Innfør avgifter
på store elbilar
Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.
I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.
Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.
Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.
Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?
Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.
I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.
Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.
Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.
Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?
Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?