TOG
Arne Hjeltnes hadde et interessant innlegg på «Innsida» i Dag og Tid 10. februar hvor han beskrev en togopplevelse i et japansk hurtigtog, Shinkansen, med en liten henvising til togreise med Bergensbanen. Hjeltnes’ fokus i innlegget var på togets fart og presisjon, høfligheten til japanske konduktører og matopplevelsen.
Her kan NSB lære mye fra japanere. Men det jeg fant mest imponerende på mine togreiser i Japan, var folkets høflighet. Japan er til en hvis grad et overfylt land, men folk tar hensyn til hverandre. Ikke bare på gata, men også på toget. Bruk av mobiltelefoner er forbudt i alle vogner. Folk har lov å sende tekstmeldinger og surfe på nettet. De som absolutt vil ta en telefonsamtale, må bruke «telefonkiosker» som er plassert i hver vogn ved siden av toalettet.
Hvis NSB kunne lære fra sine japanske kolleger, kunne togopplevelsen også inkludere å slappe av på toget, uten å være forstyrret av naboenes telefonsamtaler som ofte høres i hele vognen. NSB kunne tilby sine kunder vogner med stillesone også på Bergensbanen. For øvrig finnes stillesoner på de fleste europeiske intercity- og langdistanse togruter.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
TOG
Arne Hjeltnes hadde et interessant innlegg på «Innsida» i Dag og Tid 10. februar hvor han beskrev en togopplevelse i et japansk hurtigtog, Shinkansen, med en liten henvising til togreise med Bergensbanen. Hjeltnes’ fokus i innlegget var på togets fart og presisjon, høfligheten til japanske konduktører og matopplevelsen.
Her kan NSB lære mye fra japanere. Men det jeg fant mest imponerende på mine togreiser i Japan, var folkets høflighet. Japan er til en hvis grad et overfylt land, men folk tar hensyn til hverandre. Ikke bare på gata, men også på toget. Bruk av mobiltelefoner er forbudt i alle vogner. Folk har lov å sende tekstmeldinger og surfe på nettet. De som absolutt vil ta en telefonsamtale, må bruke «telefonkiosker» som er plassert i hver vogn ved siden av toalettet.
Hvis NSB kunne lære fra sine japanske kolleger, kunne togopplevelsen også inkludere å slappe av på toget, uten å være forstyrret av naboenes telefonsamtaler som ofte høres i hele vognen. NSB kunne tilby sine kunder vogner med stillesone også på Bergensbanen. For øvrig finnes stillesoner på de fleste europeiske intercity- og langdistanse togruter.
Fleire artiklar
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Den såkalla hysjpengesaka mot Donald Trump er inne i andre veke i retten i New York.
Illustrasjon: Jane Rosenberg / Reuters
Høgt spel i New York
Straffesaka som no går føre seg mot Trump, er den han har størst sjanse til å verte frikjend i. Og vert han det, kan saka òg gje han fleire veljarar, seier kommentator Jan Arild Snoen.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Er overvaking prisen vi må betale for eit trygt samfunn?
Foto: The Right Frame Media / Shutterstock
E-tenesta ser deg
Kor langt kan E-tenesta gå i å overvake den elektroniske kommunikasjonen vår? Det får vi kanskje svar på denne våren.