Tid for prioriteringar
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»