JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kunnskap

Geniets tidtrøyte

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ivantsjuk slo Kramnik i siste runde av kandidatturneringa i London i 2013 og sytte for at Carlsen kvalifiserte seg til VM-kamp mot Anand.

Ivantsjuk slo Kramnik i siste runde av kandidatturneringa i London i 2013 og sytte for at Carlsen kvalifiserte seg til VM-kamp mot Anand.

Foto: Chessbase.com

Ivantsjuk slo Kramnik i siste runde av kandidatturneringa i London i 2013 og sytte for at Carlsen kvalifiserte seg til VM-kamp mot Anand.

Ivantsjuk slo Kramnik i siste runde av kandidatturneringa i London i 2013 og sytte for at Carlsen kvalifiserte seg til VM-kamp mot Anand.

Foto: Chessbase.com

2109
20201002
2109
20201002

Vasilij Ivantsjuk (f. 1969) må vera den mest eksentriske toppspelaren i vår tid. Som sjakkspelar er ukrainaren briljant, i verdsmeisterklasse, men alle seier at geniet frå Lviv var for ustabil og emosjonell til å verta verdsmeister. I førre veke stilte Ivantsjuk opp live på internett og svara på spørsmål frå russiskspråklege sjakkfans. Eg lika bolken om den russiske konkurrenten Vladimir Kramnik.

Frå denne generasjonen fekk vi to verdsmeistrar: Kramnik (f. 1975) og Anand (f. 1969). Ivantsjuk fortel, overraskande nok, at han ikkje kjenner Kramnik særleg godt. Han har studert alle partia hans, sjølvsagt, men lenge kunne han ikkje skjøna kva for person Kramnik er. Om til dømes Karpov og Kasparov har Ivantsjuk mange historier, men om Kramnik har han berre éi.

Det var under ei turnering i Monaco. Ivantsjuk hadde med nokre romanar og slikt som han las om kveldane, men ein dag hadde han lese alt. Han ville lesa meir og vart desperat der han sat åleine på luksushotellet. Han fekk ideen om å vitja kollegaen Kramnik, som budde på det same hotellet. «Kva slags litteratur har du med deg?» spurde Ivantsjuk. Kramnik synte fram bøkene. «Les denne,» sa Kramnik og gav frå seg ei omsetjing til russisk av det siste bindet i serien På sporet av den tapte tid av franskmannen Marcel Proust.

Det skjer ikkje stort i dei fyrste seks binda, så kvar bok kan ein lesa for seg. Ivantsjuk gjekk attende til rommet sitt og byrja lesa. Dette var ei ny oppleving: Korleis kunne ei bok vera så uendeleg keisam? Men han valde å lesa vidare og kom seg igjennom. Boka var ikkje dårleg, ho var ikkje det, men ho var altså uvanleg keisam. Men boka reiste eit interessant spørsmål: Kvifor tykkjer Kramnik om henne?

Ivantsjuk endar historia slik: «Eg lærte mykje om Kramnik gjennom Proust. Eg skjøna noko djupt og viktig, nemleg at spelarar som Kramnik og Anand er betre enn eg til å meistra det keisame. Som verdsmeistrar har dei akseptert den keisame, metodiske treninga. Dei aksepterer at sjakk ikkje berre er kunst, men kan vera ufatteleg keisamt.»

Atle Grønn

Atle Grønn er internasjonal meister i sjakk.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Vasilij Ivantsjuk (f. 1969) må vera den mest eksentriske toppspelaren i vår tid. Som sjakkspelar er ukrainaren briljant, i verdsmeisterklasse, men alle seier at geniet frå Lviv var for ustabil og emosjonell til å verta verdsmeister. I førre veke stilte Ivantsjuk opp live på internett og svara på spørsmål frå russiskspråklege sjakkfans. Eg lika bolken om den russiske konkurrenten Vladimir Kramnik.

Frå denne generasjonen fekk vi to verdsmeistrar: Kramnik (f. 1975) og Anand (f. 1969). Ivantsjuk fortel, overraskande nok, at han ikkje kjenner Kramnik særleg godt. Han har studert alle partia hans, sjølvsagt, men lenge kunne han ikkje skjøna kva for person Kramnik er. Om til dømes Karpov og Kasparov har Ivantsjuk mange historier, men om Kramnik har han berre éi.

Det var under ei turnering i Monaco. Ivantsjuk hadde med nokre romanar og slikt som han las om kveldane, men ein dag hadde han lese alt. Han ville lesa meir og vart desperat der han sat åleine på luksushotellet. Han fekk ideen om å vitja kollegaen Kramnik, som budde på det same hotellet. «Kva slags litteratur har du med deg?» spurde Ivantsjuk. Kramnik synte fram bøkene. «Les denne,» sa Kramnik og gav frå seg ei omsetjing til russisk av det siste bindet i serien På sporet av den tapte tid av franskmannen Marcel Proust.

Det skjer ikkje stort i dei fyrste seks binda, så kvar bok kan ein lesa for seg. Ivantsjuk gjekk attende til rommet sitt og byrja lesa. Dette var ei ny oppleving: Korleis kunne ei bok vera så uendeleg keisam? Men han valde å lesa vidare og kom seg igjennom. Boka var ikkje dårleg, ho var ikkje det, men ho var altså uvanleg keisam. Men boka reiste eit interessant spørsmål: Kvifor tykkjer Kramnik om henne?

Ivantsjuk endar historia slik: «Eg lærte mykje om Kramnik gjennom Proust. Eg skjøna noko djupt og viktig, nemleg at spelarar som Kramnik og Anand er betre enn eg til å meistra det keisame. Som verdsmeistrar har dei akseptert den keisame, metodiske treninga. Dei aksepterer at sjakk ikkje berre er kunst, men kan vera ufatteleg keisamt.»

Atle Grønn

Atle Grønn er internasjonal meister i sjakk.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis