Roman om ei valdtektKathrine Nedrejord opplevde skrekken: valdtekt på open gate. Ho kunne velja å fortrengje det, eller ho kunne få det ut. Berre éin månad etter var ho i gang med ein roman om overfallet.
Kathrine Nedrejord opplevde skrekken: valdtekt på open gate. Ho kunne velja å fortrengje det, eller ho kunne få det ut. Berre éin månad etter var ho i gang med ein roman om overfallet.
Kathrine Nedrejord er husdramatikar ved Nationaltheatret. Ho ser ikkje bort frå at det kan koma ein teaterversjon av den nyaste romanen.
Foto: Ronny Spaans
Kathrine Nedrejord er ein av dei lovande unge forfattarane våre. Den norsk-samiske romanforfattaren og dramatikaren har hausta gode kritikkar for debutromanen Transitt frå 2010 og for Trengsel som kom ut i 2014. Det same gjeld ungdomsromanane ho har skrive.
Bøkene til Nedrejord har eit røyndomsnært innhald – dei handlar om ei norsk kvinne busett i Paris. Nedrejord har sjølv budd i den franske hovudstaden dei siste sju åra.
Ho var i gang med noko nytt: å skrive ein historisk roman om ein fiskar i Finnmark i 30-åra. Men «Paris tek aldri slutt», skreiv Ernest Hemingway. Det fekk Nedrejord merke.
– Livet kom inn og avgjorde kva eg skulle skrive.
For eitt og eit halvt år sidan opplevde Nedrejord alle kvinners mareritt: Ei overfallsvaldtekt på open gate ei natt i Paris. Ho hadde valet mellom å fortrengje det og å få det ut.
– Det er viktig å setja ord på opplevinga og å gje valdtektsofferet eit andlet, så andre kjenner seg att. Di fleire som set ord på det, di mindre tabu blir det.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.