Reportasje
¿ Nordlandsbanen hundreår for hundreår
Mørketida er undervegs – «it’s not dark yet, but it’s getting there» – men nett no gyller tviljos ein av verdas venaste jarnbanar – over Saltfjellet mot Saltfjorden. For ein kar Ole Tobias Olsen var.
Låg sol over Saltdalsfjorden ein ettermiddag i oktober, med Nordlandsbanen og pendlartoget frå Bodø til Rognan. Alle foto: Håvard Rem.
Lytt til artikkelen:
Kva tid tek toget frå deg? Dei fleste må sova, eta og arbeida same kva. På toget kan du sova, eta og arbeida. Ingen av delane er tilrådde bak rattet når du er din eigen privatsjåfør. Men rett skal vera rett: Privatbilen er ei forlenging av det private rommet inn i det offentlege. Togkupeen er eit offentleg rom i eit offentleg rom.
Eg skal eta ein god middag i kafévogna og sova sju timar i togkøya, vogga i svevn av skjenegangen. Og ikkje minst skal eg arbeida. Er det tapt tid?
Oslo S kl. 16:03 (06:50). Spor 15, vogn 1, sete 28. Vindauge og kaffi. Mål: Bodø. Dag: Onsdag. Månad: Oktober. År: 2019 –?nær 200 år etter at Nordlandsbanens far, Ole Tobias Olsen, vart fødd, 150 år etter at han stakk ut traseen, 111 år etter at ein stortingskomité tilrådde bygging av jarnbane til Tromsø.
Eg har ein jobb i Bodø. I år har eg vore overalt i Sør-Noreg utan å flyga, så kvifor ikkje tog til Nordland og heim òg?
– Er ikkje det langt, spurde ein kollega.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.