Sorgtung avslutning

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.
Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.

Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.

Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.

Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.