Diktet: Nils Yttri
Foto: Gyldendal
Det finst ein sjeldan musikalitet i dikta til Nils Yttri (1947–1980), unik på hans tid. Og det finst ein storstruktur i mange av dikta – og i diktsamlingane – som gjer han innstendig på ein heilt spesiell måte: «Bare stillheten ser ham» vert nemnt fem gonger i opningsdiktet til avdelinga «Drømmen er en smeltet softice i psykiaterens hender» frå 1981. Diktbøkene hans er Turister i nattens lugar (1979), Bokserens blod (1980), Når min fantasi berører dine drømmer (1981), Zenith (1982). I tillegg kjem to etterlatne samlingar redigerte av Lars Saabye Christensen.
«Hva var det som var?» opnar dei fire strofene i sluttdiktet til avdelinga «Kjærligheten finnes også i ordbøkene» frå same samling, som har sju dikt kalla «Forpostfektninger på kjærlighetens highway» – og fem dikt «Til en kvinne», med opningslina «Jeg møtte deg en vinterdag i Turku».
Diktet denne veka vibrerer av dette møtet. Chopin, Vivaldi og Brecht gjev det overnasjonale perspektivet. Her er inga sorg, men undring – så ulikt den tradisjonelle norske «end of love»-teksten. Frynsete svar: Vi kyste ikkje farvel. Sluttsitatet er frå Gunnar Ekelöfs samling Sagan om Fatumeh (1966).
Vi kostar på oss å sitera heile diktet: «Om hösten eller om våren –/ Vad gör det?/ I ungdomen eller ålderdomen –/ Än sen?/ Ändå försvinner Du/ I bilden av det Hela/ Du är försvunnen, du försvann/ nu, nyss/ eller för tusen år sen/ Men själva Ditt försvinnande/ är kvar».
For eigen del: Eg møtte aldri Nils Yttri. Men han trefte på meg. Då knytte han armen om halsen min og klemde til: «Å jaså, er det du som
er –?»
Jan Erik Vold
Hva var det som var?
Hva var det som var?
Chopins «nervøse øyeblikkelighet»
mellom oss
Vivaldis skjøre tangering
Av mitt barokke sinn
Brechts knivinnsikter omfavnet
av din latter
Hva var det som var?
Den første natt som ble
for kort
(Det var som å svømme
I bølgene sammen)
Jeg hørte fuglens morgensang
inn til oss
Jeg hørte den synge
Jordens gamle gamle slager
Hva var det som var?
Et isbelagt vann langt
ute på landet
Evigoptimistiske isfiskere
Vårsola som vaket i øynene dine
(Jeg følte meg litt ubehjelpelig
Som en klossete brosme på land)
Du som lo like vakkert som sola
Hva var det som var?
Hva er det som skal bli?
Så mange spørsmål
Så mange svar
(Vi kysset ikke farvel)
«Men själva Ditt försvinnande
är kvar»
Nils Yttri
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det finst ein sjeldan musikalitet i dikta til Nils Yttri (1947–1980), unik på hans tid. Og det finst ein storstruktur i mange av dikta – og i diktsamlingane – som gjer han innstendig på ein heilt spesiell måte: «Bare stillheten ser ham» vert nemnt fem gonger i opningsdiktet til avdelinga «Drømmen er en smeltet softice i psykiaterens hender» frå 1981. Diktbøkene hans er Turister i nattens lugar (1979), Bokserens blod (1980), Når min fantasi berører dine drømmer (1981), Zenith (1982). I tillegg kjem to etterlatne samlingar redigerte av Lars Saabye Christensen.
«Hva var det som var?» opnar dei fire strofene i sluttdiktet til avdelinga «Kjærligheten finnes også i ordbøkene» frå same samling, som har sju dikt kalla «Forpostfektninger på kjærlighetens highway» – og fem dikt «Til en kvinne», med opningslina «Jeg møtte deg en vinterdag i Turku».
Diktet denne veka vibrerer av dette møtet. Chopin, Vivaldi og Brecht gjev det overnasjonale perspektivet. Her er inga sorg, men undring – så ulikt den tradisjonelle norske «end of love»-teksten. Frynsete svar: Vi kyste ikkje farvel. Sluttsitatet er frå Gunnar Ekelöfs samling Sagan om Fatumeh (1966).
Vi kostar på oss å sitera heile diktet: «Om hösten eller om våren –/ Vad gör det?/ I ungdomen eller ålderdomen –/ Än sen?/ Ändå försvinner Du/ I bilden av det Hela/ Du är försvunnen, du försvann/ nu, nyss/ eller för tusen år sen/ Men själva Ditt försvinnande/ är kvar».
For eigen del: Eg møtte aldri Nils Yttri. Men han trefte på meg. Då knytte han armen om halsen min og klemde til: «Å jaså, er det du som
er –?»
Jan Erik Vold
Hva var det som var?
Hva var det som var?
Chopins «nervøse øyeblikkelighet»
mellom oss
Vivaldis skjøre tangering
Av mitt barokke sinn
Brechts knivinnsikter omfavnet
av din latter
Hva var det som var?
Den første natt som ble
for kort
(Det var som å svømme
I bølgene sammen)
Jeg hørte fuglens morgensang
inn til oss
Jeg hørte den synge
Jordens gamle gamle slager
Hva var det som var?
Et isbelagt vann langt
ute på landet
Evigoptimistiske isfiskere
Vårsola som vaket i øynene dine
(Jeg følte meg litt ubehjelpelig
Som en klossete brosme på land)
Du som lo like vakkert som sola
Hva var det som var?
Hva er det som skal bli?
Så mange spørsmål
Så mange svar
(Vi kysset ikke farvel)
«Men själva Ditt försvinnande
är kvar»
Nils Yttri
Fleire artiklar
Nicolai Heiberg-Evenstad og Markus Lund er yngre enn fedrane sine, men likevel gode.
Foto: Norsk bridgeforbund
«Bridge er så vanedannande og tidkrevjande at det kan gå på kostnad av både studium, arbeid, kjærleiksliv, eigne born, barneborn og liknande.»
Reisande på Gardermoen i juni i år. Oslo lufthamn er i særklasse den mest lønsame flyplassen Avinor driv. Dei aller fleste norske flyplassane går med underskot.
Foto: Javad Parsa / NTB
Avinor-krisa tok ikkje slutt da pandemitiltaka gjorde det. Kan det vere styringsmodellen det er noko gale med?
Cissy Houston
Wikimedia Commons
Arkivet: Emily «Cissy» Houston (1933–2024)
Berlin: Med bandet kring seg står Bob Dylan ved flygelet og spelar munnspel.
Foto: Håvard Rem
Som å lesa ei bok
Dylan (83) vert eldre, men skriv og syng betre.
Teikning: May Linn Clement