Godt eller vondt?
Illustrasjon: Anders N. Kvammen
Biletbok
Stein Erik Lunde og Anders N. Kvammen (ill.):
Jenta i skapet
Ena forlag, imprint i Vigmostad & Bjørke
Ei jente spring heim frå skulen, låser seg inn i huset og gøymer seg i skapet. Ho pyntar seg med bestemor sin kjole og tek han ikkje av seg att.
I ein sparsam og barnleg forteljestil viser teksten kva jenta ser, høyrer, luktar og kjenner. Kvar ho er, og kva ho gjer. Men kvifor?
Noko har hendt. Vi får ikkje vite kva det er. Jenta i skapet gjev fleire spørsmål enn svar.
Dei detaljrike og nostalgiske teikningane kan hjelpe lesaren å kjenne seg att og forstå jenta i skapet. Anders N. Kvammens illustrasjonar minner om korleis barn utviklar streken sin gjennom oppveksten. Hus, rom og veggar. Hår, auge og munn. Alt er forma som av ei barnehand i utvikling.
Forfattaren Stein Erik Lunde tematiserer ofte traume og store vanskar i bøkene sine. Slik eg les boka, er ikkje dette ei slik historie. Ein stad mellom barndom og ungdom ventar ei endring, og for meg blir dette ei forteljing om tidleg pubertet.
Jenta i skapet er vidopen for tolking. Lesarkontrakten er uvanleg og kravstor. Lunde får pluss for å gje lesaren rom for undring og eigne svar, minus for å antyde at noko vondt kan ha hendt, utan at det vert avkrefta.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Stein Erik Lunde og Anders N. Kvammen (ill.):
Jenta i skapet
Ena forlag, imprint i Vigmostad & Bjørke
Ei jente spring heim frå skulen, låser seg inn i huset og gøymer seg i skapet. Ho pyntar seg med bestemor sin kjole og tek han ikkje av seg att.
I ein sparsam og barnleg forteljestil viser teksten kva jenta ser, høyrer, luktar og kjenner. Kvar ho er, og kva ho gjer. Men kvifor?
Noko har hendt. Vi får ikkje vite kva det er. Jenta i skapet gjev fleire spørsmål enn svar.
Dei detaljrike og nostalgiske teikningane kan hjelpe lesaren å kjenne seg att og forstå jenta i skapet. Anders N. Kvammens illustrasjonar minner om korleis barn utviklar streken sin gjennom oppveksten. Hus, rom og veggar. Hår, auge og munn. Alt er forma som av ei barnehand i utvikling.
Forfattaren Stein Erik Lunde tematiserer ofte traume og store vanskar i bøkene sine. Slik eg les boka, er ikkje dette ei slik historie. Ein stad mellom barndom og ungdom ventar ei endring, og for meg blir dette ei forteljing om tidleg pubertet.
Jenta i skapet er vidopen for tolking. Lesarkontrakten er uvanleg og kravstor. Lunde får pluss for å gje lesaren rom for undring og eigne svar, minus for å antyde at noko vondt kan ha hendt, utan at det vert avkrefta.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»