JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur

Diktet: Øystein Sunde

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Erik Johansen / NTB

Foto: Erik Johansen / NTB

3105
20230526
3105
20230526

Av trubadurane våre som stod fram på 1960-talet, var Øystein Sunde den mest oppfinnsame med ord – ordhag, som det heiter. Han kunne laga viser som heiter «Barkebille boogie», «Bleieskiftarbeider», «Frøken Bibelstripp», «Hest er best som pålegg», «Klystér d’amour», «Litt slaff i leffa», «Mysil fra Trysil». Den lengste tittelen var «Overbuljongterningpakkmesterassistent».

Lokaliteten var ofte Oslo: «Det var det året det var så bratt», med heilt spesielle reglar: «Da var det spiseplikt på Briskebytrikken» ­– og aktiviteter: «Jeg hoppa rundt og sto mens jeg satt,/ og spiste fårikål og snubla mens jeg datt». Eller frå eit annet spor: «På Lambertseterbanen danser ingen mennesker samba.»

Mange av formuleringane hans er vortne faste uttrykk: «Sånn er’e bare», «Smi mens liket er varmt», «Kjekt å ha», «En smule, ikke et helt brød». Tittelsporet «Du må’kke komme her og komme her» frå albumet som kom i 1994, trekkjer opp åra våre frå inngang til utgang – og at det alltid er nokon som vil bestemme over andre.

Det er ut frå det moderne tilværet, med uføresette hinder, at Øystein Sunde skapar mange av tekstane sine – som har resultert i femten plate­album og eit sal på over éin million eksemplar. Kven av poetane våre kan måla seg med det?

Innspelingane kjem iblant med utanomsnakk i tillegg til songen. Ikkje alltid heilt høyrleg, på slutten av det bratte året: «Verre var det før i raua, den gang folk hadde hår i tida.»

Så skulle vi også kalla han ein hemmeleg humorist?

Og då må utklippa i boka God sesong for
leppefiskere (2016) òg nemnast: «Så ble de stående/ disse tre/ Tro, håp, kjærlighet/ Men størst av alt/ er Blåhvalen».

Jan Erik Vold

En vinternatt i nitten-sju-og-førti

så jeg første gang dagens lys

etter at ei jordmor på 70

hadde sendt oss avgårde med et fnys:

De må’kke komme her og komme her

De må’kke komme her og komme her

Det er vi som vet når terminen Deres er,

så De må’kke komme her og komme her

D’er vi som sykler Trondheim–Oslo

D’er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt, om Bergen

og ikke komme her og komme her!

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som står i døra her på kroa

D’er jeg som er sjefen her

Du slepper ikke inn med de skoa,

samma hvem du sier at du er.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denne døra her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som er kokken her på stedet

D’er jeg som lager maten her

Sjukebil’ har vært her allerede,

så du må’kke komme her og være sær.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

Selv om fisken din er kald og biffen er som lær

Du må’kke komme her og komme her

Og når jeg en gang skal til St. Peter

og jeg står der og banker på,

og sier til St. Peter hva jeg heter,

er jeg sikker på han svarer meg som så:

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denna Perleporten her

så du må’kke komme her og komme her

Øystein Sunde

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Av trubadurane våre som stod fram på 1960-talet, var Øystein Sunde den mest oppfinnsame med ord – ordhag, som det heiter. Han kunne laga viser som heiter «Barkebille boogie», «Bleieskiftarbeider», «Frøken Bibelstripp», «Hest er best som pålegg», «Klystér d’amour», «Litt slaff i leffa», «Mysil fra Trysil». Den lengste tittelen var «Overbuljongterningpakkmesterassistent».

Lokaliteten var ofte Oslo: «Det var det året det var så bratt», med heilt spesielle reglar: «Da var det spiseplikt på Briskebytrikken» ­– og aktiviteter: «Jeg hoppa rundt og sto mens jeg satt,/ og spiste fårikål og snubla mens jeg datt». Eller frå eit annet spor: «På Lambertseterbanen danser ingen mennesker samba.»

Mange av formuleringane hans er vortne faste uttrykk: «Sånn er’e bare», «Smi mens liket er varmt», «Kjekt å ha», «En smule, ikke et helt brød». Tittelsporet «Du må’kke komme her og komme her» frå albumet som kom i 1994, trekkjer opp åra våre frå inngang til utgang – og at det alltid er nokon som vil bestemme over andre.

Det er ut frå det moderne tilværet, med uføresette hinder, at Øystein Sunde skapar mange av tekstane sine – som har resultert i femten plate­album og eit sal på over éin million eksemplar. Kven av poetane våre kan måla seg med det?

Innspelingane kjem iblant med utanomsnakk i tillegg til songen. Ikkje alltid heilt høyrleg, på slutten av det bratte året: «Verre var det før i raua, den gang folk hadde hår i tida.»

Så skulle vi også kalla han ein hemmeleg humorist?

Og då må utklippa i boka God sesong for
leppefiskere (2016) òg nemnast: «Så ble de stående/ disse tre/ Tro, håp, kjærlighet/ Men størst av alt/ er Blåhvalen».

Jan Erik Vold

En vinternatt i nitten-sju-og-førti

så jeg første gang dagens lys

etter at ei jordmor på 70

hadde sendt oss avgårde med et fnys:

De må’kke komme her og komme her

De må’kke komme her og komme her

Det er vi som vet når terminen Deres er,

så De må’kke komme her og komme her

D’er vi som sykler Trondheim–Oslo

D’er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt, om Bergen

og ikke komme her og komme her!

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som står i døra her på kroa

D’er jeg som er sjefen her

Du slepper ikke inn med de skoa,

samma hvem du sier at du er.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denne døra her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som er kokken her på stedet

D’er jeg som lager maten her

Sjukebil’ har vært her allerede,

så du må’kke komme her og være sær.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

Selv om fisken din er kald og biffen er som lær

Du må’kke komme her og komme her

Og når jeg en gang skal til St. Peter

og jeg står der og banker på,

og sier til St. Peter hva jeg heter,

er jeg sikker på han svarer meg som så:

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denna Perleporten her

så du må’kke komme her og komme her

Øystein Sunde

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis