JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Aldri håplaust

Den sterke novellisten skuffar ikkje med sin første roman.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Etter å ha skrive fleire novellesamlingar har Hilde Lindset skrive ein roman.

Etter å ha skrive fleire novellesamlingar har Hilde Lindset skrive ein roman.

Foto: Thomas Kolbein Bjørk Olsen

Etter å ha skrive fleire novellesamlingar har Hilde Lindset skrive ein roman.

Etter å ha skrive fleire novellesamlingar har Hilde Lindset skrive ein roman.

Foto: Thomas Kolbein Bjørk Olsen

3111
20180921
3111
20180921

Roman

Hilde Lindset:

Bare de levende trenger å bli husket

Tiden

Hilde Lindset er ein av forfattarane eg følger med størst interesse. Med solide tekstar er ho blant dei beste novellistane vi har, meiner eg. No er Lindset ute med sin første roman, som er annleis enn novellene på fleire måtar enn i sjanger.

Fleire lag

Bare de levende trenger å bli husket går føre seg på den fiktive øya O. Louise reiser dit litt umotivert og endar opp med å ta vare på ein liten gut som har flykta over havet og mista dei næraste.

Kristin Sørsdal kom i fjor med den vakre romanen Mare, som kan minne om denne både tematisk og i den poetiske stilen, som hos Lindset er til stades her i mykje større grad enn i novellene. Fleire andre forfattarar er naturleg nok òg opptatt av flyktningkrisa, men Lindset skil seg ut: Etter enda lesing er eg framleis usikker på kven som er forteljaren. Kva er det som eigentleg hender? Kven har mista kven? Og handlar boka eigentleg om flyktningkrisa?

Flykte til og flykte frå

Teksten er skriven i ulike stilar. Store delar er skrivne som prosalyrikk og speglar liv som går i oppløysing. Andre delar av boka er skrivne som tradisjonell prosa. Innimellom er det fletta inn nokre slags formaningar som står i kursiv, som ei stemme som nærast masar på eit «du», og som følger med på alt Louise gjer. Vi anar at det finst eit «eg» ein stad, men at ho held seg utanfor forteljinga, at livet hennar skjer ein annan stad.

Er det kanskje slik at forteljinga om Louise, som flyktar frå sorga si for å hjelpe andre i flukt, blir brukt av eg-et som sjølv treng å flykte? Vi får stadig nye byrjingar, alternative røynder: «Det kan begynne her.»

Behageleg tempo

Romanen inneheld mange lag som gir meg mange spørsmål, mange eg ikkje heilt har funne svaret på. Men det betyr ikkje at Lindset har skrive ein tung eller vanskeleg tekst. Spørsmåla blir til gåter vi får lyst til å finne ut av, og som forfattaren etter kvart gir oss små hint om å forstå betre og betre.

Dei som ønsker seg dei svartaste romanane om tragediane i Middelhavet, må nok leite vidare. Teksten er lett å lese, og alt hender i eit behageleg og bedageleg tempo. Tankane går til Hanne Ørstavik når vi kjem inn på tankar og kvardag og kloke filosofiske refleksjonar over lukke og kjærleik. Forteljaren er både nær og fjern, stemninga er fylt av uro og ro – på same tid. Romanen er full av kontrastar.

Louise lagar kanalar i sanden saman med guten, ho tørkar av eit bord, kakkar eit egg i ein bolle, kjøper is og lagar middag. Vi får lister over kva som gjer henne lukkeleg, og eg ser for meg at Louise kan likne den franske filmkarakteren Den fabelaktige Amélie fra Montmartre, at ho òg kan finne på å bake ei plommekake som distraksjon frå det som er låkt. Det er forunderleg at ein roman om sorg og om det nådelause havet kan vere lys og god å vere i, som ei solrenning.

Katrine Judit Urke

Katrine Judit Urke er bibliotekar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Hilde Lindset:

Bare de levende trenger å bli husket

Tiden

Hilde Lindset er ein av forfattarane eg følger med størst interesse. Med solide tekstar er ho blant dei beste novellistane vi har, meiner eg. No er Lindset ute med sin første roman, som er annleis enn novellene på fleire måtar enn i sjanger.

Fleire lag

Bare de levende trenger å bli husket går føre seg på den fiktive øya O. Louise reiser dit litt umotivert og endar opp med å ta vare på ein liten gut som har flykta over havet og mista dei næraste.

Kristin Sørsdal kom i fjor med den vakre romanen Mare, som kan minne om denne både tematisk og i den poetiske stilen, som hos Lindset er til stades her i mykje større grad enn i novellene. Fleire andre forfattarar er naturleg nok òg opptatt av flyktningkrisa, men Lindset skil seg ut: Etter enda lesing er eg framleis usikker på kven som er forteljaren. Kva er det som eigentleg hender? Kven har mista kven? Og handlar boka eigentleg om flyktningkrisa?

Flykte til og flykte frå

Teksten er skriven i ulike stilar. Store delar er skrivne som prosalyrikk og speglar liv som går i oppløysing. Andre delar av boka er skrivne som tradisjonell prosa. Innimellom er det fletta inn nokre slags formaningar som står i kursiv, som ei stemme som nærast masar på eit «du», og som følger med på alt Louise gjer. Vi anar at det finst eit «eg» ein stad, men at ho held seg utanfor forteljinga, at livet hennar skjer ein annan stad.

Er det kanskje slik at forteljinga om Louise, som flyktar frå sorga si for å hjelpe andre i flukt, blir brukt av eg-et som sjølv treng å flykte? Vi får stadig nye byrjingar, alternative røynder: «Det kan begynne her.»

Behageleg tempo

Romanen inneheld mange lag som gir meg mange spørsmål, mange eg ikkje heilt har funne svaret på. Men det betyr ikkje at Lindset har skrive ein tung eller vanskeleg tekst. Spørsmåla blir til gåter vi får lyst til å finne ut av, og som forfattaren etter kvart gir oss små hint om å forstå betre og betre.

Dei som ønsker seg dei svartaste romanane om tragediane i Middelhavet, må nok leite vidare. Teksten er lett å lese, og alt hender i eit behageleg og bedageleg tempo. Tankane går til Hanne Ørstavik når vi kjem inn på tankar og kvardag og kloke filosofiske refleksjonar over lukke og kjærleik. Forteljaren er både nær og fjern, stemninga er fylt av uro og ro – på same tid. Romanen er full av kontrastar.

Louise lagar kanalar i sanden saman med guten, ho tørkar av eit bord, kakkar eit egg i ein bolle, kjøper is og lagar middag. Vi får lister over kva som gjer henne lukkeleg, og eg ser for meg at Louise kan likne den franske filmkarakteren Den fabelaktige Amélie fra Montmartre, at ho òg kan finne på å bake ei plommekake som distraksjon frå det som er låkt. Det er forunderleg at ein roman om sorg og om det nådelause havet kan vere lys og god å vere i, som ei solrenning.

Katrine Judit Urke

Katrine Judit Urke er bibliotekar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Kva er det som eigentleg hender? Kven har mista kven? Og handlar boka eigentleg om flyktningkrisa?

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Foto: Per Løchen /NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Mat på nasjonaldagen

Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?

Teikning: May Linn Clement

Kultur
Frank Tønnesen

17. mai-pengar

«Mor mi viser meg telefonen og at ho har vipsa Oskar og Tomas. Det er irriterande å sjå på ein mobil som andre held i.»

HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis