JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

I spennet

Line Blikstad skriv medrivande om havet, døden og kjærleiken.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Line Blikstad debuterte som romanforfattar i 2001.

Line Blikstad debuterte som romanforfattar i 2001.

Foto: Lars Petter Pettersen

Line Blikstad debuterte som romanforfattar i 2001.

Line Blikstad debuterte som romanforfattar i 2001.

Foto: Lars Petter Pettersen

3199
20210108
3199
20210108

Roman

Line Blikstad:

Etter det kom sommeren

Oktober

I baksideteksten til Line Blikstads tredje roman blir dramatikken avslørt med ein gong: Tove og Mia er fjorten år og bur i ein svensk småby. Mia er forelska i tjue år gamle Glenn, men Glenn viser seg òg å vere elskaren til Liv, mor til Tove. Ein dag druknar Mia i elva, og Tove og Liv flyttar til Noreg. Sånn! Då kan lesaren ta til.

Etter det kom sommeren er altså ikkje ein roman med krimambisjonar, der tinga blir avslørte etter kvart. Hendingane er snarare føresetningar for å sjå på kva som skjer med karakterane i møte med dei. Av den grunn er det heller desse «småtinga» eg må vere varsam med å røpe. Men det går an å seie såpass at når ein fjortenåring er ein nasegrus beundrar av mor til venninna, og den same mora snappar ein mann framfor auga hennar, skjer det noko med relasjonen deira. Då skjer det òg noko med tilhøvet venninnene imellom.

Glenn, sentrum for all denne merksemda, og som dessutan blir dyrka av mor si og broren, har eigne utfordringar ved å vere ein så utvald person for så mange, sjølv skulle han gjerne hatt litt større armslag. Og når nokon døyr, vel, då skjer det noko med dei fleste i nærleiken.

Observasjonsevne

Kva hender med folk i gravferder, korleis oppfører dei seg? Line Blikstad kan foreslå noko ganske presist: «Kvinnene ser på mennene. Mennene ser på bilene sine. Og barna ser på trærne, bilene, mødrene og fedrene med helt nye, forundrede, øyne.»

Konsist og poetisk målar forfattaren ut det som rører seg mellom personane, på og mellom linjene. Forma er knapp, nokre gongar ned til det kortprosaiske. Likevel er det aldri tvil om samanhengen mellom dei kortare og lengre tekstdelane, at dei utgjer ein roman.

Vi vekslar mellom notid og fortid, sett frå fjortenåringen Tove i 1985 og den vaksne tobarnsmora i dag. Kva skjedde eigentleg, med det heile, når ein kastar eit blikk på hendingane frå to ulike tider?

Noko står på spel

Blikstad har skrive eit slags kammerspel der dei få personane får rom til å utfalde seg, bli utforska av forfattaren, og dermed bli relevante for lesaren. Trass i mangel på krimelement er det ei medrivande og oppslukande historie. I Tarjei Vesaas’ univers heiter det i ulike konkrete og overførte tydingar, ofte i samband med ei demning: «Kjenn dirren.» Eg kjenner dirren i Blikstads roman. Det ristar og skakar og står noko på spel, i eit byggverk som i det ytre står fram som solid. Men at demninga i sin natur kan breste, gjer ho til berar av ei spenning, bokstaveleg talt.

Dei to unge jentene som står nakne eller tynnkledde framfor spegelen og samanliknar kroppen sin, kan ein òg lese som ei helsing til Siss og Unn i Vesaas’ Is-slottet. Eller så er det berre ei konstatering av ein vanleg situasjon mellom unge jenter. Eg skal ikkje spekulere i kva forfattaren har meint. For som det står i romanen: «Det eneste som er helt sikkert, er at man ikke vet noe som helst om hva som foregår inni andre mennesker.»

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, litteraturvitar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Line Blikstad:

Etter det kom sommeren

Oktober

I baksideteksten til Line Blikstads tredje roman blir dramatikken avslørt med ein gong: Tove og Mia er fjorten år og bur i ein svensk småby. Mia er forelska i tjue år gamle Glenn, men Glenn viser seg òg å vere elskaren til Liv, mor til Tove. Ein dag druknar Mia i elva, og Tove og Liv flyttar til Noreg. Sånn! Då kan lesaren ta til.

Etter det kom sommeren er altså ikkje ein roman med krimambisjonar, der tinga blir avslørte etter kvart. Hendingane er snarare føresetningar for å sjå på kva som skjer med karakterane i møte med dei. Av den grunn er det heller desse «småtinga» eg må vere varsam med å røpe. Men det går an å seie såpass at når ein fjortenåring er ein nasegrus beundrar av mor til venninna, og den same mora snappar ein mann framfor auga hennar, skjer det noko med relasjonen deira. Då skjer det òg noko med tilhøvet venninnene imellom.

Glenn, sentrum for all denne merksemda, og som dessutan blir dyrka av mor si og broren, har eigne utfordringar ved å vere ein så utvald person for så mange, sjølv skulle han gjerne hatt litt større armslag. Og når nokon døyr, vel, då skjer det noko med dei fleste i nærleiken.

Observasjonsevne

Kva hender med folk i gravferder, korleis oppfører dei seg? Line Blikstad kan foreslå noko ganske presist: «Kvinnene ser på mennene. Mennene ser på bilene sine. Og barna ser på trærne, bilene, mødrene og fedrene med helt nye, forundrede, øyne.»

Konsist og poetisk målar forfattaren ut det som rører seg mellom personane, på og mellom linjene. Forma er knapp, nokre gongar ned til det kortprosaiske. Likevel er det aldri tvil om samanhengen mellom dei kortare og lengre tekstdelane, at dei utgjer ein roman.

Vi vekslar mellom notid og fortid, sett frå fjortenåringen Tove i 1985 og den vaksne tobarnsmora i dag. Kva skjedde eigentleg, med det heile, når ein kastar eit blikk på hendingane frå to ulike tider?

Noko står på spel

Blikstad har skrive eit slags kammerspel der dei få personane får rom til å utfalde seg, bli utforska av forfattaren, og dermed bli relevante for lesaren. Trass i mangel på krimelement er det ei medrivande og oppslukande historie. I Tarjei Vesaas’ univers heiter det i ulike konkrete og overførte tydingar, ofte i samband med ei demning: «Kjenn dirren.» Eg kjenner dirren i Blikstads roman. Det ristar og skakar og står noko på spel, i eit byggverk som i det ytre står fram som solid. Men at demninga i sin natur kan breste, gjer ho til berar av ei spenning, bokstaveleg talt.

Dei to unge jentene som står nakne eller tynnkledde framfor spegelen og samanliknar kroppen sin, kan ein òg lese som ei helsing til Siss og Unn i Vesaas’ Is-slottet. Eller så er det berre ei konstatering av ein vanleg situasjon mellom unge jenter. Eg skal ikkje spekulere i kva forfattaren har meint. For som det står i romanen: «Det eneste som er helt sikkert, er at man ikke vet noe som helst om hva som foregår inni andre mennesker.»

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, litteraturvitar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Line Blikstad har skrive eit slags kammerspel der dei få personane får rom til å ut­falde seg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis