Arkivet: Brad Mehldau
Grammyprisvinnar Brad Mehldau har gjeve ut plater og spelt konsertar sidan tidleg i 1990-åra.
Foto: Bradmehldaumusic.com
Vel eit par veker har gått sidan den amerikanske jazzpianisten Brad Mehldau inntok Victoria Nasjonal Jazzscene, med Larry Grenadier på bass og Jeff Ballard på trommer. Eg var heldig nok til å vere der ein av kveldane og kan konstatere at Mehldaus øydelagde sko – «eg tenkte eg skulle seie til dykk at eg er klar over det, at den eine skoen min er i ferd med å falle frå kvarandre» – ikkje hindra den utruleg samspelte trioen frå å gi publikum ei stor oppleving.
Kva skal ein trekkje fram? Vi fekk høyre ein ny ballade som er så ny at han enno ikkje har fått namn, og som eg vil håpe snart vert å høyre på ei plate, og så var det artig at Mehldau løfta fram det mange nok vil tenkje på som ei skikkeleg sviske: Bruno Martinos «Etate». Komposisjonen til italienske Martino (1925–2000) er frå 1960 og har vorte tolka av eit koppel med jazzpianistar opp gjennom (og gudane må vite i kor mange pianobarar). Denne kvelden på Victoria, ein av favorittklubbane til karane på scenen, skal vi tru hovudpersonen sjølv, og det er det ingen grunn til ikkje å gjere, vart det pusta nytt liv i songen, med sin søte, vare melankoli.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vel eit par veker har gått sidan den amerikanske jazzpianisten Brad Mehldau inntok Victoria Nasjonal Jazzscene, med Larry Grenadier på bass og Jeff Ballard på trommer. Eg var heldig nok til å vere der ein av kveldane og kan konstatere at Mehldaus øydelagde sko – «eg tenkte eg skulle seie til dykk at eg er klar over det, at den eine skoen min er i ferd med å falle frå kvarandre» – ikkje hindra den utruleg samspelte trioen frå å gi publikum ei stor oppleving.
Kva skal ein trekkje fram? Vi fekk høyre ein ny ballade som er så ny at han enno ikkje har fått namn, og som eg vil håpe snart vert å høyre på ei plate, og så var det artig at Mehldau løfta fram det mange nok vil tenkje på som ei skikkeleg sviske: Bruno Martinos «Etate». Komposisjonen til italienske Martino (1925–2000) er frå 1960 og har vorte tolka av eit koppel med jazzpianistar opp gjennom (og gudane må vite i kor mange pianobarar). Denne kvelden på Victoria, ein av favorittklubbane til karane på scenen, skal vi tru hovudpersonen sjølv, og det er det ingen grunn til ikkje å gjere, vart det pusta nytt liv i songen, med sin søte, vare melankoli.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.