Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Kulturen i veggane

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1827
20210604
1827
20210604

NRK har vedteke å flytta til Ensjø etter over 70 år på Marienlyst. Kringkastingssjefen og NRK-styret meiner at bygningane på Marienlyst er for store og upraktiske. Sjølv om det er merkeleg at det ikkje skulle gå an å byggja om det som trengst, og leiga ut lokale som måtte vera til overs, kan sikkert flyttinga gje meir høvelege lokale.

Men flyttinga har ein annan konsekvens – det er noko som går tapt når ein forlèt Store studio og det legendariske kringkastingshuset. Den kvite bygningen med den store klokka har i alle år vore symbolet og emblemet for NRK. Det er eit tydeleg varemerke som ein skulle tru er gull verdt for ei verksemd.

Mange kjende namn er knytte til NRK på Marienlyst. Utanfor bygget står ein statue av Erik Bye, ein grønmåla benk til minne om Otto Nielsen, og minnesmerket over Alf Prøysen, «Steinrøysa neri bakken». Og ein får ei kjensle av høgtid av å koma inn i radioresepsjonen, skodespelarfoajeen eller Store studio.

Dei tre kunstverka vil nok få plass på Ensjø, sjølv om tomta der er langt mindre. Men kulturen som ligg i veggane, går tapt. Og denne kulturen – og historikken – er viktig å ta vare på når ein skal møta store utfordringar og stadig gjera tilpassingar og omorganiserar, slik NRK og alle andre mediehus må gjera i åra som kjem.

Flyttinga er endå eit døme på den effektivitetsdyrkinga som vert teken for gjeven om ein kjem i moderne lokale. Men når NRK, eller andre institusjonar, flyttar frå ærverdige bygningar der dei har vore lenge, vil litt av den institusjonelle byrgskapen gå tapt. Likeins noko av kjensla av identitet og at ein står i ein lang tradisjon som er verd å vidareføra.

Alt dette motiverer og trengst for å motverka tabloidisering og forflating av innhaldet i NRK. På Ensjø vert inspirasjonskjelda Mercedes Benz-utsalet over gata.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

NRK har vedteke å flytta til Ensjø etter over 70 år på Marienlyst. Kringkastingssjefen og NRK-styret meiner at bygningane på Marienlyst er for store og upraktiske. Sjølv om det er merkeleg at det ikkje skulle gå an å byggja om det som trengst, og leiga ut lokale som måtte vera til overs, kan sikkert flyttinga gje meir høvelege lokale.

Men flyttinga har ein annan konsekvens – det er noko som går tapt når ein forlèt Store studio og det legendariske kringkastingshuset. Den kvite bygningen med den store klokka har i alle år vore symbolet og emblemet for NRK. Det er eit tydeleg varemerke som ein skulle tru er gull verdt for ei verksemd.

Mange kjende namn er knytte til NRK på Marienlyst. Utanfor bygget står ein statue av Erik Bye, ein grønmåla benk til minne om Otto Nielsen, og minnesmerket over Alf Prøysen, «Steinrøysa neri bakken». Og ein får ei kjensle av høgtid av å koma inn i radioresepsjonen, skodespelarfoajeen eller Store studio.

Dei tre kunstverka vil nok få plass på Ensjø, sjølv om tomta der er langt mindre. Men kulturen som ligg i veggane, går tapt. Og denne kulturen – og historikken – er viktig å ta vare på når ein skal møta store utfordringar og stadig gjera tilpassingar og omorganiserar, slik NRK og alle andre mediehus må gjera i åra som kjem.

Flyttinga er endå eit døme på den effektivitetsdyrkinga som vert teken for gjeven om ein kjem i moderne lokale. Men når NRK, eller andre institusjonar, flyttar frå ærverdige bygningar der dei har vore lenge, vil litt av den institusjonelle byrgskapen gå tapt. Likeins noko av kjensla av identitet og at ein står i ein lang tradisjon som er verd å vidareføra.

Alt dette motiverer og trengst for å motverka tabloidisering og forflating av innhaldet i NRK. På Ensjø vert inspirasjonskjelda Mercedes Benz-utsalet over gata.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– Populisme er ikkje noko å vere redd for

Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Uviss lagnad for Syria

Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Leiken kjærleik

Alle gode ting er faktisk tre, om du lurte på om trilogien til Dag Johan Haugerud held heilt til mål.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis