JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

9. februar 1964

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1749
20230505
1749
20230505

Sit og lyder på hopparane i Innsbruck. Engan drygde litt for vindkula – og hoppa skralt. Han fekk no gullmedalje likevel.

Meir um Bustader av Aslaug Vaa. Ho er filosofisk skulert, denne kvinna. Noko heilt originalt kjem ho ikkje med, ho kan vel nærast kallast panteist. Ho talar um Den mektige, det vil vel segja Gud; han arbeider gjennom oss, i oss og i alt stoff og er eitt med det, arbeider på si eigi og vår fullkome, som ho segjer.

Dette er ingen ny tanke. Her bryt ho med vanleg vitskapleg syn, og stiller seg på lina med Goethe og Bergson. Men Aslaug Vaa veit å gjeva vâre og fine uttrykk for dei gamle tankane, og det er det som gjer henne til den fine diktaren ho er. Ho er panteist, og synest soleis ikkje å meina at Gud har nokon personlegdom, han ovrar seg gjenom verdsaltet, er grunn og vesen.

Stundom kanskje gjev ho uttrykk for Gud som den ukjende, og her kan vel synast at ho fyresteller seg Gud som transendent personlegdom, men det er helst då som «imaginær storleik», som anker for vår mennesketanke. Sjå «Deo Ignoto».

Leif Mæhle har ei god og skynsam melding av Bustader i Syn og Segn, nr. 7. 1963 utan at han prøver setja forfattarinna på filosofisk bås. Ei melding som syner at han har skyna boki. Å vilja klemma ein kunstnar inn i eit skjema, ein retning, ei tru er ikkje rett, endå mange kritikarar gjerne likar å gjera det.

Her kan det høva å minnast Hugo Baks skarpe setning: «The force of the modern esthetic consists in this: you can’t be an artist and still believe in history.» Likevel ser ein rit av tankesystem attum Aslaug Vaas dikt, men den poetiske klædnaden er so fint og hegt voven, at ein merkar det ikkje.

Kvar veke trykkjer vi eit utdrag frå Olav H. Hauges Dagbok 1924–1994. Samlaget, 2000

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Sit og lyder på hopparane i Innsbruck. Engan drygde litt for vindkula – og hoppa skralt. Han fekk no gullmedalje likevel.

Meir um Bustader av Aslaug Vaa. Ho er filosofisk skulert, denne kvinna. Noko heilt originalt kjem ho ikkje med, ho kan vel nærast kallast panteist. Ho talar um Den mektige, det vil vel segja Gud; han arbeider gjennom oss, i oss og i alt stoff og er eitt med det, arbeider på si eigi og vår fullkome, som ho segjer.

Dette er ingen ny tanke. Her bryt ho med vanleg vitskapleg syn, og stiller seg på lina med Goethe og Bergson. Men Aslaug Vaa veit å gjeva vâre og fine uttrykk for dei gamle tankane, og det er det som gjer henne til den fine diktaren ho er. Ho er panteist, og synest soleis ikkje å meina at Gud har nokon personlegdom, han ovrar seg gjenom verdsaltet, er grunn og vesen.

Stundom kanskje gjev ho uttrykk for Gud som den ukjende, og her kan vel synast at ho fyresteller seg Gud som transendent personlegdom, men det er helst då som «imaginær storleik», som anker for vår mennesketanke. Sjå «Deo Ignoto».

Leif Mæhle har ei god og skynsam melding av Bustader i Syn og Segn, nr. 7. 1963 utan at han prøver setja forfattarinna på filosofisk bås. Ei melding som syner at han har skyna boki. Å vilja klemma ein kunstnar inn i eit skjema, ein retning, ei tru er ikkje rett, endå mange kritikarar gjerne likar å gjera det.

Her kan det høva å minnast Hugo Baks skarpe setning: «The force of the modern esthetic consists in this: you can’t be an artist and still believe in history.» Likevel ser ein rit av tankesystem attum Aslaug Vaas dikt, men den poetiske klædnaden er so fint og hegt voven, at ein merkar det ikkje.

Kvar veke trykkjer vi eit utdrag frå Olav H. Hauges Dagbok 1924–1994. Samlaget, 2000

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis