JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

På tide å temja sparkesyklane

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1813
20210528
1813
20210528

Det er ikkje vanskeleg å skjøna kvifor elsparke­syklane er så populære. Dei står lett tilgjengelege overalt i byane. Ein brukar ikkje krefter, treng ikkje ha hjelm, elsparkesykkelen går passe fort og treng ikkje låsast slik at han ikkje vert stolen. Ein berre forlèt han der og då og finn ein ny ved neste høve. Bruken er rimeleg òg.

Mange av elsparkesyklane er plasserte ved buss- og trikkestoppar, slik at ein raskt kjem seg vidare dit ein skal. Såleis kan desse sparkesyklane medverke til at fleire tek kollektivtransport. Og elsparkesyklane er populære overalt der dei vert plasserte ut.

Går det an å vera kritisk til eit slikt transportmiddel? Ja. Problemet er at mange køyrer med dei nær sagt overalt og er ein fare for andre trafikantar. Og etter bruk står ofte elsparkesyklane parkerte eller ligg slengde på fortauet og reduserer framkomsten for alle andre som måtte ferdast der. Syklane må vera ei sann plage for blinde og svaksynte.

Noreg merkjer seg ut som eit land med svært få restriksjonar på bruken av elsparkesyklar. Som vi syner i dagens avis, har Paris sett eit tak på 15.000 sparke­syklar for heile byen – og forbod mot å køyra på fortaua. I Oslo reknar ein med å ha 21.000 sparkesyklar til sommaren – med løyve til å ferdast på fortaua.

I Storbritannia har styresmaktene vore svært restriktive. London opnar fyrst no i juni for ei prøveordning, med klare avgrensingar og langt færre syklar enn i Oslo.

Det er såleis merkeleg at denne bransjen ikkje er meir regulert i Noreg. Det er nemleg ikkje nok berre å be brukarane om å syna folkeskikk. Den varsla lovendringa om sparkesyklar må gje kommunane rom til å innføra langt fleire restriksjonar enn det som er tilfellet i dag. Bruken må i større grad tilpassast gatebiletet – slik som syklane er.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det er ikkje vanskeleg å skjøna kvifor elsparke­syklane er så populære. Dei står lett tilgjengelege overalt i byane. Ein brukar ikkje krefter, treng ikkje ha hjelm, elsparkesykkelen går passe fort og treng ikkje låsast slik at han ikkje vert stolen. Ein berre forlèt han der og då og finn ein ny ved neste høve. Bruken er rimeleg òg.

Mange av elsparkesyklane er plasserte ved buss- og trikkestoppar, slik at ein raskt kjem seg vidare dit ein skal. Såleis kan desse sparkesyklane medverke til at fleire tek kollektivtransport. Og elsparkesyklane er populære overalt der dei vert plasserte ut.

Går det an å vera kritisk til eit slikt transportmiddel? Ja. Problemet er at mange køyrer med dei nær sagt overalt og er ein fare for andre trafikantar. Og etter bruk står ofte elsparkesyklane parkerte eller ligg slengde på fortauet og reduserer framkomsten for alle andre som måtte ferdast der. Syklane må vera ei sann plage for blinde og svaksynte.

Noreg merkjer seg ut som eit land med svært få restriksjonar på bruken av elsparkesyklar. Som vi syner i dagens avis, har Paris sett eit tak på 15.000 sparke­syklar for heile byen – og forbod mot å køyra på fortaua. I Oslo reknar ein med å ha 21.000 sparkesyklar til sommaren – med løyve til å ferdast på fortaua.

I Storbritannia har styresmaktene vore svært restriktive. London opnar fyrst no i juni for ei prøveordning, med klare avgrensingar og langt færre syklar enn i Oslo.

Det er såleis merkeleg at denne bransjen ikkje er meir regulert i Noreg. Det er nemleg ikkje nok berre å be brukarane om å syna folkeskikk. Den varsla lovendringa om sparkesyklar må gje kommunane rom til å innføra langt fleire restriksjonar enn det som er tilfellet i dag. Bruken må i større grad tilpassast gatebiletet – slik som syklane er.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas
Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis