JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Litterært feltarbeid

Sindre Aven løftar fram verdien av det verdilause.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sindre Aven er utdanna ved handelshøgskulen i Bergen. «Arkeologene» er debuten hans som forfattar.

Sindre Aven er utdanna ved handelshøgskulen i Bergen. «Arkeologene» er debuten hans som forfattar.

Foto: Marie von Krogh

Sindre Aven er utdanna ved handelshøgskulen i Bergen. «Arkeologene» er debuten hans som forfattar.

Sindre Aven er utdanna ved handelshøgskulen i Bergen. «Arkeologene» er debuten hans som forfattar.

Foto: Marie von Krogh

2344
20220805
2344
20220805

Roman

Sindre Aven:

Arkeologene

Aschehoug

Sindre Aven (f. 1985) frå Tananger debuterer med ei samling korttekstar, Arkeologene, med undertittelen En utgravning. Dei 51 tekstane varierer i lengde frå eit par liner opp til fleire sider i ei veksling mellom «Arkeologiske notater I–X» og «Betraktning over arkeologene I–X». Mellom desse tjue notata og betraktningane er det tekstar med sjølvstendige titlar som for eksempel «Fornminnevokteren», «Åstedet» og «I rettssalen».

Aven innleier med ein aforisme av Per Roald (1912–2001): «De som virkelig graver etter røttene, blir mindre og mindre synlige i landskapet», og Aven leverer sjølv konsentrerte og kresne aforismar undervegs av typen «Jorda er et vindu mot fortida som arkeologene tørker støv av» og «Et postkort til arkeologen tre uker etter utgravinga: ‘Jeg bor like ved, der hvor du gravde meg opp.’»

Overflatisk notid

Dette med å få fortida i tale er noko av det Aven søker etter, anten gjennom essayistiske og nøkternt realistiske oppslag eller gjennom absurde og makabre tekstar der fortida og historia slår tilbake mot ei moderne og overflatisk notid. «Det er de som kjenner prisen på alt, men ikke verdien av noe», er ein kjend aforisme av Oscar Wilde, og motsetninga mellom utbygging og bevaring er ein konflikt Aven tar opp med glimt i auget. Eg løftar gjerne fram «Fornminnevokteren», «I rettssalen» og «Åstedet» som høgst leseverdige. Der snur og vender Aven på leikent vis på inngrodde førestillingar om kva som er av verdi, og kva som er verdilaust, for eksempel ei steinhole der det har budd folk i 8000 år.

Bare skrot

Aven er heller ikkje utan sjølvironi: Han har kjøpt seg metalldetektor og lever «i symbiose med arkeologene». Det han finn, er ikkje anna enn skrot: ein halv hestesko, eit leverposteilokk og anna småtteri som aldri vil hamne på museum. Men draumen om eit vikingsverd lever vidare...

Sindre Aven skil seg ut frå den jamne debutanten; han vel bort familiehistoria til fordel for den store historia rundt oss, og når han slepper laus fantasien og gjenopplivar eit myrlik, er det tommel opp, same kor makabert det er.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og
fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Sindre Aven:

Arkeologene

Aschehoug

Sindre Aven (f. 1985) frå Tananger debuterer med ei samling korttekstar, Arkeologene, med undertittelen En utgravning. Dei 51 tekstane varierer i lengde frå eit par liner opp til fleire sider i ei veksling mellom «Arkeologiske notater I–X» og «Betraktning over arkeologene I–X». Mellom desse tjue notata og betraktningane er det tekstar med sjølvstendige titlar som for eksempel «Fornminnevokteren», «Åstedet» og «I rettssalen».

Aven innleier med ein aforisme av Per Roald (1912–2001): «De som virkelig graver etter røttene, blir mindre og mindre synlige i landskapet», og Aven leverer sjølv konsentrerte og kresne aforismar undervegs av typen «Jorda er et vindu mot fortida som arkeologene tørker støv av» og «Et postkort til arkeologen tre uker etter utgravinga: ‘Jeg bor like ved, der hvor du gravde meg opp.’»

Overflatisk notid

Dette med å få fortida i tale er noko av det Aven søker etter, anten gjennom essayistiske og nøkternt realistiske oppslag eller gjennom absurde og makabre tekstar der fortida og historia slår tilbake mot ei moderne og overflatisk notid. «Det er de som kjenner prisen på alt, men ikke verdien av noe», er ein kjend aforisme av Oscar Wilde, og motsetninga mellom utbygging og bevaring er ein konflikt Aven tar opp med glimt i auget. Eg løftar gjerne fram «Fornminnevokteren», «I rettssalen» og «Åstedet» som høgst leseverdige. Der snur og vender Aven på leikent vis på inngrodde førestillingar om kva som er av verdi, og kva som er verdilaust, for eksempel ei steinhole der det har budd folk i 8000 år.

Bare skrot

Aven er heller ikkje utan sjølvironi: Han har kjøpt seg metalldetektor og lever «i symbiose med arkeologene». Det han finn, er ikkje anna enn skrot: ein halv hestesko, eit leverposteilokk og anna småtteri som aldri vil hamne på museum. Men draumen om eit vikingsverd lever vidare...

Sindre Aven skil seg ut frå den jamne debutanten; han vel bort familiehistoria til fordel for den store historia rundt oss, og når han slepper laus fantasien og gjenopplivar eit myrlik, er det tommel opp, same kor makabert det er.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og
fast bokmeldar i Dag og Tid.

Når han slepper laus fantasien og gjenopplivar eit myrlik, er det tommel opp, same kor makabert det er.

Emneknaggar

Fleire artiklar

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Foto: Terje Pedersen / NTB

PolitikkSamfunn
Eva Aalberg Undheim

Veksande fjernstyre

Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim
Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis