Rotvær i Rogaland
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.