JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Dusinvare frå dopverda

Truverdig nok, men Beautiful Boy er eit føreseieleg og kalkulert drama.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Forholdet mellom Nic (Chalamet) og faren David (Carell) er godt, men sonen slit likevel.

Forholdet mellom Nic (Chalamet) og faren David (Carell) er godt, men sonen slit likevel.

Foto: Ruben Impens

Forholdet mellom Nic (Chalamet) og faren David (Carell) er godt, men sonen slit likevel.

Forholdet mellom Nic (Chalamet) og faren David (Carell) er godt, men sonen slit likevel.

Foto: Ruben Impens

2910
20190104
2910
20190104

Drama

Regi: Felix van
Groeningen

Beautiful Boy

Med: Steve Carell, Timothée Chalamet, Maura Tierney

Far–son-forholdet kunne knapt vore betre mellom David (Carell) og Nic (Chalamet), og oppvekstvilkåra med journalistfar og høg kulturell kapital i tillegg til trygt middelklassetilvære, burde sikra ein bra overgang til vaksenlivet. Foreldra er skilde, men Karen (Tierney) er på ingen måte noka slem stemor, tvert imot. Likevel slit Nic med narkotikamisbruk. Om det høyrest ut som noko du har høyrt før, så kan eg forsikra deg om at det har du rett i.

Dopingkontroll

Eg seier ikkje at ein skal slutta å laga tåredryppande filmar om stoffmisbruk, men skal det verkeleg vera nødvendig å leggja så lite nyskaping i det? Beautiful Boy er basert på den bestseljande boka til New York Times-journalist David Sheff og sonen Nic. Såleis kan ein jo ikkje seia at røynda er betre enn fiksjonen (eller verre), men ein laga film av alt som putrar opp i grinegryta?

Sjølvsagt er det utruleg trist når eit ungt, fint menneske (eller ein nydeleg gut, som tittelen kan fortelja oss) hamnar i uføret, men det endar svimlande fort på klisjéhylla saman med ein haug andre døme heilt tilbake til filmens oppstart: frå dei triste lagnadene i opiumsbulene til vår eigen Himmel og helvete (Victor Borg og Øyvind Vennerød sitt (u)dødelege dopdrama frå 1969). Det er tydelegvis berre heilt uimotståeleg, og eg mistenkjer at den belgiske regissøren Felix van Groeningen hoppar på tårebåten for å få eit innpass i den glitrande filmbransjen over Atlanteren.

Opplagt

No er ikkje van Groeningen heilt ukjent med substanstemaet eller dramasjangeren frå før, med Belgica (2016) og ikkje minst hjarteflengande triste Alabama & Monroe (2014). Når eg no ser kva han gjer med Beautiful Boy, tenkjer eg dei to før nemnde filmane i stor grad blir redda bra av det dei får gratis ved at språket er flamsk og skodespelarane er salig lite oppbrukte, sett med norske auge. Som med dei andre filmane er filmmusikken viktig, men å bruka Massive Attack og Sigur Rós blir i overkant ladd. Det kjennest gjennomskodeleg og kalkulert, som med resten av filmen.

Med springande personfokus får eg kjensla av å bli mata med teskei, som at det sonen Nic kjem med, eigentleg kunne vore utelate, at det eigentleg var meininga at dette var farens historie. Denne blandinga av synsvinklar bidreg til ei kjensle av at filmen er meint som ein god, gamaldags skremselsplakat for unge, privilegerte menneske som enno kan bli redda frå den farlege, men fjerne dopverda.

Det er ikkje det at eg ikkje trur på det som skjer, det er berre at det er så drøvtygd at det glir rett gjennom systemet utan å røra ved ei einaste nervecelle. Og der skal eg stoppa metaforen før han blir for innlysande.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Felix van
Groeningen

Beautiful Boy

Med: Steve Carell, Timothée Chalamet, Maura Tierney

Far–son-forholdet kunne knapt vore betre mellom David (Carell) og Nic (Chalamet), og oppvekstvilkåra med journalistfar og høg kulturell kapital i tillegg til trygt middelklassetilvære, burde sikra ein bra overgang til vaksenlivet. Foreldra er skilde, men Karen (Tierney) er på ingen måte noka slem stemor, tvert imot. Likevel slit Nic med narkotikamisbruk. Om det høyrest ut som noko du har høyrt før, så kan eg forsikra deg om at det har du rett i.

Dopingkontroll

Eg seier ikkje at ein skal slutta å laga tåredryppande filmar om stoffmisbruk, men skal det verkeleg vera nødvendig å leggja så lite nyskaping i det? Beautiful Boy er basert på den bestseljande boka til New York Times-journalist David Sheff og sonen Nic. Såleis kan ein jo ikkje seia at røynda er betre enn fiksjonen (eller verre), men ein laga film av alt som putrar opp i grinegryta?

Sjølvsagt er det utruleg trist når eit ungt, fint menneske (eller ein nydeleg gut, som tittelen kan fortelja oss) hamnar i uføret, men det endar svimlande fort på klisjéhylla saman med ein haug andre døme heilt tilbake til filmens oppstart: frå dei triste lagnadene i opiumsbulene til vår eigen Himmel og helvete (Victor Borg og Øyvind Vennerød sitt (u)dødelege dopdrama frå 1969). Det er tydelegvis berre heilt uimotståeleg, og eg mistenkjer at den belgiske regissøren Felix van Groeningen hoppar på tårebåten for å få eit innpass i den glitrande filmbransjen over Atlanteren.

Opplagt

No er ikkje van Groeningen heilt ukjent med substanstemaet eller dramasjangeren frå før, med Belgica (2016) og ikkje minst hjarteflengande triste Alabama & Monroe (2014). Når eg no ser kva han gjer med Beautiful Boy, tenkjer eg dei to før nemnde filmane i stor grad blir redda bra av det dei får gratis ved at språket er flamsk og skodespelarane er salig lite oppbrukte, sett med norske auge. Som med dei andre filmane er filmmusikken viktig, men å bruka Massive Attack og Sigur Rós blir i overkant ladd. Det kjennest gjennomskodeleg og kalkulert, som med resten av filmen.

Med springande personfokus får eg kjensla av å bli mata med teskei, som at det sonen Nic kjem med, eigentleg kunne vore utelate, at det eigentleg var meininga at dette var farens historie. Denne blandinga av synsvinklar bidreg til ei kjensle av at filmen er meint som ein god, gamaldags skremselsplakat for unge, privilegerte menneske som enno kan bli redda frå den farlege, men fjerne dopverda.

Det er ikkje det at eg ikkje trur på det som skjer, det er berre at det er så drøvtygd at det glir rett gjennom systemet utan å røra ved ei einaste nervecelle. Og der skal eg stoppa metaforen før han blir for innlysande.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis