JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

🎧 Eklingar står for fall

Bombshell er ein av årets garantert mest tilfredsstillande hemnfilmar – om ein ser vekk frå ei viss kvitvasking av tvilsame heltinner.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Margot Robbie som Kayla Pospisil og Kate McKinnon som Jess Carr i filmen som tek for seg seksuell trakassering på arbeidsplassen.

Margot Robbie som Kayla Pospisil og Kate McKinnon som Jess Carr i filmen som tek for seg seksuell trakassering på arbeidsplassen.

Foto: Hilary Bronwyn Gayle / Nordisk Film Distribusjon

Margot Robbie som Kayla Pospisil og Kate McKinnon som Jess Carr i filmen som tek for seg seksuell trakassering på arbeidsplassen.

Margot Robbie som Kayla Pospisil og Kate McKinnon som Jess Carr i filmen som tek for seg seksuell trakassering på arbeidsplassen.

Foto: Hilary Bronwyn Gayle / Nordisk Film Distribusjon

3366
20200110
3366
20200110

Lytt til artikkelen:

Dokudrama

Regi: Jay Roach

Bombshell

Med: Charlize Theron, John Lithgow, Nicole Kidman, Margot Robbie

Roger Ailes (Lithgow) starta opp Fox News i 1995 og fekk frie tyglar frå eigaren Rupert Murdoch. Han steig til eventyrlege høgder ved hjelp av nyheitsanker som Megyn Kelly (Theron) og Gretchen Carson (Kidman), men dei og fleire skulle i 2016 riva han resolutt ned i oppgjeret med seksuelt misbruk og maktovergrep.

Bombenedslåande

Den stokk konservative Ailes sette ein ny standard for dobbeltstandard. På den eine sida ville han sjå eit prektig USA med kristne verdiar, på den andre ville han trekka til seg sjåarar ved å visa fram beina på dei usannsynleg pene kvinnelege fjernsynsvertane sine. Mantraet hans var lojalitet, praksisen var «sug meg, elles får du sparken». Og hadde no berre det vore å setja det på spissen!

Den rørsla som starta med filmprodusent Harvey Weinstein, har halde fram med å røra på seg, og Bombshell tek oss eit heilt år før metoo eksploderte i 2017. At Ailes vart felt av sine eigne, utan draghjelp av rørsla og i ein TV-stasjon der feminisme er eit skjellsord, gjer historia endå meir engasjerande og beundringsverdig – og sjokkerande. Enno tillèt eg meg sjølv å verta sjokkert over dei utrulege overtrampa som vert avdekte, gong på gong. Utruleg betyr «ikkje til å tru», men du skal vera bra naiv etter kvart for ikkje å tru det som kjem fram.

Blenda

Noko av det mest appellerande med Bombshell er at rollebesetninga er så til dei grader god, alle er blonde og pene, alle er velartikulerte, alle er heltinner på kvart sitt vis. Akkurat det gjer seg svært godt for å få folk til kinosalen, men det gjer diverre også at ein kanskje vert noko blenda. For det er jo problemet med alle underhaldande dokudrama: Dei vert gjerne unyanserte.

Det er liksom ikkje lov å lata hovudpersonane vera samansette, på godt og vondt. Roger Ailes er frykteleg slem, og dei to kraftsentra Kelly og Carson er meir eller mindre berre helteaktige. Me snakkar altså om konservative, smårasistiske og antifeministiske amerikanske TV-vertar, sånn i røynda. Dette kjem ein så vidt inn på, men til dømes Megyn Kellys bombastiske utsegn om at julenissen må vera kvit, vert bagatellisert og nesten latterleggjord på ein måte som ikkje kler filmen. Men – eg lèt att auga for desse innlysande svake sidene med Bombshell, for på alle andre måtar er filmen kanonbra underhaldning.

Lovely blond

Charlize Theron og Margot Robbie i same film – det er jo nesten for mykje av det gode! Eg vert glad berre av å sjå på dei. Den gode, gamle stjernekvaliteten skin med all sin styrke. Også Nicole Kidman er god som Gretchen Carson, men utan tvil er det Therons film. Og så er det noko med slike heltedrama som gjer at ein må klappa litt i hendene mens ein frydar seg over at ekle kryp endeleg får som fortent. Filmar som Erin Brockovich (2000) og Lovlig blond (2001) dukkar straks opp som gode samanlikningar og favorittar. Eg voks opp med nittitalsfeminisme i blodet samtidig som eg abonnerte på Hollywood-filmblad, så filmar som Bombshell går rett til hjarta på meg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Lytt til artikkelen:

Dokudrama

Regi: Jay Roach

Bombshell

Med: Charlize Theron, John Lithgow, Nicole Kidman, Margot Robbie

Roger Ailes (Lithgow) starta opp Fox News i 1995 og fekk frie tyglar frå eigaren Rupert Murdoch. Han steig til eventyrlege høgder ved hjelp av nyheitsanker som Megyn Kelly (Theron) og Gretchen Carson (Kidman), men dei og fleire skulle i 2016 riva han resolutt ned i oppgjeret med seksuelt misbruk og maktovergrep.

Bombenedslåande

Den stokk konservative Ailes sette ein ny standard for dobbeltstandard. På den eine sida ville han sjå eit prektig USA med kristne verdiar, på den andre ville han trekka til seg sjåarar ved å visa fram beina på dei usannsynleg pene kvinnelege fjernsynsvertane sine. Mantraet hans var lojalitet, praksisen var «sug meg, elles får du sparken». Og hadde no berre det vore å setja det på spissen!

Den rørsla som starta med filmprodusent Harvey Weinstein, har halde fram med å røra på seg, og Bombshell tek oss eit heilt år før metoo eksploderte i 2017. At Ailes vart felt av sine eigne, utan draghjelp av rørsla og i ein TV-stasjon der feminisme er eit skjellsord, gjer historia endå meir engasjerande og beundringsverdig – og sjokkerande. Enno tillèt eg meg sjølv å verta sjokkert over dei utrulege overtrampa som vert avdekte, gong på gong. Utruleg betyr «ikkje til å tru», men du skal vera bra naiv etter kvart for ikkje å tru det som kjem fram.

Blenda

Noko av det mest appellerande med Bombshell er at rollebesetninga er så til dei grader god, alle er blonde og pene, alle er velartikulerte, alle er heltinner på kvart sitt vis. Akkurat det gjer seg svært godt for å få folk til kinosalen, men det gjer diverre også at ein kanskje vert noko blenda. For det er jo problemet med alle underhaldande dokudrama: Dei vert gjerne unyanserte.

Det er liksom ikkje lov å lata hovudpersonane vera samansette, på godt og vondt. Roger Ailes er frykteleg slem, og dei to kraftsentra Kelly og Carson er meir eller mindre berre helteaktige. Me snakkar altså om konservative, smårasistiske og antifeministiske amerikanske TV-vertar, sånn i røynda. Dette kjem ein så vidt inn på, men til dømes Megyn Kellys bombastiske utsegn om at julenissen må vera kvit, vert bagatellisert og nesten latterleggjord på ein måte som ikkje kler filmen. Men – eg lèt att auga for desse innlysande svake sidene med Bombshell, for på alle andre måtar er filmen kanonbra underhaldning.

Lovely blond

Charlize Theron og Margot Robbie i same film – det er jo nesten for mykje av det gode! Eg vert glad berre av å sjå på dei. Den gode, gamle stjernekvaliteten skin med all sin styrke. Også Nicole Kidman er god som Gretchen Carson, men utan tvil er det Therons film. Og så er det noko med slike heltedrama som gjer at ein må klappa litt i hendene mens ein frydar seg over at ekle kryp endeleg får som fortent. Filmar som Erin Brockovich (2000) og Lovlig blond (2001) dukkar straks opp som gode samanlikningar og favorittar. Eg voks opp med nittitalsfeminisme i blodet samtidig som eg abonnerte på Hollywood-filmblad, så filmar som Bombshell går rett til hjarta på meg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Rollebesetninga er så til dei grader god.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis