TRANSPORT
Noko gjekk diverre gale då Idar Mo frå Sogndal las reportasjen min frå Sørlandsbanen (Dag og Tid 18. august). Han skriv: «Rem har tydelegvis reist med raske tog mellom millionbyar i Europa og Kina, og vil ha slike også mellom småbyane på Sørlandet, men raske tog har vi få av på jorda fordi dei er ekstremt kostbare og energi- og ressursbrukande samanlikna med alle andre former for transport.»
Eg veit ikkje om Mo har rett i at lyntog ikkje er løysinga, men eg veit at han tek feil når han les teksten min som eit forsvar for ei slik løysing. I reportasjen nemner eg ikkje lyntog med eitt ord.
Han tek òg feil når han antek at det er lyntog eg har fare med i dei landa eg nemner: Ungarn, Kina, Frankrike. Eg fór i all hovudsak med somletog. I Frankrike, der eg på somme strekningar kunne velja mellom lyn- og somletog, valde eg det siste. Ikkje berre av di togpasset mitt gjaldt somletog, men òg av di eg likar langsame tog betre enn lyntog.
Å fara med eit lyntog er som å sitja i ein hermetikkboks. For folk med dårleg tid, er dei kan henda best. Av di eg nyttar toget som kontor, føretrekkjer eg sjølv togferder like lange som ein arbeidsdag.
Somletoga har fleire føremoner. Ofte er det mogeleg å opna vindauga så ein kan fotografera utan attskin, og på stasjonane stoggar toget lenge nok til at ein kan strekkja på beina og nyta tobakk om ein vil.
At ein vestlending gremmar seg over eit dårleg kollektivtilbod vestpå og ei storstilt kollektivsatsing austpå, skjønar eg som fer over heile landet, men den kritikken vert det feilslått å retta mot ein som berre har ei von om at den gamle Sørlandsbanen skal overleva. For kvar togkilometer Mo ergrar seg over austpå, lyt han gleda seg over kvar vegbru og undersjøiske tunnel vestpå.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
TRANSPORT
Noko gjekk diverre gale då Idar Mo frå Sogndal las reportasjen min frå Sørlandsbanen (Dag og Tid 18. august). Han skriv: «Rem har tydelegvis reist med raske tog mellom millionbyar i Europa og Kina, og vil ha slike også mellom småbyane på Sørlandet, men raske tog har vi få av på jorda fordi dei er ekstremt kostbare og energi- og ressursbrukande samanlikna med alle andre former for transport.»
Eg veit ikkje om Mo har rett i at lyntog ikkje er løysinga, men eg veit at han tek feil når han les teksten min som eit forsvar for ei slik løysing. I reportasjen nemner eg ikkje lyntog med eitt ord.
Han tek òg feil når han antek at det er lyntog eg har fare med i dei landa eg nemner: Ungarn, Kina, Frankrike. Eg fór i all hovudsak med somletog. I Frankrike, der eg på somme strekningar kunne velja mellom lyn- og somletog, valde eg det siste. Ikkje berre av di togpasset mitt gjaldt somletog, men òg av di eg likar langsame tog betre enn lyntog.
Å fara med eit lyntog er som å sitja i ein hermetikkboks. For folk med dårleg tid, er dei kan henda best. Av di eg nyttar toget som kontor, føretrekkjer eg sjølv togferder like lange som ein arbeidsdag.
Somletoga har fleire føremoner. Ofte er det mogeleg å opna vindauga så ein kan fotografera utan attskin, og på stasjonane stoggar toget lenge nok til at ein kan strekkja på beina og nyta tobakk om ein vil.
At ein vestlending gremmar seg over eit dårleg kollektivtilbod vestpå og ei storstilt kollektivsatsing austpå, skjønar eg som fer over heile landet, men den kritikken vert det feilslått å retta mot ein som berre har ei von om at den gamle Sørlandsbanen skal overleva. For kvar togkilometer Mo ergrar seg over austpå, lyt han gleda seg over kvar vegbru og undersjøiske tunnel vestpå.
Fleire artiklar
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.