Tippekupongen
Den fyrste tippekupongen: «Skriv tydelig med blekk eller kopiblyant …»
Les også
Rune Kristiansen vann verdscupen i skiballett i 1993.
Foto: Calle Törnstrøm / NTB
Mindre kunst, meir action?
Sport før og no
Les også
Rune Kristiansen vann verdscupen i skiballett i 1993.
Foto: Calle Törnstrøm / NTB
Mindre kunst, meir action?
Sport før og no
Du hugsar kanskje gleda over å finne ti, elleve eller tolv rette på tippekupongen? Då hugsar du nok endå betre skuffelsen over å finne ut at du måtte dele premien med alle dei andre som hadde heilgardert den laurdagen.
Det starta på posten. Ei rekke kosta i 1948 25 øre og i 1982 1 krone. På ein kupong hadde du opptil ti sjansar til å tippe minimum ti av tolv kampar rett: heimesiger, uavgjort eller bortesiger. Etter utfylling måtte kupongen registrerast, ei stund ved hjelp av eit genialt rosa papir som gjorde at du sette kryssa dobbelt. Slik kunne kopien som sat fast under, leverast inn, og det øvste laget bli med heim på plingefest – ein slurk øl til kvart av NRKs ikoniske pling, som vitna om mål. Dess lenger ut i plingefesten ein kom, dess meir likegyldige vart folk til om det var Hamkam eller Kongsvinger som skapte plinget.
Så kom oddsen, internett og meir funky saker. Kanskje ikkje like sjarmerande, men spennande nok til at altfor mange blir hekta. Ein kan tippe på alt frå fyrste hjørnespark til at dottera di, som enno ikkje er fødd, skårar det avgjerande målet i VM-finalen i 2032. Oddsen for det siste er sikkert god, verre er det for barnet som skal leve opp til tippeplanen.
Det som er meir fascinerande, er dei udødelege tippebulene. I dei små kioskane sit det enno stamkundar på plaststolar som diskuterer rikstoto og røyker inne i skjul.
Maren Bø
Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Du hugsar kanskje gleda over å finne ti, elleve eller tolv rette på tippekupongen? Då hugsar du nok endå betre skuffelsen over å finne ut at du måtte dele premien med alle dei andre som hadde heilgardert den laurdagen.
Det starta på posten. Ei rekke kosta i 1948 25 øre og i 1982 1 krone. På ein kupong hadde du opptil ti sjansar til å tippe minimum ti av tolv kampar rett: heimesiger, uavgjort eller bortesiger. Etter utfylling måtte kupongen registrerast, ei stund ved hjelp av eit genialt rosa papir som gjorde at du sette kryssa dobbelt. Slik kunne kopien som sat fast under, leverast inn, og det øvste laget bli med heim på plingefest – ein slurk øl til kvart av NRKs ikoniske pling, som vitna om mål. Dess lenger ut i plingefesten ein kom, dess meir likegyldige vart folk til om det var Hamkam eller Kongsvinger som skapte plinget.
Så kom oddsen, internett og meir funky saker. Kanskje ikkje like sjarmerande, men spennande nok til at altfor mange blir hekta. Ein kan tippe på alt frå fyrste hjørnespark til at dottera di, som enno ikkje er fødd, skårar det avgjerande målet i VM-finalen i 2032. Oddsen for det siste er sikkert god, verre er det for barnet som skal leve opp til tippeplanen.
Det som er meir fascinerande, er dei udødelege tippebulene. I dei små kioskane sit det enno stamkundar på plaststolar som diskuterer rikstoto og røyker inne i skjul.
Maren Bø
Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.
Fleire artiklar
Mmm, nam-nam? Tja, om scobyen ser litt rar ut, så vert den fermenterte tedrikken sett pris på av menneske verda over.
Foto via Wikimedia Commons
Fermentert te breier seg i butikkhyllene – til solide prisar.
Foto via Wikimedia Commons
«Hulda Garborg er ein av dei store, gløymde forfattarskapane i Noreg.»
Fuktmålaren syner at veggen er knuskturr. Er det truverdig?
Foto: Per Thorvaldsen
«Frykta er ein god læremeister. Eg sit no og les Byggforsk-artiklar om fukt for harde livet.»
Wako er Kjetil Mulelid, Simon Olderskog Albertsen, Bárdur Reinert Poulsen og Martin Myhre Olsen.
Foto: Eirik Havnes
Sprudlande samspel
Wako serverer ei heilakustisk jazzplate.
Sitrusmarinert kamskjel med estragon, lime og olivenolje.
Alle foto: Dagfinn Nordbø