Algoritmane ser deg
Eg vil ikkje sjå ein TV-serie eg veit eg likar. Overrask meg heller med noko eg ikkje visste eg ville lika.
Kevin Spacey i ei scene frå Netflix-serien «House Of Cards». Produksjonen er lagd på is etter skuldingar om at Kevin Spacey har trakassert unge gutar.
Foto: David Giesbrecht / Netflix / AP Photo / NTB scanpix
Medan eg ser på Netflix, ser Netflix på meg. Eg ser på seriar. Dei ser kva tid eg tek pausar, kor lenge eg vert vekke frå skjermen og om eg avsluttar episoden før han er ferdig. Dei veit kva eg ser på, kva eg ikkje ser på, kva eg ser om att, og kva eg berre ser 20 minuttar av og aldri ser igjen.
I det heile: Alt eg gjer på portalen, vert registeret. Informasjonen brukar dei til å laga ny TV skreddarsydd for brukarane.
Spådd suksess
I 2013, då Netflix satsa på House of Cards, hadde dei god grunn til å slå fast at serien ville verta ein suksess alt før han kom. Serien vart laga på grunnlag av data samla frå 33 millionar brukarar. Netflix visste at mange av dei såg seg gjennom heile repertoaret til regissør David Fincher, og alle filmar med hovudrolleinnehavar Kevin Spacey hadde gjort det godt på strøymetenesta. I tillegg var den britiske utgåva av serien populær.
Algoritmane, altså oppskrifta dei fylgde basert på data frå brukarane, spådde ein storsuksess. Same oppskrift har dei fylgt sidan. Berre i 2018 produserte Netflix meir enn 1500 timar med eige materiale. Det vil ta ein sjåar over fire timar dagleg året gjennom for å halde seg à jour.
Har ikkje ein sjanse
I eit intervju med magasinet GQ fortel film- og serieskapar Cary Fukunaga om korleis sjåarane verkar inn på resultatet. Mannen bak mellom anna fyrste sesong av True Detective og filmen Beasts of No Nation (2015) seier algoritmane rår over kreativiteten når Netflix lagar fjernsyn.
– Netflix veit nøyaktig korleis sjåarane deira ser på ting. Dei kan lesa noko eg skriv, og seia: «Me veit, basert på data, at om du gjer dette, vil me mista så og så mange sjåarar.» Eg har ikkje ein sjanse. Algoritmeargumentet vil alltid vinna.
Ved å spegla vanane våre har Netflix blitt den største videooperatøren i verda, med rundt 300 millionar brukarar.
Dei legg heller ikkje skjul på at dei fylgjer med. I desember skreiv strøymetenesta denne twittermeldinga: «Til dei 53 personane som har sett Juleprinsen kvar dag dei siste 18 dagane: Kven har vore stygg med dykk?»
Opium for folket
Hypotese: Dess meir data Netflix lagrar, dess meir avhengig vert folk av serien. Netflix veit nett korleis dramaturgien skal vera for at eg må sjå neste episode, og helst med det same.
Det er som om eg spenner fast beltet og vert med i ein berg-og-dal-bane. Slik sit eg fastspent og i same posisjon ut i dei seine nattetimane. Eg kan ikkje gå av før turen er ferdig. Fyrst når eg er i mål, slepp eg fri.
Så sit eg der att etter siste episode, ofte med ei tom kjensle innvendig.
No prøver eg å leva etter det fyrste skjermbodet mitt: Du skal ikkje slå i hel tid.
Pustepause
Sullivan’s Travels (1941) er ein satire over den hollywoodske samleproduksjonen av lettbeinte filmar. Me møter filmskaparen Sullivan, som dreg ut på landevegen på jakt etter den store og sosialt relevante filmideen. På ekte amerikansk komedievis hamnar han i fengsel, og fylgjer med når dei innsette får dra på ein etterlengta kinokveld. Sullivan får ei openberring når det er teiknefilm med Pluto dei får sjå. Medfangane elskar den enkle underhaldinga.
Kanskje det er dette me treng? Det moderne livet er ei kvern som mel deg opp. Me treng ein pustepause, og ein serie er lett å ty til.
Med det i bakhovudet vil eg likevel koma med ein åtvarande peikefinger. I romanen Infinite Jest (1996) skisserte David Foster Wallace ei nær framtid: Det vil koma ein film så underhaldande at dei som ser han, mistar interesse for alt anna enn å sjå filmen om att og om att, heilt til dei døyr.
May Linn Clement er journalist i Marsteinen og fast teiknar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Medan eg ser på Netflix, ser Netflix på meg. Eg ser på seriar. Dei ser kva tid eg tek pausar, kor lenge eg vert vekke frå skjermen og om eg avsluttar episoden før han er ferdig. Dei veit kva eg ser på, kva eg ikkje ser på, kva eg ser om att, og kva eg berre ser 20 minuttar av og aldri ser igjen.
I det heile: Alt eg gjer på portalen, vert registeret. Informasjonen brukar dei til å laga ny TV skreddarsydd for brukarane.
Spådd suksess
I 2013, då Netflix satsa på House of Cards, hadde dei god grunn til å slå fast at serien ville verta ein suksess alt før han kom. Serien vart laga på grunnlag av data samla frå 33 millionar brukarar. Netflix visste at mange av dei såg seg gjennom heile repertoaret til regissør David Fincher, og alle filmar med hovudrolleinnehavar Kevin Spacey hadde gjort det godt på strøymetenesta. I tillegg var den britiske utgåva av serien populær.
Algoritmane, altså oppskrifta dei fylgde basert på data frå brukarane, spådde ein storsuksess. Same oppskrift har dei fylgt sidan. Berre i 2018 produserte Netflix meir enn 1500 timar med eige materiale. Det vil ta ein sjåar over fire timar dagleg året gjennom for å halde seg à jour.
Har ikkje ein sjanse
I eit intervju med magasinet GQ fortel film- og serieskapar Cary Fukunaga om korleis sjåarane verkar inn på resultatet. Mannen bak mellom anna fyrste sesong av True Detective og filmen Beasts of No Nation (2015) seier algoritmane rår over kreativiteten når Netflix lagar fjernsyn.
– Netflix veit nøyaktig korleis sjåarane deira ser på ting. Dei kan lesa noko eg skriv, og seia: «Me veit, basert på data, at om du gjer dette, vil me mista så og så mange sjåarar.» Eg har ikkje ein sjanse. Algoritmeargumentet vil alltid vinna.
Ved å spegla vanane våre har Netflix blitt den største videooperatøren i verda, med rundt 300 millionar brukarar.
Dei legg heller ikkje skjul på at dei fylgjer med. I desember skreiv strøymetenesta denne twittermeldinga: «Til dei 53 personane som har sett Juleprinsen kvar dag dei siste 18 dagane: Kven har vore stygg med dykk?»
Opium for folket
Hypotese: Dess meir data Netflix lagrar, dess meir avhengig vert folk av serien. Netflix veit nett korleis dramaturgien skal vera for at eg må sjå neste episode, og helst med det same.
Det er som om eg spenner fast beltet og vert med i ein berg-og-dal-bane. Slik sit eg fastspent og i same posisjon ut i dei seine nattetimane. Eg kan ikkje gå av før turen er ferdig. Fyrst når eg er i mål, slepp eg fri.
Så sit eg der att etter siste episode, ofte med ei tom kjensle innvendig.
No prøver eg å leva etter det fyrste skjermbodet mitt: Du skal ikkje slå i hel tid.
Pustepause
Sullivan’s Travels (1941) er ein satire over den hollywoodske samleproduksjonen av lettbeinte filmar. Me møter filmskaparen Sullivan, som dreg ut på landevegen på jakt etter den store og sosialt relevante filmideen. På ekte amerikansk komedievis hamnar han i fengsel, og fylgjer med når dei innsette får dra på ein etterlengta kinokveld. Sullivan får ei openberring når det er teiknefilm med Pluto dei får sjå. Medfangane elskar den enkle underhaldinga.
Kanskje det er dette me treng? Det moderne livet er ei kvern som mel deg opp. Me treng ein pustepause, og ein serie er lett å ty til.
Med det i bakhovudet vil eg likevel koma med ein åtvarande peikefinger. I romanen Infinite Jest (1996) skisserte David Foster Wallace ei nær framtid: Det vil koma ein film så underhaldande at dei som ser han, mistar interesse for alt anna enn å sjå filmen om att og om att, heilt til dei døyr.
May Linn Clement er journalist i Marsteinen og fast teiknar
i Dag og Tid.
No prøver eg å leva etter det fyrste skjermbodet mitt: Du skal ikkje slå i hel tid.
Fleire artiklar
Foto: Vibeke Ekeland Grønn
«For nokre månader sidan fekk eg eit anonymt tips i posthylla på jobben»
Skodespelarane Joseph Engel (Bastien) og Sara Montpetit (Chloé) i regidebuten til Charlotte Le Bon.
Foto: Cinemateket
Søte sommarskrømt
Falcon Lake er ein ven og var knalldebut frå Quebec.
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.
Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB
Den raude streken i Rafah
Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).
Foto: Terje Pedersen / NTB