Dagens Dumbo
Tim Burton pakkar Disneys Dumbo i moderne maske med publikumspotensial.
Den dataanimerte elefanten Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid.
Foto: Disney
Familiefilm
Regi: Tim Burton
Dumbo
Med: Nico Parker, Colin Farrell
Disney drar på med all økonomisk tyngd og fråvær av fantasi og lagar gamle filmar om igjen. Den elskverdige, flygande elefanten Dumbo frå 1941 har fått ny drakt av i dag av Tim Burton. Tradisjonen tru viser storregissøren kjærleik til frikarar. No er menneska meir med, og endra struktur gjev plass til stjerner i sentrale roller. Nyinnspelinga kan appellere breitt.
Nostalgi
Var du 14 år i 1992, blir du nostalgisk av at Batman-Burton lagar film med Danny DeVito og Michael Keaton. Vi får dessutan direkte utdrag frå dei originale teiknefilmscenene mellom det menneskelege dramaet om familie og mot, showbusiness og utnytting. Barn er røyndas røyst. Dei er opne for noko annleis utan dumme fordommar og fjas. Elefanten med dei store øyra vil alltid vekkje varme kjensler. Når Dumbo først flyr, kjem ein gledesrus.
Nytt stoff
Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid. Den dataanimerte elefanten nyt godt av ny teknologi og er sjelfullt animert, sjølv om storslagne studiorammer ikkje er like sjarmerande som dei klassiske teikningane frå førtitalet. Disney har rista av seg klare rusreferansar og rasistiske detaljar frå førtitalet og held seg med politisk korrektskap med mangfald i periferien. Den store, sterke, svarte mannen driv rekneskap, og Milly (Parker) vil vie livet til vitskap.
Dumbo har klare bodskap. Dyr bør ikkje bli bura inne. Å skilje barn frå familien tar seg dårleg ut. Ei dramatisk historie med griske skurkar skal tekkje dagens unge. Det er solid, men konvensjonelt, slik vi kjenner Disney i dag.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Familiefilm
Regi: Tim Burton
Dumbo
Med: Nico Parker, Colin Farrell
Disney drar på med all økonomisk tyngd og fråvær av fantasi og lagar gamle filmar om igjen. Den elskverdige, flygande elefanten Dumbo frå 1941 har fått ny drakt av i dag av Tim Burton. Tradisjonen tru viser storregissøren kjærleik til frikarar. No er menneska meir med, og endra struktur gjev plass til stjerner i sentrale roller. Nyinnspelinga kan appellere breitt.
Nostalgi
Var du 14 år i 1992, blir du nostalgisk av at Batman-Burton lagar film med Danny DeVito og Michael Keaton. Vi får dessutan direkte utdrag frå dei originale teiknefilmscenene mellom det menneskelege dramaet om familie og mot, showbusiness og utnytting. Barn er røyndas røyst. Dei er opne for noko annleis utan dumme fordommar og fjas. Elefanten med dei store øyra vil alltid vekkje varme kjensler. Når Dumbo først flyr, kjem ein gledesrus.
Nytt stoff
Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid. Den dataanimerte elefanten nyt godt av ny teknologi og er sjelfullt animert, sjølv om storslagne studiorammer ikkje er like sjarmerande som dei klassiske teikningane frå førtitalet. Disney har rista av seg klare rusreferansar og rasistiske detaljar frå førtitalet og held seg med politisk korrektskap med mangfald i periferien. Den store, sterke, svarte mannen driv rekneskap, og Milly (Parker) vil vie livet til vitskap.
Dumbo har klare bodskap. Dyr bør ikkje bli bura inne. Å skilje barn frå familien tar seg dårleg ut. Ei dramatisk historie med griske skurkar skal tekkje dagens unge. Det er solid, men konvensjonelt, slik vi kjenner Disney i dag.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»