JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Pedagogikk i skoddeheimen

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1754
20181207
1754
20181207

«Vi er i gang med å fornye fagene i skolen», seier Utdanningsdirektoratet i ein video på nettsidene sine. Det skal vera visst. Problemet er at arbeidet med dei nye læreplanane i skulen har kome særs skeivt ut med uklare og altfor vidfemnande kompetansemål.

For oss utanfor avgjersleprosessen er det vanskeleg å skjøna kva Utdanningsdirektoratet i det heile vil med fornyinga av faga i skulen. Utgreiingane og rapportane som vedtaka skal gjerast på bakgrunn av, frå dei fyrste offentlege utgreiingane i 2014 til i dag, er i praksis uleselege.

Setning for setning skjønar ein i og for seg kva som står der, men til slutt vert det pedagogiske internspråket så overveldande at ein gjev opp. Det er som å koma inn i ein skoddeheim av ord med setningar som «det er behov for å støtte deres kapasitet og kompetanse i implementeringsprosessen» og «opplæringens verdigrunnlag skal prege dybdelæringsprosesser».

Norsk skule kan ikkje drøftast med eit slikt internspråk. Språket verkar framandgjerande og ekskluderer folk frå å delta i ordskiftet. Det må då kunne gjerast enklare! Det er sikkert mykje å seia om tidlegare læreplanar, men dei kunne iallfall lesast – med konkrete og tydelege setningar og med ord frå alminneleg bruk.

Og det hastar, for Utdanningsdirektoratet legg opp til nye høyringar av læreplanane alt på nyåret. Deretter går det fort, vedtaksprosessen er lagd opp med stramme fristar. Dei endelege læreplanane skal fastsetjast alt hausten 2019.

Som Rune Slagstad seier i avisa i dag, verkar det som om politikarane har overlate til Utdanningsdirektoratet å forma norsk skulepolitikk. Slik kan vi ikkje ha det. No må Stortinget ta ansvar og sikra eit skikkeleg ordskifte om viktige vegval for norsk skule.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Vi er i gang med å fornye fagene i skolen», seier Utdanningsdirektoratet i ein video på nettsidene sine. Det skal vera visst. Problemet er at arbeidet med dei nye læreplanane i skulen har kome særs skeivt ut med uklare og altfor vidfemnande kompetansemål.

For oss utanfor avgjersleprosessen er det vanskeleg å skjøna kva Utdanningsdirektoratet i det heile vil med fornyinga av faga i skulen. Utgreiingane og rapportane som vedtaka skal gjerast på bakgrunn av, frå dei fyrste offentlege utgreiingane i 2014 til i dag, er i praksis uleselege.

Setning for setning skjønar ein i og for seg kva som står der, men til slutt vert det pedagogiske internspråket så overveldande at ein gjev opp. Det er som å koma inn i ein skoddeheim av ord med setningar som «det er behov for å støtte deres kapasitet og kompetanse i implementeringsprosessen» og «opplæringens verdigrunnlag skal prege dybdelæringsprosesser».

Norsk skule kan ikkje drøftast med eit slikt internspråk. Språket verkar framandgjerande og ekskluderer folk frå å delta i ordskiftet. Det må då kunne gjerast enklare! Det er sikkert mykje å seia om tidlegare læreplanar, men dei kunne iallfall lesast – med konkrete og tydelege setningar og med ord frå alminneleg bruk.

Og det hastar, for Utdanningsdirektoratet legg opp til nye høyringar av læreplanane alt på nyåret. Deretter går det fort, vedtaksprosessen er lagd opp med stramme fristar. Dei endelege læreplanane skal fastsetjast alt hausten 2019.

Som Rune Slagstad seier i avisa i dag, verkar det som om politikarane har overlate til Utdanningsdirektoratet å forma norsk skulepolitikk. Slik kan vi ikkje ha det. No må Stortinget ta ansvar og sikra eit skikkeleg ordskifte om viktige vegval for norsk skule.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Foto: Samlaget

BokMeldingar
ArildBye

Ein av oss

Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB

IntervjuSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nato-toppen som sa det han tenkte

Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.

Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement
Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis