Dagens Dumbo
Tim Burton pakkar Disneys Dumbo i moderne maske med publikumspotensial.
Den dataanimerte elefanten Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid.
Foto: Disney
Familiefilm
Regi: Tim Burton
Dumbo
Med: Nico Parker, Colin Farrell
Disney drar på med all økonomisk tyngd og fråvær av fantasi og lagar gamle filmar om igjen. Den elskverdige, flygande elefanten Dumbo frå 1941 har fått ny drakt av i dag av Tim Burton. Tradisjonen tru viser storregissøren kjærleik til frikarar. No er menneska meir med, og endra struktur gjev plass til stjerner i sentrale roller. Nyinnspelinga kan appellere breitt.
Nostalgi
Var du 14 år i 1992, blir du nostalgisk av at Batman-Burton lagar film med Danny DeVito og Michael Keaton. Vi får dessutan direkte utdrag frå dei originale teiknefilmscenene mellom det menneskelege dramaet om familie og mot, showbusiness og utnytting. Barn er røyndas røyst. Dei er opne for noko annleis utan dumme fordommar og fjas. Elefanten med dei store øyra vil alltid vekkje varme kjensler. Når Dumbo først flyr, kjem ein gledesrus.
Nytt stoff
Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid. Den dataanimerte elefanten nyt godt av ny teknologi og er sjelfullt animert, sjølv om storslagne studiorammer ikkje er like sjarmerande som dei klassiske teikningane frå førtitalet. Disney har rista av seg klare rusreferansar og rasistiske detaljar frå førtitalet og held seg med politisk korrektskap med mangfald i periferien. Den store, sterke, svarte mannen driv rekneskap, og Milly (Parker) vil vie livet til vitskap.
Dumbo har klare bodskap. Dyr bør ikkje bli bura inne. Å skilje barn frå familien tar seg dårleg ut. Ei dramatisk historie med griske skurkar skal tekkje dagens unge. Det er solid, men konvensjonelt, slik vi kjenner Disney i dag.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Familiefilm
Regi: Tim Burton
Dumbo
Med: Nico Parker, Colin Farrell
Disney drar på med all økonomisk tyngd og fråvær av fantasi og lagar gamle filmar om igjen. Den elskverdige, flygande elefanten Dumbo frå 1941 har fått ny drakt av i dag av Tim Burton. Tradisjonen tru viser storregissøren kjærleik til frikarar. No er menneska meir med, og endra struktur gjev plass til stjerner i sentrale roller. Nyinnspelinga kan appellere breitt.
Nostalgi
Var du 14 år i 1992, blir du nostalgisk av at Batman-Burton lagar film med Danny DeVito og Michael Keaton. Vi får dessutan direkte utdrag frå dei originale teiknefilmscenene mellom det menneskelege dramaet om familie og mot, showbusiness og utnytting. Barn er røyndas røyst. Dei er opne for noko annleis utan dumme fordommar og fjas. Elefanten med dei store øyra vil alltid vekkje varme kjensler. Når Dumbo først flyr, kjem ein gledesrus.
Nytt stoff
Dumbo anno 2019 er eit barn av si tid. Den dataanimerte elefanten nyt godt av ny teknologi og er sjelfullt animert, sjølv om storslagne studiorammer ikkje er like sjarmerande som dei klassiske teikningane frå førtitalet. Disney har rista av seg klare rusreferansar og rasistiske detaljar frå førtitalet og held seg med politisk korrektskap med mangfald i periferien. Den store, sterke, svarte mannen driv rekneskap, og Milly (Parker) vil vie livet til vitskap.
Dumbo har klare bodskap. Dyr bør ikkje bli bura inne. Å skilje barn frå familien tar seg dårleg ut. Ei dramatisk historie med griske skurkar skal tekkje dagens unge. Det er solid, men konvensjonelt, slik vi kjenner Disney i dag.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.