Nasjonalteater i stadig nye akter
Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery la fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret.
Amanda Pedersen Giske / NTB
Fredag 28. juni la kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret. På pressekonferansen understreka ho kor viktig Nationaltheatret har vore som ein leiande kunstinstitusjon, og at målet er å halde på denne posisjonen i framtida.
Nationaltheatret, som vart teikna av arkitekt Henrik Bull, stod ferdig i 1899 og var for lite alt då. Ei utviding av teateret har vore diskutert sidan 1930-åra. Etter ein brann i 1980 vart det rehabilitert, men ikkje modernisert. Ei utviding vart diskutert då den nye jarnbanetunnelen vart bygd i 1990-åra, men forkasta. I byrjinga av 2000-talet kom to tilstandsanalysar, i 2012 vedtok regjeringa å setje i gang ei utgreiing, og i 2014 vart det tilrådd full rehabilitering av bygningen, noko som òg innebar leiting etter alternative scener i byggjeperioden.
Ti år seinare lanserer Statsbygg tre alternativ: Tullinløkka-løysinga med ei ny, moderne scene med plass til 500 og ei biscene med plass til 200 i eit nybygg under Tullinløkka, og med bruk av Nasjonalgalleriet som publikumsareal og til støttefunksjonar for teateret. I dei to delte løysingane ligg hovudscena i den gamle teaterbygningen og biscenene utanfor sentrum. Tullinløkka-løysinga er kostnadsrekna til 9,75 milliardar kroner, men ingen av alternativa er kvalitetssikra enno.
Tida er overmoden for å rehabilitere den freda bygningen som har hyst Nationaltheatret i 125 år, men er det den rette staden for eit moderne teater? Det Norske Teatret flytta inn i nytt hus i 1985, Den Norske Opera & Ballett i 2008 – begge med ein lang veg fram til betre spelerom. Sjølv med ein svimlande kostnad og lang byggjetid er det vanskeleg ikkje å sjå at løysinga med eit nytt teaterhus er den beste for å gjere Nationaltheatret til ein leiande kunstinstitusjon for framtida.
Tiril Rem
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Fredag 28. juni la kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret. På pressekonferansen understreka ho kor viktig Nationaltheatret har vore som ein leiande kunstinstitusjon, og at målet er å halde på denne posisjonen i framtida.
Nationaltheatret, som vart teikna av arkitekt Henrik Bull, stod ferdig i 1899 og var for lite alt då. Ei utviding av teateret har vore diskutert sidan 1930-åra. Etter ein brann i 1980 vart det rehabilitert, men ikkje modernisert. Ei utviding vart diskutert då den nye jarnbanetunnelen vart bygd i 1990-åra, men forkasta. I byrjinga av 2000-talet kom to tilstandsanalysar, i 2012 vedtok regjeringa å setje i gang ei utgreiing, og i 2014 vart det tilrådd full rehabilitering av bygningen, noko som òg innebar leiting etter alternative scener i byggjeperioden.
Ti år seinare lanserer Statsbygg tre alternativ: Tullinløkka-løysinga med ei ny, moderne scene med plass til 500 og ei biscene med plass til 200 i eit nybygg under Tullinløkka, og med bruk av Nasjonalgalleriet som publikumsareal og til støttefunksjonar for teateret. I dei to delte løysingane ligg hovudscena i den gamle teaterbygningen og biscenene utanfor sentrum. Tullinløkka-løysinga er kostnadsrekna til 9,75 milliardar kroner, men ingen av alternativa er kvalitetssikra enno.
Tida er overmoden for å rehabilitere den freda bygningen som har hyst Nationaltheatret i 125 år, men er det den rette staden for eit moderne teater? Det Norske Teatret flytta inn i nytt hus i 1985, Den Norske Opera & Ballett i 2008 – begge med ein lang veg fram til betre spelerom. Sjølv med ein svimlande kostnad og lang byggjetid er det vanskeleg ikkje å sjå at løysinga med eit nytt teaterhus er den beste for å gjere Nationaltheatret til ein leiande kunstinstitusjon for framtida.
Tiril Rem
Fleire artiklar
Nicolai Heiberg-Evenstad og Markus Lund er yngre enn fedrane sine, men likevel gode.
Foto: Norsk bridgeforbund
«Bridge er så vanedannande og tidkrevjande at det kan gå på kostnad av både studium, arbeid, kjærleiksliv, eigne born, barneborn og liknande.»
Reisande på Gardermoen i juni i år. Oslo lufthamn er i særklasse den mest lønsame flyplassen Avinor driv. Dei aller fleste norske flyplassane går med underskot.
Foto: Javad Parsa / NTB
Avinor-krisa tok ikkje slutt da pandemitiltaka gjorde det. Kan det vere styringsmodellen det er noko gale med?
Cissy Houston
Wikimedia Commons
Arkivet: Emily «Cissy» Houston (1933–2024)
Berlin: Med bandet kring seg står Bob Dylan ved flygelet og spelar munnspel.
Foto: Håvard Rem
Som å lesa ei bok
Dylan (83) vert eldre, men skriv og syng betre.
Teikning: May Linn Clement