Fornuftig avgiftsauke
Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.
Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.
60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.
Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.
Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.
Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.
60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.
Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.
Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Foto: Terje Pedersen / NTB
FHI svikter sitt samfunnsoppdrag
«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»
Foto: Universitetet i Bergen
Nord-Noreg ord for ord
Bak Nordnorsk ordbok ligg livsverket til ein stor kvinneleg språkforskar frå Lofoten. Ho kjempa seg forbi mange hinder, men møtte alltid nye og fekk aldri anerkjenninga ho fortente.
Emilie Enger Mehl avbilda på veg til pressetreff på Grøndland for å presentere Revidert nasjonalbudsjett, 14.05.2024. I budsjettet vert det mellom anna satt av penger til å reversere domstolsreforma. Foto: Javad Parsa / NTB.
Javad Parsa
– Uforståeleg domstolsendring
Sorenskrivar Kirsti Høegh Bjørneset er kritisk til at regjeringa vil reversere domstolsreforma.
Anne Kalvig er religionsvitar og tidlegare professor ved Universitetet i Stavanger. I fjor etablerte ho Medvit forlag.
Foto: Anja Bakken
Tru og tvil
Vi må framleis snakke om kvinner og menn. Men kan vi ikkje samstundes ta rimeleg omsyn til dei andre?