JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Statleg sløseri

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1798
20200214
1798
20200214

Køyrer du E6 nordover frå Oslo langs Mjøsa mot Hamar, vil du kunna sjå to små såkalla Ferrari-raude bygningar langs vegen. Bygningane liknar nokre data­animerte molekyl eller romfararaktige farty. Eller kanskje liknar dei mest på to raude igloar?

Uansett utsjånad er det tale om to toalett bygde til trengjande vegfararar. Ifylgje Statens vegvesen skal toaletta vera eit blikkfang der folk skal stogga og ta «den hvilepausen de trenger for å bli en sikker trafikant».

Det må av og til vera lov å vera spenstig i den arkitektonisk utforminga. Og desse toaletta, med innervegger kledde med lakkerte glasfiberarmert polymerkompositt og yttervegger med ein «fasettert geometri basert på trekanter», som det står i ein brosjyre om toaletta, er kanskje tøffe nok.

Problemet er prisen. Som bladet Motor skreiv om før jul, og som NRK skriv om denne veka, kosta dei to toaletta til saman 16,9 millionar kroner då dei vart bygde for fem år sidan. No kan ein seia at det er lenge sidan, og at det er lite vi kan gjera med det no. Dessutan er 16,9 millionar ingenting mot kva sjølve firefeltsvegen kosta.

Likevel er saka interessant som døme på offentleg sløseri. Desse små toaletta er eit nytt døme på at statleg pengebruk ofte er friteken vanleg sunn og nøktern budsjettering. Folk som er vane med store budsjett, vert fort fartsblinde. Men staten må slutta å tru at når eit prosjekt kostar mange milliardar, er nokre promille av desse milliardane småpengar. For i sum vert alle desse småsummane til slutt mange pengar.

Og sjølv småpengar må koma frå ein stad. 16,9 millionar kroner tilsvarar årleg inntektsskatt frå 113 lønsmottakar. Staten må difor alltid syna at dei nyttar pengane fornuftig. Det finst nok av offentlege oppgåver og tenester som manglar finansiering.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Køyrer du E6 nordover frå Oslo langs Mjøsa mot Hamar, vil du kunna sjå to små såkalla Ferrari-raude bygningar langs vegen. Bygningane liknar nokre data­animerte molekyl eller romfararaktige farty. Eller kanskje liknar dei mest på to raude igloar?

Uansett utsjånad er det tale om to toalett bygde til trengjande vegfararar. Ifylgje Statens vegvesen skal toaletta vera eit blikkfang der folk skal stogga og ta «den hvilepausen de trenger for å bli en sikker trafikant».

Det må av og til vera lov å vera spenstig i den arkitektonisk utforminga. Og desse toaletta, med innervegger kledde med lakkerte glasfiberarmert polymerkompositt og yttervegger med ein «fasettert geometri basert på trekanter», som det står i ein brosjyre om toaletta, er kanskje tøffe nok.

Problemet er prisen. Som bladet Motor skreiv om før jul, og som NRK skriv om denne veka, kosta dei to toaletta til saman 16,9 millionar kroner då dei vart bygde for fem år sidan. No kan ein seia at det er lenge sidan, og at det er lite vi kan gjera med det no. Dessutan er 16,9 millionar ingenting mot kva sjølve firefeltsvegen kosta.

Likevel er saka interessant som døme på offentleg sløseri. Desse små toaletta er eit nytt døme på at statleg pengebruk ofte er friteken vanleg sunn og nøktern budsjettering. Folk som er vane med store budsjett, vert fort fartsblinde. Men staten må slutta å tru at når eit prosjekt kostar mange milliardar, er nokre promille av desse milliardane småpengar. For i sum vert alle desse småsummane til slutt mange pengar.

Og sjølv småpengar må koma frå ein stad. 16,9 millionar kroner tilsvarar årleg inntektsskatt frå 113 lønsmottakar. Staten må difor alltid syna at dei nyttar pengane fornuftig. Det finst nok av offentlege oppgåver og tenester som manglar finansiering.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis