Flyforbodssone og MiG-29
Den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj har den siste veka gått hardt ut mot Nato og bede dei om å oppretta ei flyforbodssone og stengja luftrommet over Ukraina. Om så ikkje skjedde, ville Nato i praksis gje Russland fritt leide til å bomba ukrainske byar og såleis stå ansvarleg for at mange menneske ville døy.
Det er sterke, men forståelege ord frå ein statsleiar som desperat forsvarar landet sitt mot Russlands kriminelle krig.
Svaret frå Nato var likevel eit klart nei til ei flyforbodssone. Det var eit viktig avslag. For ei slik sone ville ført til at Nato ville hamna i direkte militære trefningar med Russland, med stor fare for full krig i Europa.
Å senda polske russiskbygde MiG-29 jagarfly via USA til Ukraina, slik Polen har føreslått, ville òg ha vore ei avgjerd som på farleg vis kunne ha tilspissa situasjonen mellom Russland og Nato.
Framlegget er no avvist av forsvarsministeren i USA. Men det kunne ha gått annleis. USAs utanriksminister, Antony Blinken, var sist sundag positiv til framlegget. Eller, som han sa: «Vi ser på framlegget very, very actively.» Heldigvis vart han overprøvd. At utanriksminister Blinken er open for meir aktiv våpenbruk, er ikkje overraskande. Blinken var ein av pådrivarane for bombinga av Libya i 2011.
Vi skal gje Ukraina våpenhjelp, men kva type, og kor mykje våpen, er ein svært vanskeleg balansegang, sidan ingen er trygge på kor langt Putin er viljug til å gå for å oppnå sine mål. På same måte må sanksjonane tilpassast slik at ein ikkje set verdsøkonomien i spel, med fare for store uføresette fylgjer, ikkje minst for fattige land.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj har den siste veka gått hardt ut mot Nato og bede dei om å oppretta ei flyforbodssone og stengja luftrommet over Ukraina. Om så ikkje skjedde, ville Nato i praksis gje Russland fritt leide til å bomba ukrainske byar og såleis stå ansvarleg for at mange menneske ville døy.
Det er sterke, men forståelege ord frå ein statsleiar som desperat forsvarar landet sitt mot Russlands kriminelle krig.
Svaret frå Nato var likevel eit klart nei til ei flyforbodssone. Det var eit viktig avslag. For ei slik sone ville ført til at Nato ville hamna i direkte militære trefningar med Russland, med stor fare for full krig i Europa.
Å senda polske russiskbygde MiG-29 jagarfly via USA til Ukraina, slik Polen har føreslått, ville òg ha vore ei avgjerd som på farleg vis kunne ha tilspissa situasjonen mellom Russland og Nato.
Framlegget er no avvist av forsvarsministeren i USA. Men det kunne ha gått annleis. USAs utanriksminister, Antony Blinken, var sist sundag positiv til framlegget. Eller, som han sa: «Vi ser på framlegget very, very actively.» Heldigvis vart han overprøvd. At utanriksminister Blinken er open for meir aktiv våpenbruk, er ikkje overraskande. Blinken var ein av pådrivarane for bombinga av Libya i 2011.
Vi skal gje Ukraina våpenhjelp, men kva type, og kor mykje våpen, er ein svært vanskeleg balansegang, sidan ingen er trygge på kor langt Putin er viljug til å gå for å oppnå sine mål. På same måte må sanksjonane tilpassast slik at ein ikkje set verdsøkonomien i spel, med fare for store uføresette fylgjer, ikkje minst for fattige land.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»