JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Feature

Kva vil du ha for å bli glad?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Illustrasjon: NTB scanpix / Dag og Tid

Illustrasjon: NTB scanpix / Dag og Tid

2750
20181019

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Inga Marte Thorkildsen

2750
20181019

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Inga Marte Thorkildsen

Eg har ofte og stadig oftare tenkt at det hadde vore gunstig om eg kunne ta heile utdanninga mi på nytt. Ikkje fordi eg gjorde det så uvanleg dårleg, men fordi eg, som mange andre born, var stressa og engsteleg og tidvis skrekkslagen med tanke på kva det skulle bli av meg og så bortetter. No når eg er vaksen, og har skjønt at det med å bli noko eller nokon ikkje er som vi blei fortalde at det var, ser eg for meg meg sjølv som langt meir avslappa i klasserommet: Ikkje overdriven kritisk til det læraren sa, men subjektivt til stades, klar for å høyre på læraren og delta med eigne tankar, same kor trivielle og så bortetter.

– Men ikkje heilt tilbake til grunnskolen, kan hende, seier eg til Inga Marte Thorkildsen, skulebyråden frå SV. – Vidaregåande er langt nok tilbake.

Vi sit på ein benk ved Hersleb skule i Herslebs gate i Oslo. Elevane er inne til time. Vi høyrer no og då nokre fjerne lydar, og litt latter.

– Kva huskar du av grunnskolen då, spør Inga Marte.

– Ikkje så mykje. Eg hugsar lange korridorar med tunge ekko. Mørke desembermorgonar med tenning av levande lys. Eg hugsar at vi begynte med engelsk i tredje. Eg hugsar ikkje ein einaste prøve. Det same med ungdomsskulen, eg hugsar ikkje ein einaste prøve, men eg huskar at dei store gutane ville banke meg opp, og at vi tapte finalen i innefotball. Sjølv om vi var det beste laget.

– Sjølvsagt, seier Inga Marte.

– Eller jo, seier eg, og eg må reise meg og setje meg att.

– Eg hugsar ein tentamen på ungdomsskulen, eller ikkje sjølve tentamen, kva fag det var og så vidare, men eg hugsar at læraren vår kom inn i gymsalen kor vi sat, omtrent midtvegs, og ville at vi skulle reise oss frå pultane våre og skrike alt vi klarte. Eit primalskrik, som han sa. Vi skjønte ikkje noko av det, sjølvsagt, men vi var litt forandra då vi sette oss igjen og heldt fram. Kan hende blei prøveresultata betre, kven veit?

– Eit primalskrik er eit skrik av angst og smerte frå eit nyfødd barn, seier Inga Marte.

– Sjeldan passande på tentamen, seier eg.

– Hadde eit primalskrik nett no gjort deg glad, spør eg.

– Eg sparar det til neste møte med embetsverket, svarar ho.

Og vi ler litt. Den store, tomme plassen rundt oss blir plutseleg fylt med elevar. Her kjem dei.

– Hugsar du «Another brick in the wall», spør eg.

– «Hey, teacher, leave those kids alone?» Kan hende ville dei synge «Hey, director of the Education Agency, leave those kids alone», men så fekk dei det ikkje til å passe i melodien?

– Så må vi gjere noko med melodien, seier Inga Marte og ser seg rundt.

Born overalt no. Og støy overalt. Leik. Utdanning i fri utfalding.

Nils-Øivind Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forleggar og forfattar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg har ofte og stadig oftare tenkt at det hadde vore gunstig om eg kunne ta heile utdanninga mi på nytt. Ikkje fordi eg gjorde det så uvanleg dårleg, men fordi eg, som mange andre born, var stressa og engsteleg og tidvis skrekkslagen med tanke på kva det skulle bli av meg og så bortetter. No når eg er vaksen, og har skjønt at det med å bli noko eller nokon ikkje er som vi blei fortalde at det var, ser eg for meg meg sjølv som langt meir avslappa i klasserommet: Ikkje overdriven kritisk til det læraren sa, men subjektivt til stades, klar for å høyre på læraren og delta med eigne tankar, same kor trivielle og så bortetter.

– Men ikkje heilt tilbake til grunnskolen, kan hende, seier eg til Inga Marte Thorkildsen, skulebyråden frå SV. – Vidaregåande er langt nok tilbake.

Vi sit på ein benk ved Hersleb skule i Herslebs gate i Oslo. Elevane er inne til time. Vi høyrer no og då nokre fjerne lydar, og litt latter.

– Kva huskar du av grunnskolen då, spør Inga Marte.

– Ikkje så mykje. Eg hugsar lange korridorar med tunge ekko. Mørke desembermorgonar med tenning av levande lys. Eg hugsar at vi begynte med engelsk i tredje. Eg hugsar ikkje ein einaste prøve. Det same med ungdomsskulen, eg hugsar ikkje ein einaste prøve, men eg huskar at dei store gutane ville banke meg opp, og at vi tapte finalen i innefotball. Sjølv om vi var det beste laget.

– Sjølvsagt, seier Inga Marte.

– Eller jo, seier eg, og eg må reise meg og setje meg att.

– Eg hugsar ein tentamen på ungdomsskulen, eller ikkje sjølve tentamen, kva fag det var og så vidare, men eg hugsar at læraren vår kom inn i gymsalen kor vi sat, omtrent midtvegs, og ville at vi skulle reise oss frå pultane våre og skrike alt vi klarte. Eit primalskrik, som han sa. Vi skjønte ikkje noko av det, sjølvsagt, men vi var litt forandra då vi sette oss igjen og heldt fram. Kan hende blei prøveresultata betre, kven veit?

– Eit primalskrik er eit skrik av angst og smerte frå eit nyfødd barn, seier Inga Marte.

– Sjeldan passande på tentamen, seier eg.

– Hadde eit primalskrik nett no gjort deg glad, spør eg.

– Eg sparar det til neste møte med embetsverket, svarar ho.

Og vi ler litt. Den store, tomme plassen rundt oss blir plutseleg fylt med elevar. Her kjem dei.

– Hugsar du «Another brick in the wall», spør eg.

– «Hey, teacher, leave those kids alone?» Kan hende ville dei synge «Hey, director of the Education Agency, leave those kids alone», men så fekk dei det ikkje til å passe i melodien?

– Så må vi gjere noko med melodien, seier Inga Marte og ser seg rundt.

Born overalt no. Og støy overalt. Leik. Utdanning i fri utfalding.

Nils-Øivind Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forleggar og forfattar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis