JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Skjerm elevar mot skjermane

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1895
20200918
1895
20200918

Ein ny studie syner på nytt at vi må ta på alvor dei uheldige sidene som dagens storstilte vektlegging av digital undervising i skulen har på elevane. Denne veka kunne Forsking.no fortelja om ein studie ved NTNU som syner at hjernen hjå born og unge er meir aktiv når dei skriv for hand enn når dei bruker tastatur.

Grunnen er at når ein skriv for hand, ser ein bokstavane ein lagar, og sansar vert aktiverte. Dette skapar «kontakt mellom ulike deler i hjernen og åpner den opp for læring». På den måten, hevdar studien, «både lærer vi bedre og husker bedre». Kvinna bak studien, professor i nevropsykologi Audrey van der Meer, legg difor vekt på at born i tidleg alder må verta utfordra til både å teikna og skriva meir for hand i skulen.

Det siste ser vi lite av. Den digitale undervisinga berre aukar i den norske skulen. Ifylgje Forsking.no, er norske born mest på nett blant 19 land i EU, og det er fleire norske skular i dag som er heildigitale og ikkje lærer borna handskrift.

Det er forska lite på vinsten av den digitale undervisinga i skulen. Som forskar i fagdidaktikk Gunvald Skeiseid sa til Dag og Tid for eit knapt år sidan, «verkar det som om planane for digitaliseringa av skulen er bygde mest på tru og von».

Satsinga på digitale læremiddel i skulen er diverre altfor lite diskutert. Det verkar som om vi alle er vortne så avhengige av smarttelefonen og digital lesing at vi ikkje ser kva urett vi kanskje gjer mot dagens skuleelevar.

Dette temaet bør difor løftast opp og takast langt meir alvorleg enn i dag. Ein start kan vera ei stor kritisk høyring om kva røynsler og forskingsresultat som ligg grunn og kan forsvara den massive vektlegginga av digital undervising i skulen i dag. Fram til då kan vi starta med å forby smarttelefonane i skuletida og såleis bidra til at elevane i alle fall får pause frå skjermane i friminutta.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ein ny studie syner på nytt at vi må ta på alvor dei uheldige sidene som dagens storstilte vektlegging av digital undervising i skulen har på elevane. Denne veka kunne Forsking.no fortelja om ein studie ved NTNU som syner at hjernen hjå born og unge er meir aktiv når dei skriv for hand enn når dei bruker tastatur.

Grunnen er at når ein skriv for hand, ser ein bokstavane ein lagar, og sansar vert aktiverte. Dette skapar «kontakt mellom ulike deler i hjernen og åpner den opp for læring». På den måten, hevdar studien, «både lærer vi bedre og husker bedre». Kvinna bak studien, professor i nevropsykologi Audrey van der Meer, legg difor vekt på at born i tidleg alder må verta utfordra til både å teikna og skriva meir for hand i skulen.

Det siste ser vi lite av. Den digitale undervisinga berre aukar i den norske skulen. Ifylgje Forsking.no, er norske born mest på nett blant 19 land i EU, og det er fleire norske skular i dag som er heildigitale og ikkje lærer borna handskrift.

Det er forska lite på vinsten av den digitale undervisinga i skulen. Som forskar i fagdidaktikk Gunvald Skeiseid sa til Dag og Tid for eit knapt år sidan, «verkar det som om planane for digitaliseringa av skulen er bygde mest på tru og von».

Satsinga på digitale læremiddel i skulen er diverre altfor lite diskutert. Det verkar som om vi alle er vortne så avhengige av smarttelefonen og digital lesing at vi ikkje ser kva urett vi kanskje gjer mot dagens skuleelevar.

Dette temaet bør difor løftast opp og takast langt meir alvorleg enn i dag. Ein start kan vera ei stor kritisk høyring om kva røynsler og forskingsresultat som ligg grunn og kan forsvara den massive vektlegginga av digital undervising i skulen i dag. Fram til då kan vi starta med å forby smarttelefonane i skuletida og såleis bidra til at elevane i alle fall får pause frå skjermane i friminutta.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis