JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Å tape alt

Ein treng ikkje vere fotballfrelst for å like denne romanen, men det hjelper.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Thomas Marco Blatt har skrive både romanar, dikt og bøker for barn og unge sidan debuten i 2006.

Thomas Marco Blatt har skrive både romanar, dikt og bøker for barn og unge sidan debuten i 2006.

Foto: Rolf M. Aagaard

Thomas Marco Blatt har skrive både romanar, dikt og bøker for barn og unge sidan debuten i 2006.

Thomas Marco Blatt har skrive både romanar, dikt og bøker for barn og unge sidan debuten i 2006.

Foto: Rolf M. Aagaard

3010
20211203
3010
20211203

Roman

Thomas Marco Blatt:

Vi kom fra Liverpool

Kolon Forlag

For nokre år sidan reiste eg saman med son min og eit barnebarn til Sheffield for å sjå favorittlaget Sheffield Wednesday (ikkje mitt!) mot Aston Villa på Hillsborough. På veg inn til stadion stansa vi framfor minnesmerket over det som har gått inn i historia som Hillsborough-tragedien: I semifinalen i FA-cupen mellom Nottingham Forest og Liverpool 15. april 1989 mista vaktstyrken og politiet kontrollen over folkemassane, og i panikken som oppstod, omkom 97 menneske.

Når eg nemner dette, er det fordi Vi kom fra Liverpool sluttar på Hillsborough denne dagen. Men før vi kjem dit, følgjer vi familien O’Brien nokre veker heime i Liverpool gjennom ulike forteljarstemmer: Joe på 17, søstera Emma på 19 og onkelen Dave som triksar og fiksar fire billettar til Hillsborough.

Familien høyrer til den fattige arbeidarklassa, og når faren Fred døyr av hjarteinfarkt, blir framtida usikker: Korleis betale rekningane utan faste inntekter, korleis realisere draumen om eit betre liv i London eller som proffspelar på Liverpool, korleis komme seg unna det kriminelle miljøet i nabolaget?

Thomas Marco Blatt skildrar på truverdig vis og med slåande eksempel korleis livet i Liverpool kunne vere i 1989. Han nemner ikkje The Beatles, og fotballaget Liverpool er berre ein fjern draum. I staden skriv han realistisk og heilt nedpå det daglegdagse i ein sliten og rusten bydel med eit fotballag i 4. divisjon, med konkursar og arbeidsløyse, med skrot og plast, søle, brakkvatn og kanalar fylte av søppel, eit myrområde med ein bunker frå krigen, nedgrodd av mose og fylt med vatn. Og i kanalane og i myrvatnet lever ekle, sleipe ålar som ein gjerne kan lese noko symbolsk i, for onkel Dave har til og med tatovert ein ål på ryggen.

Midt oppi dette lever familien O’Brien med si sjølvforståing, sin sentimentalitet og sin hardbarka måte å takle kvardagen på. Joe og Emma vil opp og fram, men «hva må skje for at folk som oss skal bli huska»? Joe drøymer om at ein talentspeidar frå Liverpool skal tilby prøvespel, Emma drøymer om å komme seg til London og finne ut av seg sjølv, men samtidig er dei vikla inn i ein spindelvev av folk og relasjonar som har andre forventningar og lågare ambisjonar enn dei sjølv har. Alle passar på kvarandre på godt og vondt.

Det store lyspunktet i ein elles grå kvardag blir turen til Sheffield 15. april 1989. Der ventar den blinde lagnaden på dei, men om dei overlever Hillsborough-tragedien, må lesaren sjølv finne ut.

Vi kom fra Liverpool er den sjette boka og den tredje romanen frå Thomas Marco Blatt. Han fekk Tarjei Vesaas’ debutantpris i 2006, og etter det har han halde seg i den øvste delen av tabellen.

Eg liker fotball, og eg likte denne romanen. Så enkelt er eg skrudd saman.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Thomas Marco Blatt:

Vi kom fra Liverpool

Kolon Forlag

For nokre år sidan reiste eg saman med son min og eit barnebarn til Sheffield for å sjå favorittlaget Sheffield Wednesday (ikkje mitt!) mot Aston Villa på Hillsborough. På veg inn til stadion stansa vi framfor minnesmerket over det som har gått inn i historia som Hillsborough-tragedien: I semifinalen i FA-cupen mellom Nottingham Forest og Liverpool 15. april 1989 mista vaktstyrken og politiet kontrollen over folkemassane, og i panikken som oppstod, omkom 97 menneske.

Når eg nemner dette, er det fordi Vi kom fra Liverpool sluttar på Hillsborough denne dagen. Men før vi kjem dit, følgjer vi familien O’Brien nokre veker heime i Liverpool gjennom ulike forteljarstemmer: Joe på 17, søstera Emma på 19 og onkelen Dave som triksar og fiksar fire billettar til Hillsborough.

Familien høyrer til den fattige arbeidarklassa, og når faren Fred døyr av hjarteinfarkt, blir framtida usikker: Korleis betale rekningane utan faste inntekter, korleis realisere draumen om eit betre liv i London eller som proffspelar på Liverpool, korleis komme seg unna det kriminelle miljøet i nabolaget?

Thomas Marco Blatt skildrar på truverdig vis og med slåande eksempel korleis livet i Liverpool kunne vere i 1989. Han nemner ikkje The Beatles, og fotballaget Liverpool er berre ein fjern draum. I staden skriv han realistisk og heilt nedpå det daglegdagse i ein sliten og rusten bydel med eit fotballag i 4. divisjon, med konkursar og arbeidsløyse, med skrot og plast, søle, brakkvatn og kanalar fylte av søppel, eit myrområde med ein bunker frå krigen, nedgrodd av mose og fylt med vatn. Og i kanalane og i myrvatnet lever ekle, sleipe ålar som ein gjerne kan lese noko symbolsk i, for onkel Dave har til og med tatovert ein ål på ryggen.

Midt oppi dette lever familien O’Brien med si sjølvforståing, sin sentimentalitet og sin hardbarka måte å takle kvardagen på. Joe og Emma vil opp og fram, men «hva må skje for at folk som oss skal bli huska»? Joe drøymer om at ein talentspeidar frå Liverpool skal tilby prøvespel, Emma drøymer om å komme seg til London og finne ut av seg sjølv, men samtidig er dei vikla inn i ein spindelvev av folk og relasjonar som har andre forventningar og lågare ambisjonar enn dei sjølv har. Alle passar på kvarandre på godt og vondt.

Det store lyspunktet i ein elles grå kvardag blir turen til Sheffield 15. april 1989. Der ventar den blinde lagnaden på dei, men om dei overlever Hillsborough-tragedien, må lesaren sjølv finne ut.

Vi kom fra Liverpool er den sjette boka og den tredje romanen frå Thomas Marco Blatt. Han fekk Tarjei Vesaas’ debutantpris i 2006, og etter det har han halde seg i den øvste delen av tabellen.

Eg liker fotball, og eg likte denne romanen. Så enkelt er eg skrudd saman.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Blatt skildrar på truverdig vis korleis livet i Liverpool kunne vere i 1989.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis