande kommentarar spelar ei mindre rolle enn fysiske speloppar.

Fantasirikdom

Både Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande skodespelarar som meistrar det stillfarne så vel som det stiliserte. Her gjeld sistnemnde. Det passar dei store studiorammene med flotte fargar, høgt tempo og dei talrike vendingane frå ein roman full av snåle figurar og dramatikk. Filmen hyllar fantasien til forteljaren. Detaljar frå Dickens får plass. Den narrativt orienterte hjernen til hovudfiguren er kombinert med tilbakeblikk, til hjelp for eit ungt publikum. Det er lurt løyst med visuelle projiseringar og hopp. Eit mangfald av folk i rolleregisteret speglar britisk kolonihistorie fiffig, samtidig som den sosiale kritikken hjå Dickens kjennest dagsaktuell, med spark til klassesamfunn, fattigdom og aristokratisk arroganse. Eg trur mange vil sette pris på å sjå ein fornøyeleg og fantasirik storfilm, sjølv om ein ikkje ler like mykje som ein plar med Iannucci bak spakane.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

DRAMA/KOMEDIE

Regi:
Armando Iannucci

David Copperfields personlige historie

Med: Dev Patel, Tilda Swinton, Hugh Laurie
Kinofilm

Klassikaren av Charles Dickens om den fantasifulle David Copperfield har blitt film eller fjernsyn minst fjorten gongar, men sist romanen vart regissert som spelefilm for kino var av George Cukor i 1935, utan fargar. Ein gler seg når Skottlands skarpe humorist Armando Iannucci skal svinge seg med store studiopengar og soga om ein kar som etter ein turbulent oppvekst får fram talentet sitt for historieforteljing.

Britisk brodd

Komikaren Iannucci var rasande festleg med filmen In the Loop. Eg skrattlo av fjernsynsserien Veep, og The Thick of It er vidgjeten. The Death of Stalin var òg morosam, sjølv om det er rart at britisk film og fjernsyn har gjort det til si oppgåve å leike seg med russisk historie dei siste åra. No er skotten i eit anna landskap, med litterær adapsjon og komisk kostymedrama. Brodden er ikkje borte, men dei mørke sleivsparka er færre, og filmen er meir familievennleg. Sjølv om Peter Capaldi er med, set han ikkje ny rekord i banning per sekund, slik han plar. Faktene til skodespelarane er tydelege, og lakonisk bitande kommentarar spelar ei mindre rolle enn fysiske speloppar.

Fantasirikdom

Både Dev Patel, Tilda Swinton og Hugh Laurie er glimrande skodespelarar som meistrar det stillfarne så vel som det stiliserte. Her gjeld sistnemnde. Det passar dei store studiorammene med flotte fargar, høgt tempo og dei talrike vendingane frå ein roman full av snåle figurar og dramatikk. Filmen hyllar fantasien til forteljaren. Detaljar frå Dickens får plass. Den narrativt orienterte hjernen til hovudfiguren er kombinert med tilbakeblikk, til hjelp for eit ungt publikum. Det er lurt løyst med visuelle projiseringar og hopp. Eit mangfald av folk i rolleregisteret speglar britisk kolonihistorie fiffig, samtidig som den sosiale kritikken hjå Dickens kjennest dagsaktuell, med spark til klassesamfunn, fattigdom og aristokratisk arroganse. Eg trur mange vil sette pris på å sjå ein fornøyeleg og fantasirik storfilm, sjølv om ein ikkje ler like mykje som ein plar med Iannucci bak spakane.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis