JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MatFeature

Ein dag i Biot

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gnocchi med trøffel, servert på restaurant.

Gnocchi med trøffel, servert på restaurant.

Foto: Colleen Barry / AP / NTB

Gnocchi med trøffel, servert på restaurant.

Gnocchi med trøffel, servert på restaurant.

Foto: Colleen Barry / AP / NTB

4448
20210924

Biot

Romarane slo seg ned i Biot i året 154 før Kristus. Dei bygde monument som du kan oppleve den dag i dag.

Fernand Léger flytta frå Paris til Biot i 1955, men døydde dessverre same år. Kona hans, Nadia, og kollegaen Georges Bauquier grunnla seinare museet i namnet hans.

Trøflar har blitt sette pris på i minst 4000 år. Dei gamle grekarane trudde dei oppstod når lyn trefte jorda. Egyptarane åt dei med gåsefeitt. Det vil eg også prøve.

4448
20210924

Biot

Romarane slo seg ned i Biot i året 154 før Kristus. Dei bygde monument som du kan oppleve den dag i dag.

Fernand Léger flytta frå Paris til Biot i 1955, men døydde dessverre same år. Kona hans, Nadia, og kollegaen Georges Bauquier grunnla seinare museet i namnet hans.

Trøflar har blitt sette pris på i minst 4000 år. Dei gamle grekarane trudde dei oppstod når lyn trefte jorda. Egyptarane åt dei med gåsefeitt. Det vil eg også prøve.

Mange som lever av å skrive, har òg hatt ein ordentleg jobb. Somme av oss har vore ein tur innom reklamebransjen, og eg er ikkje noko unntak. Det er ein bransje som er stinn av pengar, der du lærer ein heil del. Ingen andre bransjar investerer så mykje pengar i hovuda til dei tilsette som reklamebransjen. Men – poenget er å kome seg ut derfrå i tide.

Lenge etter at eg var ute, blei eg tilfeldigvis kjend med ein av dei gamle reklameguruane, som i glanstida vann prisar i hopetal og gjorde veg i vellinga på alle måtar. Mellom anna starta han «Folkeaksjonen for Pilsen» då puritanarane truga med å fjerne pilsnerøl frå butikkane her i landet. Aksjonen fekk ved hjelp av éin enkelt annonse 200.000 medlemmer på nokre få dagar, og pilsen blei redda. Det kan vi takke Børre Werner for.

I fleire tiår stod han òg for dei elegante reklamane for Evergood kaffi og ein haug andre merkevarer. Men han selde seg ut i tide og investerte pengane i eit hus i nærleiken av Biot – ein herleg toetasjes villa med basseng, sitrontre og mimoser i hagen. Han brukar ringe meg tidleg i januar og seie: «Hei, det er Børre! Nå må du komme, Dagfinn, jeg sitter ute på terrassen med et glass vin, det er 22 grader og mimosen blomstrer!» Lite er meir freistande for ein blåfrosen nordmann som sklir rundt på hålka i hovudstaden, med begynnande influensa, slunken konto og lett depressivt humør. Dei mimosene fiksar humøret, og det gjer òg eit besøk i franske supermarknader.

Den vesle landsbyen Biot ligg på ein fjelltopp mellom Nice og Cannes og har ei dramatisk og spennande historie, men er i dag mest kjend for to ting: museet til ære for kubisten Fernand Léger og ein unik keramikk- og glasblåsarkunst. Å ta ein rusletur i gamlebyen er noko eg verkeleg kan tilrå. Det finst ikkje ein bil, alt er reint og velstelt, og det verkar som dei fastbuande ikkje gjer stort anna enn å stulle og stelle rundt huset, så det blir pittoresk, koseleg og Instagram-venleg. Å gå her er å vandre rundt i den provencalske historia, til dømes treffer du plutselig på Place de la Catastrophe, bygd til minne om to hus som kollapsa den 12. juni 1898.

Vil du handle vakre glas i sterke fargar, er Biot verkeleg staden, og det er også mogleg å blåse sine eigne under kyndig rettleiing. Du kan gå ein heil dag i Biot og berre beundre dørene, viss du vil. Dei er tatt særs godt vare på, og mange av dei er gud veit kor mange hundre år gamle. I byen og området rundt finn du sjølvsagt òg mange oliventre, eitt av dei er visstnok om lag tusen år gammalt, og sjølv det er ikkje så imponerande for eit oliventre.

I tillegg til kunstutstillingar byr Biot som alle dei andre byane ved rivieraen på festivalar av mange slag i sommarhalvåret. Eg blei misunneleg då eg såg plakaten om at eit av favorittbanda mine, Gong, nyleg hadde halde utekonsert der – Gong er eit av historias villaste, sprøaste og mest produktive progband.

I dette området vert det òg arrangert trøffelfestivalar, der du alt etter lommebok kan skaffe deg denne utruleg eksklusive råvara. Venen min hadde alt vore på festival og skaffa nokre lekre eksemplar. Vil du lage pastaen i ditt liv? Då kokar du tagliatelle, tilset smør, salt, pepar og fløyte og riv den svarte trøffelen over, eller skjer han i syltynne skiver.

Du kan også sprøsteike andebryst og servere det slik den lokale franske bistroen min på Skillebekk gjer det: med jordskokkchips, steikt sopp, bakte raudbetar og trøffelflak.

Dette bringar oss tilbake til reklamebransjen – og legenda David Ogilvy. Serien Mad Men er lagd til glansperioden hans, og sidan eg ikkje er nokon ungsau lenger, vil eg påstå at kvaliteten på reklamen var betydeleg høgare i den perioden enn han er no. Ogilvys devise om korleis du finn det som fungerer for reklamekundane dine, er formulert omtrent slik: Leit etter kunnskap slik grisen leitar etter trøflar. Det hjelper å vite at dei finst i eikeskogar.

Dagfinn Nordbø

Dagfinn Nordbø er satirikar og tekstforfattar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Mange som lever av å skrive, har òg hatt ein ordentleg jobb. Somme av oss har vore ein tur innom reklamebransjen, og eg er ikkje noko unntak. Det er ein bransje som er stinn av pengar, der du lærer ein heil del. Ingen andre bransjar investerer så mykje pengar i hovuda til dei tilsette som reklamebransjen. Men – poenget er å kome seg ut derfrå i tide.

Lenge etter at eg var ute, blei eg tilfeldigvis kjend med ein av dei gamle reklameguruane, som i glanstida vann prisar i hopetal og gjorde veg i vellinga på alle måtar. Mellom anna starta han «Folkeaksjonen for Pilsen» då puritanarane truga med å fjerne pilsnerøl frå butikkane her i landet. Aksjonen fekk ved hjelp av éin enkelt annonse 200.000 medlemmer på nokre få dagar, og pilsen blei redda. Det kan vi takke Børre Werner for.

I fleire tiår stod han òg for dei elegante reklamane for Evergood kaffi og ein haug andre merkevarer. Men han selde seg ut i tide og investerte pengane i eit hus i nærleiken av Biot – ein herleg toetasjes villa med basseng, sitrontre og mimoser i hagen. Han brukar ringe meg tidleg i januar og seie: «Hei, det er Børre! Nå må du komme, Dagfinn, jeg sitter ute på terrassen med et glass vin, det er 22 grader og mimosen blomstrer!» Lite er meir freistande for ein blåfrosen nordmann som sklir rundt på hålka i hovudstaden, med begynnande influensa, slunken konto og lett depressivt humør. Dei mimosene fiksar humøret, og det gjer òg eit besøk i franske supermarknader.

Den vesle landsbyen Biot ligg på ein fjelltopp mellom Nice og Cannes og har ei dramatisk og spennande historie, men er i dag mest kjend for to ting: museet til ære for kubisten Fernand Léger og ein unik keramikk- og glasblåsarkunst. Å ta ein rusletur i gamlebyen er noko eg verkeleg kan tilrå. Det finst ikkje ein bil, alt er reint og velstelt, og det verkar som dei fastbuande ikkje gjer stort anna enn å stulle og stelle rundt huset, så det blir pittoresk, koseleg og Instagram-venleg. Å gå her er å vandre rundt i den provencalske historia, til dømes treffer du plutselig på Place de la Catastrophe, bygd til minne om to hus som kollapsa den 12. juni 1898.

Vil du handle vakre glas i sterke fargar, er Biot verkeleg staden, og det er også mogleg å blåse sine eigne under kyndig rettleiing. Du kan gå ein heil dag i Biot og berre beundre dørene, viss du vil. Dei er tatt særs godt vare på, og mange av dei er gud veit kor mange hundre år gamle. I byen og området rundt finn du sjølvsagt òg mange oliventre, eitt av dei er visstnok om lag tusen år gammalt, og sjølv det er ikkje så imponerande for eit oliventre.

I tillegg til kunstutstillingar byr Biot som alle dei andre byane ved rivieraen på festivalar av mange slag i sommarhalvåret. Eg blei misunneleg då eg såg plakaten om at eit av favorittbanda mine, Gong, nyleg hadde halde utekonsert der – Gong er eit av historias villaste, sprøaste og mest produktive progband.

I dette området vert det òg arrangert trøffelfestivalar, der du alt etter lommebok kan skaffe deg denne utruleg eksklusive råvara. Venen min hadde alt vore på festival og skaffa nokre lekre eksemplar. Vil du lage pastaen i ditt liv? Då kokar du tagliatelle, tilset smør, salt, pepar og fløyte og riv den svarte trøffelen over, eller skjer han i syltynne skiver.

Du kan også sprøsteike andebryst og servere det slik den lokale franske bistroen min på Skillebekk gjer det: med jordskokkchips, steikt sopp, bakte raudbetar og trøffelflak.

Dette bringar oss tilbake til reklamebransjen – og legenda David Ogilvy. Serien Mad Men er lagd til glansperioden hans, og sidan eg ikkje er nokon ungsau lenger, vil eg påstå at kvaliteten på reklamen var betydeleg høgare i den perioden enn han er no. Ogilvys devise om korleis du finn det som fungerer for reklamekundane dine, er formulert omtrent slik: Leit etter kunnskap slik grisen leitar etter trøflar. Det hjelper å vite at dei finst i eikeskogar.

Dagfinn Nordbø

Dagfinn Nordbø er satirikar og tekstforfattar.

Å gå her er å vandre rundt i den provencalske historia.

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis