JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Etter kvinnene

Casey Affleck har godt grep om regi og skodespel i ein fin dystopi med eit kjent univers.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Far (Casey Affleck) og dotter (Anna Pniowsky) held seg helst for seg sjølve.

Far (Casey Affleck) og dotter (Anna Pniowsky) held seg helst for seg sjølve.

Foto: Cate Cameron

Far (Casey Affleck) og dotter (Anna Pniowsky) held seg helst for seg sjølve.

Far (Casey Affleck) og dotter (Anna Pniowsky) held seg helst for seg sjølve.

Foto: Cate Cameron

2416
20200529
2416
20200529

DRAMA / THRILLER

Regi: Casey Affleck

The Light of My Life

Med: Casey Affleck, Anna Pniowsky, Elisabeth Moss

Ein epidemi har reinska kloden for kvinner. Igjen står ei mengd menn som trugar dei få immune kvinnene. Den elleve år gamle jenta Rag (Pniowsky) og faren (Affleck) luskar rundt sørvest i Canada. Dei er helst aleine. Rag må late som ho er gut, og ho har aldri sett ei kvinne.

Tradisjon

Postapokalypsen har vore populær lenge. Det er noko kjent med The Light of My Life. Filmversjonen av Cormac McMarthys dystopi The Road er ein slektning, medan tankane streifar innom nyare sjangerfilmar som It Comes at Night og The Survivalist. Tematiske skuggar frå Menneskenes barn av Alfonso Cuarón eller serien basert på Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale, lurer i bakgrunnen, men The Light of My Life er meir smålåten og fokuserer på far og dotter. Ein finn spor av Leave no Trace av Debra Granik, men den mest forfriskande fantasifulle varianten av «far skjuler dotter som son i eit kollapsa Nord-Amerika», er meksikanske Buy Me a Gun av Julio Hernández Cordón.

Den nye filmen til Affleck kjennest altså ikkje særleg nyskapande, men han er vellaga i alle ledd. Dramaet vekkjer tankar og skaper spenning utan store fakter.

Fag

Den unge kanadiaren Anna Pniowsky skin stille som ljoset ho er i livet til faren. Affleck er dønn solid som skodespelar, og dei fleste smårollene speglar vekta han legg på faget. Kvalitet gjennomsyrar òg fotografiet, fargane og musikken. Dei kalde, matte fargane frå kald nordamerikansk skog er flotte og står i kontrast til varmen i bilete av minne med mora (Moss). Lydbiletet er effektivt og fryktar ikkje stilla. Manuset har tydelege tematiske trådar om forholdet mellom dei to hovudfigurane. Skildringa av dynamikken mellom dei to er fin. Ein seanse med far som forklarar reproduksjon, rasisme og menstruasjon, er løyen. Snedige blikk på Noahs ark er blant bibelske referansar som gjev rikdom. Moralfilosofi møter rasjonelt, realistisk overlevingsdrama. Kjønn er diverre eit naturleg tema, og Affleck gjer det smart og fint.

The Light of My Life er ikkje den første gode filmen av sitt slag. Han blir neppe den siste.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latin-
amerikansk kultur og historie
ved Universitetet i Bergen
og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA / THRILLER

Regi: Casey Affleck

The Light of My Life

Med: Casey Affleck, Anna Pniowsky, Elisabeth Moss

Ein epidemi har reinska kloden for kvinner. Igjen står ei mengd menn som trugar dei få immune kvinnene. Den elleve år gamle jenta Rag (Pniowsky) og faren (Affleck) luskar rundt sørvest i Canada. Dei er helst aleine. Rag må late som ho er gut, og ho har aldri sett ei kvinne.

Tradisjon

Postapokalypsen har vore populær lenge. Det er noko kjent med The Light of My Life. Filmversjonen av Cormac McMarthys dystopi The Road er ein slektning, medan tankane streifar innom nyare sjangerfilmar som It Comes at Night og The Survivalist. Tematiske skuggar frå Menneskenes barn av Alfonso Cuarón eller serien basert på Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale, lurer i bakgrunnen, men The Light of My Life er meir smålåten og fokuserer på far og dotter. Ein finn spor av Leave no Trace av Debra Granik, men den mest forfriskande fantasifulle varianten av «far skjuler dotter som son i eit kollapsa Nord-Amerika», er meksikanske Buy Me a Gun av Julio Hernández Cordón.

Den nye filmen til Affleck kjennest altså ikkje særleg nyskapande, men han er vellaga i alle ledd. Dramaet vekkjer tankar og skaper spenning utan store fakter.

Fag

Den unge kanadiaren Anna Pniowsky skin stille som ljoset ho er i livet til faren. Affleck er dønn solid som skodespelar, og dei fleste smårollene speglar vekta han legg på faget. Kvalitet gjennomsyrar òg fotografiet, fargane og musikken. Dei kalde, matte fargane frå kald nordamerikansk skog er flotte og står i kontrast til varmen i bilete av minne med mora (Moss). Lydbiletet er effektivt og fryktar ikkje stilla. Manuset har tydelege tematiske trådar om forholdet mellom dei to hovudfigurane. Skildringa av dynamikken mellom dei to er fin. Ein seanse med far som forklarar reproduksjon, rasisme og menstruasjon, er løyen. Snedige blikk på Noahs ark er blant bibelske referansar som gjev rikdom. Moralfilosofi møter rasjonelt, realistisk overlevingsdrama. Kjønn er diverre eit naturleg tema, og Affleck gjer det smart og fint.

The Light of My Life er ikkje den første gode filmen av sitt slag. Han blir neppe den siste.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latin-
amerikansk kultur og historie
ved Universitetet i Bergen
og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Samfunn

Kapitulasjon i klimapolitikken

Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis