Diktet: Nils Yttri
Foto: Gyldendal
Det finst ein sjeldan musikalitet i dikta til Nils Yttri (1947–1980), unik på hans tid. Og det finst ein storstruktur i mange av dikta – og i diktsamlingane – som gjer han innstendig på ein heilt spesiell måte: «Bare stillheten ser ham» vert nemnt fem gonger i opningsdiktet til avdelinga «Drømmen er en smeltet softice i psykiaterens hender» frå 1981. Diktbøkene hans er Turister i nattens lugar (1979), Bokserens blod (1980), Når min fantasi berører dine drømmer (1981), Zenith (1982). I tillegg kjem to etterlatne samlingar redigerte av Lars Saabye Christensen.
«Hva var det som var?» opnar dei fire strofene i sluttdiktet til avdelinga «Kjærligheten finnes også i ordbøkene» frå same samling, som har sju dikt kalla «Forpostfektninger på kjærlighetens highway» – og fem dikt «Til en kvinne», med opningslina «Jeg møtte deg en vinterdag i Turku».
Diktet denne veka vibrerer av dette møtet. Chopin, Vivaldi og Brecht gjev det overnasjonale perspektivet. Her er inga sorg, men undring – så ulikt den tradisjonelle norske «end of love»-teksten. Frynsete svar: Vi kyste ikkje farvel. Sluttsitatet er frå Gunnar Ekelöfs samling Sagan om Fatumeh (1966).
Vi kostar på oss å sitera heile diktet: «Om hösten eller om våren –/ Vad gör det?/ I ungdomen eller ålderdomen –/ Än sen?/ Ändå försvinner Du/ I bilden av det Hela/ Du är försvunnen, du försvann/ nu, nyss/ eller för tusen år sen/ Men själva Ditt försvinnande/ är kvar».
For eigen del: Eg møtte aldri Nils Yttri. Men han trefte på meg. Då knytte han armen om halsen min og klemde til: «Å jaså, er det du som
er –?»
Jan Erik Vold
Hva var det som var?
Hva var det som var?
Chopins «nervøse øyeblikkelighet»
mellom oss
Vivaldis skjøre tangering
Av mitt barokke sinn
Brechts knivinnsikter omfavnet
av din latter
Hva var det som var?
Den første natt som ble
for kort
(Det var som å svømme
I bølgene sammen)
Jeg hørte fuglens morgensang
inn til oss
Jeg hørte den synge
Jordens gamle gamle slager
Hva var det som var?
Et isbelagt vann langt
ute på landet
Evigoptimistiske isfiskere
Vårsola som vaket i øynene dine
(Jeg følte meg litt ubehjelpelig
Som en klossete brosme på land)
Du som lo like vakkert som sola
Hva var det som var?
Hva er det som skal bli?
Så mange spørsmål
Så mange svar
(Vi kysset ikke farvel)
«Men själva Ditt försvinnande
är kvar»
Nils Yttri
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det finst ein sjeldan musikalitet i dikta til Nils Yttri (1947–1980), unik på hans tid. Og det finst ein storstruktur i mange av dikta – og i diktsamlingane – som gjer han innstendig på ein heilt spesiell måte: «Bare stillheten ser ham» vert nemnt fem gonger i opningsdiktet til avdelinga «Drømmen er en smeltet softice i psykiaterens hender» frå 1981. Diktbøkene hans er Turister i nattens lugar (1979), Bokserens blod (1980), Når min fantasi berører dine drømmer (1981), Zenith (1982). I tillegg kjem to etterlatne samlingar redigerte av Lars Saabye Christensen.
«Hva var det som var?» opnar dei fire strofene i sluttdiktet til avdelinga «Kjærligheten finnes også i ordbøkene» frå same samling, som har sju dikt kalla «Forpostfektninger på kjærlighetens highway» – og fem dikt «Til en kvinne», med opningslina «Jeg møtte deg en vinterdag i Turku».
Diktet denne veka vibrerer av dette møtet. Chopin, Vivaldi og Brecht gjev det overnasjonale perspektivet. Her er inga sorg, men undring – så ulikt den tradisjonelle norske «end of love»-teksten. Frynsete svar: Vi kyste ikkje farvel. Sluttsitatet er frå Gunnar Ekelöfs samling Sagan om Fatumeh (1966).
Vi kostar på oss å sitera heile diktet: «Om hösten eller om våren –/ Vad gör det?/ I ungdomen eller ålderdomen –/ Än sen?/ Ändå försvinner Du/ I bilden av det Hela/ Du är försvunnen, du försvann/ nu, nyss/ eller för tusen år sen/ Men själva Ditt försvinnande/ är kvar».
For eigen del: Eg møtte aldri Nils Yttri. Men han trefte på meg. Då knytte han armen om halsen min og klemde til: «Å jaså, er det du som
er –?»
Jan Erik Vold
Hva var det som var?
Hva var det som var?
Chopins «nervøse øyeblikkelighet»
mellom oss
Vivaldis skjøre tangering
Av mitt barokke sinn
Brechts knivinnsikter omfavnet
av din latter
Hva var det som var?
Den første natt som ble
for kort
(Det var som å svømme
I bølgene sammen)
Jeg hørte fuglens morgensang
inn til oss
Jeg hørte den synge
Jordens gamle gamle slager
Hva var det som var?
Et isbelagt vann langt
ute på landet
Evigoptimistiske isfiskere
Vårsola som vaket i øynene dine
(Jeg følte meg litt ubehjelpelig
Som en klossete brosme på land)
Du som lo like vakkert som sola
Hva var det som var?
Hva er det som skal bli?
Så mange spørsmål
Så mange svar
(Vi kysset ikke farvel)
«Men själva Ditt försvinnande
är kvar»
Nils Yttri
Fleire artiklar
Frå omslaget til ein utypisk roman om mellom anna sjakk.
Sjakknerden er litt av ein type. Men særleg i litteraturen vert det lite sex.
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.