Millionar av nordmenn byter person-opplysningar mot rabatt, skriv Adresseavisen.
Tenk om apoteket skulle lagre kundeopplysningar og tilby kunden tre angrepillar til prisen av to.
Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Er du medlem i kundeklubben vår, spør kassadama.
– Ja, seier eg.
Smilet hennar går nesten rundt. Ho har stilt dette spørsmålet på autopilot heile dagen. Mange har sagt nei, men så gjeve henne telefonnummeret og fødselsdatoen sin. Det er vanskeleg å seie nei endå éin gong til.
Eg er i butikken for å betale ei flaske med renseserum til andletet mitt. Strengt teke treng eg det ikkje, men det er det eg skal ha.
– Telefonnummeret ditt, spør dama.
Ho liknar meir og meir på Pinocchio; ho ser ned på kassaapparatet, men smiler til meg så munnvikane dirrar. Eg ser nesten trådane. Eg må då gå inn på nettet og fylle ut profilen min, minner ho om. Då får eg fleire rabattpoeng.
NHH-professoren i saka til Adresseavisen er overraska over kor mange som gjev frå seg personlege opplysningar for å få rabatt. Men er det eigentleg så rart? Om du går på Rema 1000 for å kjøpe appelsinar, eller til frisøren for å stusse tuppane, vert du beden om å vere med i «klubben». Då vert det billegare for deg å gå dit neste gong. Skadar det om dei får registrere meg, då? tenkjer du. Eg får jo rabatt, og eg har ikkje så mykje å rutte med. Og «alle» er jo med.
På veg ut av butikken, med serumet i veska, stoppar eg opp. Kvinna bak meg må leggje inn ei forhasta sideflytting så ho ikkje krasjar.
– Tenk om apoteket skulle fungert etter same prinsippet, slår det meg. Tenk om dei hadde lagra opplysningar om kor mange graviditetstestar eg kunne kome til å kjøpe. Ville eg fått rabatt? Ta tre angrepillar, betal for to? Tilbodet gjeld berre meg!
Eg får kjensla av å gå inn på ei ukjend nettside for så å få beskjed om at eg er besøkjande nummer éin million. Trykk på premieknappen og få eit trojansk virus på kjøpet.
Eg må innom ein butikk til. Vil eg ikkje registrere meg i kundeappen?
– Ikkje i dag, seier eg og smiler orsakande.
Butikkjeda treng ikkje vite når eg menstruerer. Spørsmålet er om eg då har råd til å betale ti kroner ekstra.
Mone Celin Skrede er praktikant ved Nynorsk Avissenter.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Er du medlem i kundeklubben vår, spør kassadama.
– Ja, seier eg.
Smilet hennar går nesten rundt. Ho har stilt dette spørsmålet på autopilot heile dagen. Mange har sagt nei, men så gjeve henne telefonnummeret og fødselsdatoen sin. Det er vanskeleg å seie nei endå éin gong til.
Eg er i butikken for å betale ei flaske med renseserum til andletet mitt. Strengt teke treng eg det ikkje, men det er det eg skal ha.
– Telefonnummeret ditt, spør dama.
Ho liknar meir og meir på Pinocchio; ho ser ned på kassaapparatet, men smiler til meg så munnvikane dirrar. Eg ser nesten trådane. Eg må då gå inn på nettet og fylle ut profilen min, minner ho om. Då får eg fleire rabattpoeng.
NHH-professoren i saka til Adresseavisen er overraska over kor mange som gjev frå seg personlege opplysningar for å få rabatt. Men er det eigentleg så rart? Om du går på Rema 1000 for å kjøpe appelsinar, eller til frisøren for å stusse tuppane, vert du beden om å vere med i «klubben». Då vert det billegare for deg å gå dit neste gong. Skadar det om dei får registrere meg, då? tenkjer du. Eg får jo rabatt, og eg har ikkje så mykje å rutte med. Og «alle» er jo med.
På veg ut av butikken, med serumet i veska, stoppar eg opp. Kvinna bak meg må leggje inn ei forhasta sideflytting så ho ikkje krasjar.
– Tenk om apoteket skulle fungert etter same prinsippet, slår det meg. Tenk om dei hadde lagra opplysningar om kor mange graviditetstestar eg kunne kome til å kjøpe. Ville eg fått rabatt? Ta tre angrepillar, betal for to? Tilbodet gjeld berre meg!
Eg får kjensla av å gå inn på ei ukjend nettside for så å få beskjed om at eg er besøkjande nummer éin million. Trykk på premieknappen og få eit trojansk virus på kjøpet.
Eg må innom ein butikk til. Vil eg ikkje registrere meg i kundeappen?
– Ikkje i dag, seier eg og smiler orsakande.
Butikkjeda treng ikkje vite når eg menstruerer. Spørsmålet er om eg då har råd til å betale ti kroner ekstra.
Mone Celin Skrede er praktikant ved Nynorsk Avissenter.
Då vert det billegare
for deg å gå dit neste
gong.
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?