Saman er vi mindre aleine
Teikneserie
Bjørn Ingvaldsen og Kristoffer Kjølberg (ill.):
Antifestkomiteen
Gyldendal
I Bjørn Ingvaldsens mest omtykte barnebøker skriv han gjerne frå eit liknande landskap som i diktsamlinga meldt ovanfor. Saman med teikneserieskaparen Kristoffer Kjølberg gjev han seg no i kast med meir kvardagslege traume som kan ramme alle. I det første albumet i den nye serien om drittungane dreier det seg om å ikkje bli invitert i bursdag til den mest populære jenta i klassen.
Alle er inviterte, så nær som drittungane. Dei fire som er ekskluderte, slår seg saman og planlegg ein herleg hemn. Med kvar sin klare styrke er dei eit godt lag. I ein enkel strek som er lett å kjenne att, understrekar Kjølberg typeteikningane. Kontrastane og samspelet gjev framdrift og snert i forteljinga.
Bakgrunnsfargen skiftar med scenene og fortel kvar vi er. Legg du ikkje merke til det før, ser du det når dei fantastiske fire strenar inn på det gusjegrøne sjukehuset.
Når fleire generasjonar etter kvart kjem inn på scena, skriv Ingvaldsen fram eit samansurium av morosame misforståingar og tøysete tvistar. Floken veks, men løyser seg lett likevel. Enden er god og moralen like så.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Teikneserie
Bjørn Ingvaldsen og Kristoffer Kjølberg (ill.):
Antifestkomiteen
Gyldendal
I Bjørn Ingvaldsens mest omtykte barnebøker skriv han gjerne frå eit liknande landskap som i diktsamlinga meldt ovanfor. Saman med teikneserieskaparen Kristoffer Kjølberg gjev han seg no i kast med meir kvardagslege traume som kan ramme alle. I det første albumet i den nye serien om drittungane dreier det seg om å ikkje bli invitert i bursdag til den mest populære jenta i klassen.
Alle er inviterte, så nær som drittungane. Dei fire som er ekskluderte, slår seg saman og planlegg ein herleg hemn. Med kvar sin klare styrke er dei eit godt lag. I ein enkel strek som er lett å kjenne att, understrekar Kjølberg typeteikningane. Kontrastane og samspelet gjev framdrift og snert i forteljinga.
Bakgrunnsfargen skiftar med scenene og fortel kvar vi er. Legg du ikkje merke til det før, ser du det når dei fantastiske fire strenar inn på det gusjegrøne sjukehuset.
Når fleire generasjonar etter kvart kjem inn på scena, skriv Ingvaldsen fram eit samansurium av morosame misforståingar og tøysete tvistar. Floken veks, men løyser seg lett likevel. Enden er god og moralen like så.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.