JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Gode ønske i sjømatnæringa

– Sjømatnæringa ønskjer å få meir fisk over på kjøl, forsikrar Trond Davidsen, assisterande direktør i bransjeforeininga Sjømat Norge.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1582
20190315
1582
20190315

Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.

– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.

Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.

– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.

– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?

– Ja, dei ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.

– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?

– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.

– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?

– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.

– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?

– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.

– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.

Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.

– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.

– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?

– Ja, dei ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.

– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?

– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.

– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?

– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.

– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?

– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis