JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Bling-ringen

Ocean’s-maskina glir glatt over til nye marknadar i kjent farvatn.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Filmen følgjer tradisjonen, sjølv om filmar med kvinner i vinningskriminalitet ikkje er så vanleg.

Filmen følgjer tradisjonen, sjølv om filmar med kvinner i vinningskriminalitet ikkje er så vanleg.

Foto: Barry Wetcher / SF Studios / Warner

Filmen følgjer tradisjonen, sjølv om filmar med kvinner i vinningskriminalitet ikkje er så vanleg.

Filmen følgjer tradisjonen, sjølv om filmar med kvinner i vinningskriminalitet ikkje er så vanleg.

Foto: Barry Wetcher / SF Studios / Warner

2579
20180622
2579
20180622

Krim

Regi: Gary Ross

Ocean’s 8

Med: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway

Debbie (Bullock) kjem ut av fengsel. Ho er eit luksusdyr av tjuveslekt. Fridomen skal straks nyttast til å stelle i stand eit storarta ran.

Bankran er keisamt. Det er meir underhaldande å stele eit enormt diamantsmykke under gallaen på The Metropolitan Museum of Art knytt til den vidgjetne fyrste måndagen i mai for moteverda. Ho må berre finne sju allierte, så er vi i gang.

Seriesegregering

Filmen følgjer tradisjonen til den moderne Ocean’s-trilogien av Steven Soderbergh, etter originalen frå 1960 med Frank Sinatra og gjengen. Første akt introduserer stjernegalleriet. Det er ikkje rom for å utvikle figurar. Dei er enkle og uoriginale, kanskje bortsett frå at filmar med kvinner i vinningskriminalitet går det ikkje tretten av på dusinet. Ein viss snert har oktetten rett nok.

Publikumsgrupper er like nøye planlagde som eit godt ran. Sjølv Hollywoods høge herrar har forstått at kvinner kjøper kinobillettar. Dei set så inn eit par kvinner som ikkje er kvite, til å spele andrefiolin for å nå ein breiare marknad og få færre skuldingar om reaksjonære haldningar. Slik segregerer dei sprøtt nok marknadane meir.

Glans

Vogue, smykke og mote er motiva når Ocean’s-franchisen byter kjønn. Noko feministisk manifest er filmen ikkje. Ein siktar meir mot dei som går i bling på festpremierar for filmversjonen av Sex og singelliv enn ein konsert med Bikini Kill. Når det er sagt, fiksar få filmar Bechdel-testen med større glans. Profesjonsprat om steling trumfar mas om menn, som er brikker i spelet. Det er i seg sjølv forfriskande. Filmen hersar meir med dumme ideal enn han objektiviserer Rihanna og resten av røvarane.

Regissør Gary Ross styrte storfilmen The Hunger Games til suksess. Han skapar ikkje særpreg no, men alt glir glatt og proft. Ocean’s 8 er eit lågterskeltilbod utan motstand, ein heilt vanleg tjuverifilm med krim, komikk og ein del kjekke replikkar. Spenninga er ikkje så sitrande som den beste i sjangeren. Her er kos i fokus. Tida sklir mjukt forbi. Serien vil nok halde fram så lenge pengane renn inn. Det er synd. Hollywood treng originalt stoff, men strittar mot og prioriterer seriefilmar. Kanskje ei kvassare kvinne på regi kan løfte neste tjuverifilmfreistnad?

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Krim

Regi: Gary Ross

Ocean’s 8

Med: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway

Debbie (Bullock) kjem ut av fengsel. Ho er eit luksusdyr av tjuveslekt. Fridomen skal straks nyttast til å stelle i stand eit storarta ran.

Bankran er keisamt. Det er meir underhaldande å stele eit enormt diamantsmykke under gallaen på The Metropolitan Museum of Art knytt til den vidgjetne fyrste måndagen i mai for moteverda. Ho må berre finne sju allierte, så er vi i gang.

Seriesegregering

Filmen følgjer tradisjonen til den moderne Ocean’s-trilogien av Steven Soderbergh, etter originalen frå 1960 med Frank Sinatra og gjengen. Første akt introduserer stjernegalleriet. Det er ikkje rom for å utvikle figurar. Dei er enkle og uoriginale, kanskje bortsett frå at filmar med kvinner i vinningskriminalitet går det ikkje tretten av på dusinet. Ein viss snert har oktetten rett nok.

Publikumsgrupper er like nøye planlagde som eit godt ran. Sjølv Hollywoods høge herrar har forstått at kvinner kjøper kinobillettar. Dei set så inn eit par kvinner som ikkje er kvite, til å spele andrefiolin for å nå ein breiare marknad og få færre skuldingar om reaksjonære haldningar. Slik segregerer dei sprøtt nok marknadane meir.

Glans

Vogue, smykke og mote er motiva når Ocean’s-franchisen byter kjønn. Noko feministisk manifest er filmen ikkje. Ein siktar meir mot dei som går i bling på festpremierar for filmversjonen av Sex og singelliv enn ein konsert med Bikini Kill. Når det er sagt, fiksar få filmar Bechdel-testen med større glans. Profesjonsprat om steling trumfar mas om menn, som er brikker i spelet. Det er i seg sjølv forfriskande. Filmen hersar meir med dumme ideal enn han objektiviserer Rihanna og resten av røvarane.

Regissør Gary Ross styrte storfilmen The Hunger Games til suksess. Han skapar ikkje særpreg no, men alt glir glatt og proft. Ocean’s 8 er eit lågterskeltilbod utan motstand, ein heilt vanleg tjuverifilm med krim, komikk og ein del kjekke replikkar. Spenninga er ikkje så sitrande som den beste i sjangeren. Her er kos i fokus. Tida sklir mjukt forbi. Serien vil nok halde fram så lenge pengane renn inn. Det er synd. Hollywood treng originalt stoff, men strittar mot og prioriterer seriefilmar. Kanskje ei kvassare kvinne på regi kan løfte neste tjuverifilmfreistnad?

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Regissør Gary Ross styrte storfilmen The Hunger Games til suksess. Han skapar ikkje særpreg no.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis