JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Litterær byvandring

Ravn Lanesskog er ein framifrå quizmaster for litterære feinschmeckerar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ravn Lanesskog er utdanna filmmanusforfattar og debuterer med roman i år.

Ravn Lanesskog er utdanna filmmanusforfattar og debuterer med roman i år.

Foto: Ida Meyn

Ravn Lanesskog er utdanna filmmanusforfattar og debuterer med roman i år.

Ravn Lanesskog er utdanna filmmanusforfattar og debuterer med roman i år.

Foto: Ida Meyn

2872
20200807
2872
20200807

Roman

Ravn Lanesskog:

Fridtjof Hansens dagbok

Aschehoug

Eg vel å starte bokhausten med ein roman frå vårparten fordi Ravn Lanesskog (f. 1978) skil seg ut frå den gjengse debutanten ved å vere svært skrivefør, original, underhaldande og med eit streif av alvor kring kollektivt minne og kollektiv gløymsle.

Ramma rundt teksten er eit forord og eit etterord ved Ravn Lanesskog; sjølve teksten er Fridtjof Hansens dagbok, som Ravn Lanesskog får overrekt på Vår Frelsers gravlund der Fridtjof Hansen har lagt seg ned for å døy og for å finne ein til å jordfeste seg.

Utanforskap

Romanen handlar om einsemd, utanforskap og lengten etter å bli sett, men Fridtjof Hansen tar aldri steget inn i det verkelege livet. I staden forskansar han seg i antikvariatet til faren og les seg skrullete på verdslitteratur og norsk samtidslitteratur, slik at heile identiteten hans blir litterær, tidsforvirra og innanfor Oslo eller Christiania dei siste hundreåra.

På sine eldre dagar og i ei elendig forfatning søker han på ei stilling der det blir søkt etter ein som kan fortelje ei historie. Det er hundre søkarar som blir silte gjennom opptaksprøver over fleire dagar. Her leverer Lanesskog ei herleg ironisering over norsk samtidslitteratur, for dei fleste av søkarane er kjende forfattarar, anonymiserte, men ikkje verre enn at ein kjenner igjen Dag Solstad, Ari Behn, Jo Nesbø, Anne B. Ragde, Åsne Seierstad og Frid Ingulstad, for å nemne eit knippe.

Oppgåvene er å levere litterære sitat og anekdotar, og her briljerer Fridtjof Hansen og går til finalen, men trekker seg og går arm i arm med Frid Ingulstad ut av Den store litterære sal, bort frå arrangørane som til forveksling liknar Henrik Ibsen og Samuel Beckett.

Vil setje spor

Fridtjof Hansen er opptatt av å setje spor etter seg, slik at ettertida skal vite at han har levd. «Har man levd et liv, hvis ingen vet om det?», tenkjer han, vend til lesaren. Han er éin bokstav unna Noregs største folkehelt, og huset hans i Akersbakken 14 er så vidt utanfor ramma til Edvard Munchs måleri «Gamle Aker kirke og Telthusbakken». Han har ikkje akkurat marginane på si side, slik Hans Hansen Pillarviken heller ikkje hadde det, som ein av dei viktige informantane til Asbjørnsen og Moe. Mauritz Hansen var ein viktig inspirator for både Henrik Ibsen, Bjørnstjerne Bjørnson og Camilla Collett. Også han er stort sett gløymd av ettertida.

Ravn Lanesskog har skrive ein absurd, spenstig og underhaldande roman som like gjerne er ein hyllest til kioskromanen som ein hyllest til den store verdslitteraturen, og om ein skal samanlikne med nokon i norsk samtidslitteratur, er det Erlend Loe som dukkar opp i kulissane.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Ravn Lanesskog:

Fridtjof Hansens dagbok

Aschehoug

Eg vel å starte bokhausten med ein roman frå vårparten fordi Ravn Lanesskog (f. 1978) skil seg ut frå den gjengse debutanten ved å vere svært skrivefør, original, underhaldande og med eit streif av alvor kring kollektivt minne og kollektiv gløymsle.

Ramma rundt teksten er eit forord og eit etterord ved Ravn Lanesskog; sjølve teksten er Fridtjof Hansens dagbok, som Ravn Lanesskog får overrekt på Vår Frelsers gravlund der Fridtjof Hansen har lagt seg ned for å døy og for å finne ein til å jordfeste seg.

Utanforskap

Romanen handlar om einsemd, utanforskap og lengten etter å bli sett, men Fridtjof Hansen tar aldri steget inn i det verkelege livet. I staden forskansar han seg i antikvariatet til faren og les seg skrullete på verdslitteratur og norsk samtidslitteratur, slik at heile identiteten hans blir litterær, tidsforvirra og innanfor Oslo eller Christiania dei siste hundreåra.

På sine eldre dagar og i ei elendig forfatning søker han på ei stilling der det blir søkt etter ein som kan fortelje ei historie. Det er hundre søkarar som blir silte gjennom opptaksprøver over fleire dagar. Her leverer Lanesskog ei herleg ironisering over norsk samtidslitteratur, for dei fleste av søkarane er kjende forfattarar, anonymiserte, men ikkje verre enn at ein kjenner igjen Dag Solstad, Ari Behn, Jo Nesbø, Anne B. Ragde, Åsne Seierstad og Frid Ingulstad, for å nemne eit knippe.

Oppgåvene er å levere litterære sitat og anekdotar, og her briljerer Fridtjof Hansen og går til finalen, men trekker seg og går arm i arm med Frid Ingulstad ut av Den store litterære sal, bort frå arrangørane som til forveksling liknar Henrik Ibsen og Samuel Beckett.

Vil setje spor

Fridtjof Hansen er opptatt av å setje spor etter seg, slik at ettertida skal vite at han har levd. «Har man levd et liv, hvis ingen vet om det?», tenkjer han, vend til lesaren. Han er éin bokstav unna Noregs største folkehelt, og huset hans i Akersbakken 14 er så vidt utanfor ramma til Edvard Munchs måleri «Gamle Aker kirke og Telthusbakken». Han har ikkje akkurat marginane på si side, slik Hans Hansen Pillarviken heller ikkje hadde det, som ein av dei viktige informantane til Asbjørnsen og Moe. Mauritz Hansen var ein viktig inspirator for både Henrik Ibsen, Bjørnstjerne Bjørnson og Camilla Collett. Også han er stort sett gløymd av ettertida.

Ravn Lanesskog har skrive ein absurd, spenstig og underhaldande roman som like gjerne er ein hyllest til kioskromanen som ein hyllest til den store verdslitteraturen, og om ein skal samanlikne med nokon i norsk samtidslitteratur, er det Erlend Loe som dukkar opp i kulissane.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Ravn Lanesskog har skrive ein absurd og underhaldande roman.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis