JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kunnskap

Millionar av arbeidstimar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jack Olsen på Bridge at Chappaquiddick, som også er tittelen på ei av dei mange bøkene han har skrive.

Jack Olsen på Bridge at Chappaquiddick, som også er tittelen på ei av dei mange bøkene han har skrive.

Jack Olsen på Bridge at Chappaquiddick, som også er tittelen på ei av dei mange bøkene han har skrive.

Jack Olsen på Bridge at Chappaquiddick, som også er tittelen på ei av dei mange bøkene han har skrive.

1849
20240105
1849
20240105

«Whist førte til bridge­whist, som førte til auksjonsbridge, som førte til kontraktbridge, som førte til drap, skilsmisse, sjølvmord, kaos og andre sosiale vonde.»

Omsetjinga er mi eiga, orda tilhøyrer amerikanaren Jack Olsen. Vi må tru at han har grunnlag for påstanden, for han spela ikkje berre bridge, han var ein profilert journalist og forfattar især innan «true crime»-sjangeren. Han visste òg mangt og mykje om sport, og skreiv mellom anna ein biografi om Muhammad Ali.

I boka The Mad World of Bridge skildrar han korleis bridgen lik ein epidemi breidde om seg i USA frå tidleg på 1900-talet, med ein veritabel eksplosjon i interesse då Harold Stirling Vanderbilt – namnet formeleg osar av pengar og overklasse – på slutten av 1920-talet utvikla den moderne forma for bridge, kontraktbridgen.

Det gjekk såpass langt at mange uroa seg for denne feberen og fylgjene av han. Ein magasinskribent gjorde ein kalkyle, og kom fram til at bridgen kosta den amerikanske nasjonen 273.586.312 arbeidstimar per dag – tid nok til å byggje to Hoover-dammar og ein Panama-kanal. Etter børskrakket i 1929 fekk USA ein depresjon å stri med, og same skribent uttrykte at han var usikker på om det amerikanske folket ville koma seg ut av depresjonen gjennom å springe over til grannekjerringa for å spela bridge i timevis kvar einaste kveld. Men kanskje var det nettopp dette som skulle til?

Olsen skreiv boka si i 1960, innforstått med at tidene skifter, og at bridgen etter ein topp på 40-talet tok til å tapa litt av populariteten sin. Sant å seia har nedgangen kanskje vara heilt fram til no. Men Olsen samanliknar bridgen med ein bakterie som har gått i dvale i isen: På eit eller anna tidspunkt vaknar epidemien til liv att, og kaoset bryt ut på nytt.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Whist førte til bridge­whist, som førte til auksjonsbridge, som førte til kontraktbridge, som førte til drap, skilsmisse, sjølvmord, kaos og andre sosiale vonde.»

Omsetjinga er mi eiga, orda tilhøyrer amerikanaren Jack Olsen. Vi må tru at han har grunnlag for påstanden, for han spela ikkje berre bridge, han var ein profilert journalist og forfattar især innan «true crime»-sjangeren. Han visste òg mangt og mykje om sport, og skreiv mellom anna ein biografi om Muhammad Ali.

I boka The Mad World of Bridge skildrar han korleis bridgen lik ein epidemi breidde om seg i USA frå tidleg på 1900-talet, med ein veritabel eksplosjon i interesse då Harold Stirling Vanderbilt – namnet formeleg osar av pengar og overklasse – på slutten av 1920-talet utvikla den moderne forma for bridge, kontraktbridgen.

Det gjekk såpass langt at mange uroa seg for denne feberen og fylgjene av han. Ein magasinskribent gjorde ein kalkyle, og kom fram til at bridgen kosta den amerikanske nasjonen 273.586.312 arbeidstimar per dag – tid nok til å byggje to Hoover-dammar og ein Panama-kanal. Etter børskrakket i 1929 fekk USA ein depresjon å stri med, og same skribent uttrykte at han var usikker på om det amerikanske folket ville koma seg ut av depresjonen gjennom å springe over til grannekjerringa for å spela bridge i timevis kvar einaste kveld. Men kanskje var det nettopp dette som skulle til?

Olsen skreiv boka si i 1960, innforstått med at tidene skifter, og at bridgen etter ein topp på 40-talet tok til å tapa litt av populariteten sin. Sant å seia har nedgangen kanskje vara heilt fram til no. Men Olsen samanliknar bridgen med ein bakterie som har gått i dvale i isen: På eit eller anna tidspunkt vaknar epidemien til liv att, og kaoset bryt ut på nytt.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis