Gode ønske i sjømatnæringa
– Sjømatnæringa ønskjer å få meir fisk over på kjøl, forsikrar Trond Davidsen, assisterande direktør i bransjeforeininga Sjømat Norge.
Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.
– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.
Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.
– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.
– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?
– Ja, dei må ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.
– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?
– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.
– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?
– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.
– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?
– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.
– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.
Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.
– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.
– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?
– Ja, dei må ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.
– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?
– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.
– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?
– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.
– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?
– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»