Opp- og nedturar
Cornelius C. Steinkjer vil meir enn han får til.
Cornelius C. Steinkjer er fødd og oppvaksen i Oslo og arbeider som journalist.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Roman
Cornelius C. Steinkjer:
Sorl
Cappelen Damm
Cornelius C. Steinkjer er ein ung debutant, født 1998 i Oslo, og det er frå Oslo han hentar stoff og handling til debutromanen Sorl, der han gjennom nokre år følger hovudpersonen Lyder Alvings kamp med seg sjølv. Lyder har ei bipolar liding; han er høgt oppe og djupt nede, blir innlagt, medisinert og sett i terapi utan at det dempar rastløysa og kverninga i hovudet og kjensla av å stå utanfor sitt eige liv.
Samtidig held han fast ved ein fasade som vellukka kulturjournalist, ein sjølvsentrert og arrogant vestkantgut med dyre vanar. Han taklar ikkje overgangen frå freelancar til fast stilling, blir sparka og lever deretter på kjærasten Hedvig Wangel mens han skriv ferdig eit romanmanus som blir avvist frå tre forlag.
Draumar og ambisjonar er større enn talentet, og dette har han tungt for å ta inn over seg, for han ser for seg at han kan levere bidrag til verdslitteraturen. Denne mangelen på sjølvinnsikt blir noko dei næraste må ta omsyn til, og på ulikt vis prøver dei å justere sjølvbiletet til Lyder.
Utan sting
Trass i eit sjølvdrap («Ulriks premature død!»), eit turbulent kjærleiksliv og heftige diskusjonar kring kunst og teater, er teksten ganske fri for både dramatisk og psykologisk nerve og sting, og da hjelper det lite å utstyre persongalleriet med namn frå Ibsens skodespel – ein møter i tillegg til Lyder Alving og Hedvig Wangel også Rebecca Tesman; og ut frå etternamn finn ein Løvborg, Rank, Engstrand, Gregers (ein hund), Rubeck, Allmers og Werle.
Det er fikst, men det gir verken djupn eller substans til teksten som etter kvart blir ein langdryg og retningslaus affære der bridge fyller mange sider og essayistiske refleksjonar kring teater og forfattaryrket fyller enda fleire. Når språket undervegs blir ganske stivt og stilleståande med pompøse utfall som «Lidelse er livets valuta» og «Jeg sto overfor valget for en evighet», blir inntrykket at her har forlaget vore ganske slepphendte med språkvask og korrektur.
Platt og dumt
Enda meir slepphendt er det at formuleringar som «jeg satte pris på representasjonen av natur» får sleppe igjennom saman med å «bevandre en gate» i tillegg til ordkonstruksjonar som «praktikaliteter» og «prokrastinere». Kanskje er dette meint som humor.
Sorl er eit lite brukt ord i norsk, men det tyder «svak, monoton lyd av rislende vann», og ifølgje Det Norske Akademis ordbok er ordet brukt av både Karl Ove Knausgård og Jan Kjærstad dei siste åra. Opp dit er det ein dryg veg å gå for denne debutanten.
Oddmund Hagen
Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Roman
Cornelius C. Steinkjer:
Sorl
Cappelen Damm
Cornelius C. Steinkjer er ein ung debutant, født 1998 i Oslo, og det er frå Oslo han hentar stoff og handling til debutromanen Sorl, der han gjennom nokre år følger hovudpersonen Lyder Alvings kamp med seg sjølv. Lyder har ei bipolar liding; han er høgt oppe og djupt nede, blir innlagt, medisinert og sett i terapi utan at det dempar rastløysa og kverninga i hovudet og kjensla av å stå utanfor sitt eige liv.
Samtidig held han fast ved ein fasade som vellukka kulturjournalist, ein sjølvsentrert og arrogant vestkantgut med dyre vanar. Han taklar ikkje overgangen frå freelancar til fast stilling, blir sparka og lever deretter på kjærasten Hedvig Wangel mens han skriv ferdig eit romanmanus som blir avvist frå tre forlag.
Draumar og ambisjonar er større enn talentet, og dette har han tungt for å ta inn over seg, for han ser for seg at han kan levere bidrag til verdslitteraturen. Denne mangelen på sjølvinnsikt blir noko dei næraste må ta omsyn til, og på ulikt vis prøver dei å justere sjølvbiletet til Lyder.
Utan sting
Trass i eit sjølvdrap («Ulriks premature død!»), eit turbulent kjærleiksliv og heftige diskusjonar kring kunst og teater, er teksten ganske fri for både dramatisk og psykologisk nerve og sting, og da hjelper det lite å utstyre persongalleriet med namn frå Ibsens skodespel – ein møter i tillegg til Lyder Alving og Hedvig Wangel også Rebecca Tesman; og ut frå etternamn finn ein Løvborg, Rank, Engstrand, Gregers (ein hund), Rubeck, Allmers og Werle.
Det er fikst, men det gir verken djupn eller substans til teksten som etter kvart blir ein langdryg og retningslaus affære der bridge fyller mange sider og essayistiske refleksjonar kring teater og forfattaryrket fyller enda fleire. Når språket undervegs blir ganske stivt og stilleståande med pompøse utfall som «Lidelse er livets valuta» og «Jeg sto overfor valget for en evighet», blir inntrykket at her har forlaget vore ganske slepphendte med språkvask og korrektur.
Platt og dumt
Enda meir slepphendt er det at formuleringar som «jeg satte pris på representasjonen av natur» får sleppe igjennom saman med å «bevandre en gate» i tillegg til ordkonstruksjonar som «praktikaliteter» og «prokrastinere». Kanskje er dette meint som humor.
Sorl er eit lite brukt ord i norsk, men det tyder «svak, monoton lyd av rislende vann», og ifølgje Det Norske Akademis ordbok er ordet brukt av både Karl Ove Knausgård og Jan Kjærstad dei siste åra. Opp dit er det ein dryg veg å gå for denne debutanten.
Oddmund Hagen
Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.
Teksten blir etter kvart blir ein langdryg og retningslaus affære.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Til å verta kvalm av
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.