JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Varmen frå solstrålane

Forventningane er store til Arlo Parks’ debutplate.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Arlo Parks er artistnamnet til Anaïs Oluwatoyin Estelle Marinho.

Arlo Parks er artistnamnet til Anaïs Oluwatoyin Estelle Marinho.

Pressefoto

Arlo Parks er artistnamnet til Anaïs Oluwatoyin Estelle Marinho.

Arlo Parks er artistnamnet til Anaïs Oluwatoyin Estelle Marinho.

Pressefoto

3064
20210122
3064
20210122

Soul

Arlo Parks:

Collapsed in Sunbeams

Transgressive / PIAS

Solstrålane varmar alt i dei første linjene på «Collapsed in Sunbeams», det opnande tittelsporet på debutalbumet til Arlo Parks, eit knapt minutt med poesi som leier oss inn i nøkkelsporet «Hurt». Tonen er sett. Musikken er bada i varme, honningsøte tonar, orda rommar ein dempa nostalgi, og vi er på veg inn i ei rekkje augneblinkar, stemningar og menneskeskildringar frå gryande vaksenliv i storbyen.

Arlo Parks heiter eigentleg Anais Oluwatoyin Estelle Marinho, er 20 år gammal og halvt nigeriansk, ein kvart frå Tsjad og ein kvart frå Frankrike. Ho har mor frå Paris – ho lærte seg fransk før ho lærte seg engelsk – og er vaksen opp i Hammersmith, i Sørvest-London. I omtalen av seg sjølv på Spotify-profilen er Parks den mørke jenta som ikkje kunne danse, lytta for mykje til emomusikk, og vart forelska i ei eller anna jente i klassen.

Inspirasjon

Det poetiske anslaget på den første plata hennar overraskar ikkje for den som også les biografien frå plateselskapet. Parks er like inspirert av litteraturen som av songen og nemner forfattarar som Sylvia Plath og Haruki Murakami som viktige. Likevel er det særleg diktet som har forma henne som songpoet – referansane strekkjer seg frå beatpoesien og fram mot moderne poetar som Nayyirah Waheed, Hanif Abdurraqib og Iain S. Thomas.

Parks sjølv har også ordet i si makt. Ho får til mykje i løpet av nokre strofer, som den treffsikre karakterskildringa i «Hurt», der vi møter Charlie, ein ung mann med eit hjarte så mjukt at det gjer vondt når det slår, på veg i feil retning her i livet. At låtskrivaren Parks også er ein god observatør og kan trekkje ut noko stort av slikt ein ser når ein ventar på bussen ein dag, viser scenen som utfaldar seg i «Caroline», der ein krangel mellom eit par eskalerer for open scene. Og så er det kjærleiken som kjem og går i «Green Eyes», men som etterlèt seg ein glød som har fått leve vidare i songen.

Mjuk soul

Parks’ soul er mjuk og tek med seg litt kjærkomen sommar inn i vinterkulda. At ho vaks opp med Fela Kuti og Otis Redding, og seinare fann vegen til King Krule, gir meining når ein lyttar til Collapsed in Sunbeams, og også at inspirasjonskjeldene spenner breitt nok til å omfatte Kendrick Lamar, Bowie og Julian Baker. Dette er samtidssoul med forankring i tradisjonen.

Arlo Parks har funne mange lyttarar med singlane sine dei to føregåande åra, og ho har fått god draghjelp frå BBC-spelelister – kanalen løfta henne dessutan fram i kritikaroversikta Sound of 2020. Særleg ein EP frå våren 2019, Super Sad Generation, skaffa henne mykje merksemd, og sommaren same år dukka ho opp på Glastonbury-festivalen.

Ein turné i året som gjekk, måtte vente på grunn av pandemien, men 2020 baud likevel på både prisar og prestisjetunge magasinforsider. No er 2021 her, og det vert nok gjennombrotsåret for Arlo Parks.

Collapsed in Sunbeams kjem ut 29. januar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Soul

Arlo Parks:

Collapsed in Sunbeams

Transgressive / PIAS

Solstrålane varmar alt i dei første linjene på «Collapsed in Sunbeams», det opnande tittelsporet på debutalbumet til Arlo Parks, eit knapt minutt med poesi som leier oss inn i nøkkelsporet «Hurt». Tonen er sett. Musikken er bada i varme, honningsøte tonar, orda rommar ein dempa nostalgi, og vi er på veg inn i ei rekkje augneblinkar, stemningar og menneskeskildringar frå gryande vaksenliv i storbyen.

Arlo Parks heiter eigentleg Anais Oluwatoyin Estelle Marinho, er 20 år gammal og halvt nigeriansk, ein kvart frå Tsjad og ein kvart frå Frankrike. Ho har mor frå Paris – ho lærte seg fransk før ho lærte seg engelsk – og er vaksen opp i Hammersmith, i Sørvest-London. I omtalen av seg sjølv på Spotify-profilen er Parks den mørke jenta som ikkje kunne danse, lytta for mykje til emomusikk, og vart forelska i ei eller anna jente i klassen.

Inspirasjon

Det poetiske anslaget på den første plata hennar overraskar ikkje for den som også les biografien frå plateselskapet. Parks er like inspirert av litteraturen som av songen og nemner forfattarar som Sylvia Plath og Haruki Murakami som viktige. Likevel er det særleg diktet som har forma henne som songpoet – referansane strekkjer seg frå beatpoesien og fram mot moderne poetar som Nayyirah Waheed, Hanif Abdurraqib og Iain S. Thomas.

Parks sjølv har også ordet i si makt. Ho får til mykje i løpet av nokre strofer, som den treffsikre karakterskildringa i «Hurt», der vi møter Charlie, ein ung mann med eit hjarte så mjukt at det gjer vondt når det slår, på veg i feil retning her i livet. At låtskrivaren Parks også er ein god observatør og kan trekkje ut noko stort av slikt ein ser når ein ventar på bussen ein dag, viser scenen som utfaldar seg i «Caroline», der ein krangel mellom eit par eskalerer for open scene. Og så er det kjærleiken som kjem og går i «Green Eyes», men som etterlèt seg ein glød som har fått leve vidare i songen.

Mjuk soul

Parks’ soul er mjuk og tek med seg litt kjærkomen sommar inn i vinterkulda. At ho vaks opp med Fela Kuti og Otis Redding, og seinare fann vegen til King Krule, gir meining når ein lyttar til Collapsed in Sunbeams, og også at inspirasjonskjeldene spenner breitt nok til å omfatte Kendrick Lamar, Bowie og Julian Baker. Dette er samtidssoul med forankring i tradisjonen.

Arlo Parks har funne mange lyttarar med singlane sine dei to føregåande åra, og ho har fått god draghjelp frå BBC-spelelister – kanalen løfta henne dessutan fram i kritikaroversikta Sound of 2020. Særleg ein EP frå våren 2019, Super Sad Generation, skaffa henne mykje merksemd, og sommaren same år dukka ho opp på Glastonbury-festivalen.

Ein turné i året som gjekk, måtte vente på grunn av pandemien, men 2020 baud likevel på både prisar og prestisjetunge magasinforsider. No er 2021 her, og det vert nok gjennombrotsåret for Arlo Parks.

Collapsed in Sunbeams kjem ut 29. januar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Foto: Samlaget

BokMeldingar
ArildBye

Ein av oss

Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB

IntervjuSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nato-toppen som sa det han tenkte

Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.

Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement
Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis