Uro for aukande antisemittisme
Det Mosaiske Trossamfund åtvara denne veka om aukande uro for jødehat i Noreg.
Det Mosaiske Trossamfund i Oslo.
Foto: Thomas Winje Øijord / NTB
Det Mosaiske Trossamfund åtvara denne veka om aukande uro for jødehat i Noreg. Bakgrunnen er terroraksjonen til Hamas der 1400 menneske, dei fleste sivile, vart regelrett skotne ned, mange på bestialsk vis, og den no pågåande israelske bakkeinvasjonen og bombinga av Gaza der fleire tusen sivile, mange av dei born, så lagt er drepne.
I brevet skriv Det Mosaiske Trossamfund at på sosiale medium «ser vi mye norskspråklig antisemittisk innhold», at det på offentlege demonstrasjonar har vore «flere grove og truende antisemittiske ytringer», og at dei i media har sett «referanser til tradisjonelle antijødiske stereotypier.»
Konsekvensen av slike ytringar, skriv dei, er at fleire medlemer dei siste dagane blant anna har opplevd truande hendingar mot heimane sine fordi dei er jødiske, og at stadig fleire no skjuler si jødiske eller israelske tilknyting.
Ein må sjølvsagt kunna ha tydelege synspunkt og vera mot Israels bakkeinvasjon i Gaza. Israel-kritikk er ikkje antisemittisme. Men ein må like sjølvsagt skilja klart mellom jødar og kva styremaktene i Israel måtte meina og gjera.
Men diverre er det mange som ikkje vil sjå den skilnaden. Dette er ikkje noko nytt. Slik har det vore i mange år. Eit døme får vi frå Jødisk Museum i Oslo som for over ti år sidan sende ut invitasjon til vidaregåande skular: «Kom til Jødisk Museum i Oslo og lær om jødisk historie i Norge».
Frå ein samfunnsfagslærar fekk dei følgjande svar: «Hei! Takk for informasjonen dere har sendt ut. Vi kommer tilbake med ønsker om datoer for besøk når Palestina har fått sin egen stat, og når Israel finner andre løsninger på konflikten enn bruken av bomber.»
Slike tilbakemeldingar er urovekkjande.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Mosaiske Trossamfund åtvara denne veka om aukande uro for jødehat i Noreg. Bakgrunnen er terroraksjonen til Hamas der 1400 menneske, dei fleste sivile, vart regelrett skotne ned, mange på bestialsk vis, og den no pågåande israelske bakkeinvasjonen og bombinga av Gaza der fleire tusen sivile, mange av dei born, så lagt er drepne.
I brevet skriv Det Mosaiske Trossamfund at på sosiale medium «ser vi mye norskspråklig antisemittisk innhold», at det på offentlege demonstrasjonar har vore «flere grove og truende antisemittiske ytringer», og at dei i media har sett «referanser til tradisjonelle antijødiske stereotypier.»
Konsekvensen av slike ytringar, skriv dei, er at fleire medlemer dei siste dagane blant anna har opplevd truande hendingar mot heimane sine fordi dei er jødiske, og at stadig fleire no skjuler si jødiske eller israelske tilknyting.
Ein må sjølvsagt kunna ha tydelege synspunkt og vera mot Israels bakkeinvasjon i Gaza. Israel-kritikk er ikkje antisemittisme. Men ein må like sjølvsagt skilja klart mellom jødar og kva styremaktene i Israel måtte meina og gjera.
Men diverre er det mange som ikkje vil sjå den skilnaden. Dette er ikkje noko nytt. Slik har det vore i mange år. Eit døme får vi frå Jødisk Museum i Oslo som for over ti år sidan sende ut invitasjon til vidaregåande skular: «Kom til Jødisk Museum i Oslo og lær om jødisk historie i Norge».
Frå ein samfunnsfagslærar fekk dei følgjande svar: «Hei! Takk for informasjonen dere har sendt ut. Vi kommer tilbake med ønsker om datoer for besøk når Palestina har fått sin egen stat, og når Israel finner andre løsninger på konflikten enn bruken av bomber.»
Slike tilbakemeldingar er urovekkjande.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»