Ei ny forståing av kva som er mogleg
Stigande CO2-avgift vil påverke økonomien til nokre felt negativt, men ikkje endre levetida deira, meiner informasjonsdirektør Sissel Rinde i Equinor.
peranders@dagogtid.no
I mange år var Equinor svært skeptisk til elektrifisering av plattformene, no er haldninga svært positiv. Dag og Tid spurde informasjonsdirektør Sissel Rinde kva denne haldningsendringa kom av.
«Siden beslutningen om full-elektrifisering av Utsirahøyden/Johan Sverdrup-feltet ble tatt på Stortinget, har også kostnadene knyttet til utslipp, forventningene om fremtidig økning i kostnadene, behov for omstilling av industrien og vår forståelse av hva som er mulig, endret seg. Derfor har også vårt syn på behovet for og nytten av elektrifisering utviklet seg», skriv Rinde.
– Om CO2-kostnadene kjem opp på 2000 kroner tonnet, slik regjeringa ser for seg i 2030, kva av dagens felt ville i så fall truleg bli ulønsame utan elektrifisering?
«Vi forventer ikke at CO2-avgiften isolert sett vil gjøre enkeltfelt ulønnsomme før 2030, men det vil bidra til å øke kostnadene. Samtidig har industrien som ambisjon å redusere utslippene med 40 prosent i denne tidsperioden. Man kan derfor si at avgiften har den effekten den er tilsiktet å ha.»
– Vil ikkje vidare auke i CO2-kostnaden truge lønsemda for ein del eldre og marginale felt?
«Kostnadene med CO2-utslipp vil påvirke lønnsomheten for alle felt. Innvirkningen er større på feltene med kortest levetid, men selv på disse feltene er dette en marginal endring i lønnsomheten. Vi kan ikke se at økningen i CO2-kostnad endrer forventet levetid til noen av våre felt på norsk sokkel.»
– Om CO2-kostnadene var på 2000 kroner tonnet, ville det vel gjere eit felt som Gullfaks ulønsamt om vi føreset ein nøktern pris for oljen?
«Vi kommenterer normalt ikke på lønnsomhetene til enkeltfelt, men porteføljen vår på norsk sokkel er robust mot vesentlig lavere oljepriser enn dagens. CO2-avgiften har ikke stor innvirkning på forventet levetid på noen av våre felt på norsk sokkel. Rent teknisk er det en operasjonell kostnad før skatt», skriv Sissel Rinde, og peikar på at CO2-kostnadene er ei utgift som gjev rett til eit skattefrådrag på 78 prosent.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
peranders@dagogtid.no
I mange år var Equinor svært skeptisk til elektrifisering av plattformene, no er haldninga svært positiv. Dag og Tid spurde informasjonsdirektør Sissel Rinde kva denne haldningsendringa kom av.
«Siden beslutningen om full-elektrifisering av Utsirahøyden/Johan Sverdrup-feltet ble tatt på Stortinget, har også kostnadene knyttet til utslipp, forventningene om fremtidig økning i kostnadene, behov for omstilling av industrien og vår forståelse av hva som er mulig, endret seg. Derfor har også vårt syn på behovet for og nytten av elektrifisering utviklet seg», skriv Rinde.
– Om CO2-kostnadene kjem opp på 2000 kroner tonnet, slik regjeringa ser for seg i 2030, kva av dagens felt ville i så fall truleg bli ulønsame utan elektrifisering?
«Vi forventer ikke at CO2-avgiften isolert sett vil gjøre enkeltfelt ulønnsomme før 2030, men det vil bidra til å øke kostnadene. Samtidig har industrien som ambisjon å redusere utslippene med 40 prosent i denne tidsperioden. Man kan derfor si at avgiften har den effekten den er tilsiktet å ha.»
– Vil ikkje vidare auke i CO2-kostnaden truge lønsemda for ein del eldre og marginale felt?
«Kostnadene med CO2-utslipp vil påvirke lønnsomheten for alle felt. Innvirkningen er større på feltene med kortest levetid, men selv på disse feltene er dette en marginal endring i lønnsomheten. Vi kan ikke se at økningen i CO2-kostnad endrer forventet levetid til noen av våre felt på norsk sokkel.»
– Om CO2-kostnadene var på 2000 kroner tonnet, ville det vel gjere eit felt som Gullfaks ulønsamt om vi føreset ein nøktern pris for oljen?
«Vi kommenterer normalt ikke på lønnsomhetene til enkeltfelt, men porteføljen vår på norsk sokkel er robust mot vesentlig lavere oljepriser enn dagens. CO2-avgiften har ikke stor innvirkning på forventet levetid på noen av våre felt på norsk sokkel. Rent teknisk er det en operasjonell kostnad før skatt», skriv Sissel Rinde, og peikar på at CO2-kostnadene er ei utgift som gjev rett til eit skattefrådrag på 78 prosent.
Fleire artiklar
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Foto: Terje Pedersen / NTB
FHI svikter sitt samfunnsoppdrag
«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»
Foto: Universitetet i Bergen
Nord-Noreg ord for ord
Bak Nordnorsk ordbok ligg livsverket til ein stor kvinneleg språkforskar frå Lofoten. Ho kjempa seg forbi mange hinder, men møtte alltid nye og fekk aldri anerkjenninga ho fortente.
Emilie Enger Mehl avbilda på veg til pressetreff på Grøndland for å presentere Revidert nasjonalbudsjett, 14.05.2024. I budsjettet vert det mellom anna satt av penger til å reversere domstolsreforma. Foto: Javad Parsa / NTB.
Javad Parsa
– Uforståeleg domstolsendring
Sorenskrivar Kirsti Høegh Bjørneset er kritisk til at regjeringa vil reversere domstolsreforma.
Anne Kalvig er religionsvitar og tidlegare professor ved Universitetet i Stavanger. I fjor etablerte ho Medvit forlag.
Foto: Anja Bakken
Tru og tvil
Vi må framleis snakke om kvinner og menn. Men kan vi ikkje samstundes ta rimeleg omsyn til dei andre?