JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Uklok, men forståeleg streik

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1587
20200925
1587
20200925

Fleire tusen bussjåførar er i streik i Oslo og Viken. Men det er lite klokt å streika i desse tider med koronapandemi og økonomisk krise for mange næringar. Dette er ikkje tida for mange og langvarige streikar. Stappfulle trikkar, T-banar og tog inn mot hovudstaden er det siste vi treng no.

Når det er sagt, har vi all sympati for bussjåførane og støttar fullt og heilt lønskrava deira. Det er merkeleg at bussjåførane har hamna så lågt på lønsstatikkane. Sit du på ein buss på smale vegar vinterstid, forventar du gode sjåførar som tek deg trygt fram.

Då må arbeidsgjevarane betala slik at yrket er attraktiv. Det er såleis provoserande at busselskapa ikkje har skjøna at denne yrkesgruppa må opp i løn. For sjåføryrket er særs krevjande, med stort ansvar for passasjerar og medtrafikantar. Å betala ein nytilsett bussjåfør 360.000 kroner i året speglar ikkje dette.

Dessutan er det eit paradoks at byrådet i Oslo, styrt av Arbeidarpartiet, SV og MDG, satsar stort på kollektivtrafikk basert på sjåførar som tener dårleg.

Tilbodet frå NHO om tre kroner ekstra i timen, tilsvarande 1,7 prosent lønsauke, er urimeleg lågt. Særleg når arbeidstida ofte er ugunstig, med køyring tidleg om morgonen, så eit opphald midt på dagen, før ei ny økt om ettermiddagen. Alle bønder veit at ein slik arbeidsrytme fort legg beslag på heile dagen.

Vi vonar difor at bussjåførane får gjennomslag for krava sine. Så må helsestyresmaktene vurdera om streiken fører til auka fare for smittespreiing. Gjer han det, må staten raskt svara med tvungen lønsnemnd.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Fleire tusen bussjåførar er i streik i Oslo og Viken. Men det er lite klokt å streika i desse tider med koronapandemi og økonomisk krise for mange næringar. Dette er ikkje tida for mange og langvarige streikar. Stappfulle trikkar, T-banar og tog inn mot hovudstaden er det siste vi treng no.

Når det er sagt, har vi all sympati for bussjåførane og støttar fullt og heilt lønskrava deira. Det er merkeleg at bussjåførane har hamna så lågt på lønsstatikkane. Sit du på ein buss på smale vegar vinterstid, forventar du gode sjåførar som tek deg trygt fram.

Då må arbeidsgjevarane betala slik at yrket er attraktiv. Det er såleis provoserande at busselskapa ikkje har skjøna at denne yrkesgruppa må opp i løn. For sjåføryrket er særs krevjande, med stort ansvar for passasjerar og medtrafikantar. Å betala ein nytilsett bussjåfør 360.000 kroner i året speglar ikkje dette.

Dessutan er det eit paradoks at byrådet i Oslo, styrt av Arbeidarpartiet, SV og MDG, satsar stort på kollektivtrafikk basert på sjåførar som tener dårleg.

Tilbodet frå NHO om tre kroner ekstra i timen, tilsvarande 1,7 prosent lønsauke, er urimeleg lågt. Særleg når arbeidstida ofte er ugunstig, med køyring tidleg om morgonen, så eit opphald midt på dagen, før ei ny økt om ettermiddagen. Alle bønder veit at ein slik arbeidsrytme fort legg beslag på heile dagen.

Vi vonar difor at bussjåførane får gjennomslag for krava sine. Så må helsestyresmaktene vurdera om streiken fører til auka fare for smittespreiing. Gjer han det, må staten raskt svara med tvungen lønsnemnd.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis