Overprodusert svart humor
Ei sjølvmedviten poprockplate med for glatt finish.
Weezer i aksjon på iHeartRadio Music Festival i Las Vegas.
Foto: Powers Imagery A/ AP / NTB scanpix
Rock
Weezer:
Weezer (Black Album)
Crush Music / Atlantic Records
Weezers 13. album heiter, lik fem av dei andre platene til det amerikanske bandet, berre Weezer. Som dei nemnde fem er plata òg kalla opp etter fargen som dominerer omslaget – i dette tilfellet, av di tematikken er så dunkel, svart.
Skuggesider
På Black Album er det emne som skuggesida til den konstruktive kritikken (jamfør låten «I’m Just Being Honest»), den misforståtte kunstnaren (sjå musikkvideoen til «High As A Kite», der Weezer spelar for eit publikum av barn som blir så skremde av utageringa på scena at mor lyt ta dei med heim att før konserten er over), produktplassering (dei siste 15 sekunda av videoen til «Can’t Knock The Hustle» er ei hysterisk malplassert reklame for eit ikkje-eksisterande forfriskingsprodukt kalla «Pinapplemon») og kokainmisbruk («California Snow») som står på agendaen.
Klisjear
Sjølvsagt er det ikkje gale at band utviklar stilen, men her er det for mange glatte klisjear og for lite vindskeiv råskap ute og går. Dette læt for det meste som overprodusert 2010-talspop med eit tilsnitt av småstormannsgalne, halveksperimentelle kunstrockaktige låtstrukturar. Overraskande ofte minner musikken meg om popmusikkparodiane på humorkanalen Bad Lip Reader på Youtube. Det er nok her, i det svarthumoristiske djupet under den glatte overflata, at poenget ligg, og kven veit – Pinkerton (1996) blei først møtt med blanda reaksjonar, men har seinare blitt hylla som eit meisterverk. Kan hende vil tida vise at Black Album var for avansert og nyskapande til at vi kunne forstå kor bra det er her og no. Neppe.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Weezer:
Weezer (Black Album)
Crush Music / Atlantic Records
Weezers 13. album heiter, lik fem av dei andre platene til det amerikanske bandet, berre Weezer. Som dei nemnde fem er plata òg kalla opp etter fargen som dominerer omslaget – i dette tilfellet, av di tematikken er så dunkel, svart.
Skuggesider
På Black Album er det emne som skuggesida til den konstruktive kritikken (jamfør låten «I’m Just Being Honest»), den misforståtte kunstnaren (sjå musikkvideoen til «High As A Kite», der Weezer spelar for eit publikum av barn som blir så skremde av utageringa på scena at mor lyt ta dei med heim att før konserten er over), produktplassering (dei siste 15 sekunda av videoen til «Can’t Knock The Hustle» er ei hysterisk malplassert reklame for eit ikkje-eksisterande forfriskingsprodukt kalla «Pinapplemon») og kokainmisbruk («California Snow») som står på agendaen.
Klisjear
Sjølvsagt er det ikkje gale at band utviklar stilen, men her er det for mange glatte klisjear og for lite vindskeiv råskap ute og går. Dette læt for det meste som overprodusert 2010-talspop med eit tilsnitt av småstormannsgalne, halveksperimentelle kunstrockaktige låtstrukturar. Overraskande ofte minner musikken meg om popmusikkparodiane på humorkanalen Bad Lip Reader på Youtube. Det er nok her, i det svarthumoristiske djupet under den glatte overflata, at poenget ligg, og kven veit – Pinkerton (1996) blei først møtt med blanda reaksjonar, men har seinare blitt hylla som eit meisterverk. Kan hende vil tida vise at Black Album var for avansert og nyskapande til at vi kunne forstå kor bra det er her og no. Neppe.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Wako er Kjetil Mulelid, Simon Olderskog Albertsen, Bárdur Reinert Poulsen og Martin Myhre Olsen.
Foto: Eirik Havnes
Sprudlande samspel
Wako serverer ei heilakustisk jazzplate.
Sitrusmarinert kamskjel med estragon, lime og olivenolje.
Alle foto: Dagfinn Nordbø
«Måltidet skreid fram under både lågmælte og høglydte sukk og stønn.»
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Ein demonstrant med gassmaske protesterer i Tblisi 2. desember mot at den nye regjeringa vil leggja vekk EU-søknaden.
Foto: Irakli Gedenidze / Reuters / NTB