JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Fornuftig avgiftsauke

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1579
20201009
1579
20201009

Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.

Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.

60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.

Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.

Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.

Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.

60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.

Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.

Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Foto: Universitetet i Bergen

Kultur
Morten A. Strøksnes

Nord-Noreg ord for ord

Bak Nordnorsk ordbok ligg livsverket til ein stor kvinneleg språkforskar frå Lofoten. Ho kjempa seg forbi mange hinder, men møtte alltid nye og fekk aldri anerkjenninga ho fortente.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

KrigSamfunn

Klovnar i kamp

Humor og sirkus er viktig for å overleve i ein krig. I Ukraina er 14 nasjonale sirkusarbeidarar fritekne frå mobilisering.

Andrej Kurkov
Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

Frå det nasjonale sirkuset i Kyiv.

KrigSamfunn

Klovnar i kamp

Humor og sirkus er viktig for å overleve i ein krig. I Ukraina er 14 nasjonale sirkusarbeidarar fritekne frå mobilisering.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis