JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Vestland, Vestland

Gabriel Fliflet tek det ned, Kabaret Makaber ristar laust.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kabaret Makaber byd på herleg, mørk energi.

Kabaret Makaber byd på herleg, mørk energi.

Kabaret Makaber byd på herleg, mørk energi.

Kabaret Makaber byd på herleg, mørk energi.

2846
20171027
2846
20171027

Vise

Gabriel
Fliflet:

Sevje

Etnisk musikkklubb/Musikk-operatørene

Rock

Kabaret
Makaber:

Kabaret Makaber

Apollon/Border

Bergen hadde saktens vore fattigare utan Gabriel Fliflet, denne stabile leverandøren av kreativ galskap, som med god grunn er for ein institusjon å rekne i musikkbyen.

Dei første minna mine om det årelange samarbeidet hans med Ole Hamre – i duoen Fliflet/Hamre Energiforsyning, som dei først kalla seg – fell saman med dei første minna frå Bergen, tidleg på 1990-talet. Også i år «morar dei jula inn» når det verkeleg nærmar seg, for her dreier det seg om musikarar som har skapt tradisjonar rundt sine kunstnarskap.

Markant nedpå

Herleg viltert har det ofte vore, men den nye plata til Fliflet, Sevje, er markant nedpå, beint fram stillferdig til og med. Og kvifor ikkje? Hovudpersonen toler godt å setje seg sjølv i sentrum også med dette materialet, eit knippe fine melodiar han har komponert, til ei utgiving der han syng like så mykje som han spelar trekkspel og piano.

Det er ein fin gjeng han har med seg. Hamre stiller med «hamrofonen» og ein xylofon, og litt ute i tredjesporet «Kor lang og trist er natta her» konstaterer eg også med glede at sjølvaste Arve Henriksen dukkar opp med trompeten sin. Anders Røine er med på langeleik og fele, og heile gjengen syng med. Veteran Kato Ådland er med på fleire instrument og har produsert.

Fliflet vender nok ein gong tilbake til dikt av Robert Burns sett om til norsk av Johannes Gjerdåker, eit stoff han er som skapt til å tonesetje. Vi er elles i det vestlandske, med tekstar frå forfattarar som Fløgstad, Hovland, Fosse og Per Olav Kaldestad – nivået er høgt.

Tilfellet ville ha det til at eg høyrde Erlend Nødtvedt snakke om ville vekstar, vestlandsidentitet og den sprelske debutromanen Vestlandet, om lag då eg gjorde meg kjend med Sevje, og eg vart slegen av kor robust og levande det vestlandske er som mytestoff, både for gamle og nye røyster.

Mørk energi

Dei siste vekene har eg også lånt øyre til bandet Kabaret Makaber, som gjer sin eigen vri på dette: Det sjølvtitulerte debutalbumet deira er bada i ein herleg, mørk energi. Musikkuttrykket kallar bandet sjølv «bygdenoir», og anar frå tradisjonen etter Brecht (som namnet tyder på) og ei dragning mot det makabre er ikkje til å ta feil av.

Denne kjellaren er det altså vel verdt å snuble ned i, ikkje minst fordi det læt så skarpt, trass i at det også læt så skakt. Marita V. Bratteteig leverer ein herleg, farleg vokal til songane på Kabaret Makaber, som i tillegg til eit par saksofonar, ein kontrabass og trommer kan by på ein passe mystifiserande marimba ved Torstein Åvar Sollien: Då er alt duka for både «Bygdetango» og «Gravferd i Kaupanger».

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Vise

Gabriel
Fliflet:

Sevje

Etnisk musikkklubb/Musikk-operatørene

Rock

Kabaret
Makaber:

Kabaret Makaber

Apollon/Border

Bergen hadde saktens vore fattigare utan Gabriel Fliflet, denne stabile leverandøren av kreativ galskap, som med god grunn er for ein institusjon å rekne i musikkbyen.

Dei første minna mine om det årelange samarbeidet hans med Ole Hamre – i duoen Fliflet/Hamre Energiforsyning, som dei først kalla seg – fell saman med dei første minna frå Bergen, tidleg på 1990-talet. Også i år «morar dei jula inn» når det verkeleg nærmar seg, for her dreier det seg om musikarar som har skapt tradisjonar rundt sine kunstnarskap.

Markant nedpå

Herleg viltert har det ofte vore, men den nye plata til Fliflet, Sevje, er markant nedpå, beint fram stillferdig til og med. Og kvifor ikkje? Hovudpersonen toler godt å setje seg sjølv i sentrum også med dette materialet, eit knippe fine melodiar han har komponert, til ei utgiving der han syng like så mykje som han spelar trekkspel og piano.

Det er ein fin gjeng han har med seg. Hamre stiller med «hamrofonen» og ein xylofon, og litt ute i tredjesporet «Kor lang og trist er natta her» konstaterer eg også med glede at sjølvaste Arve Henriksen dukkar opp med trompeten sin. Anders Røine er med på langeleik og fele, og heile gjengen syng med. Veteran Kato Ådland er med på fleire instrument og har produsert.

Fliflet vender nok ein gong tilbake til dikt av Robert Burns sett om til norsk av Johannes Gjerdåker, eit stoff han er som skapt til å tonesetje. Vi er elles i det vestlandske, med tekstar frå forfattarar som Fløgstad, Hovland, Fosse og Per Olav Kaldestad – nivået er høgt.

Tilfellet ville ha det til at eg høyrde Erlend Nødtvedt snakke om ville vekstar, vestlandsidentitet og den sprelske debutromanen Vestlandet, om lag då eg gjorde meg kjend med Sevje, og eg vart slegen av kor robust og levande det vestlandske er som mytestoff, både for gamle og nye røyster.

Mørk energi

Dei siste vekene har eg også lånt øyre til bandet Kabaret Makaber, som gjer sin eigen vri på dette: Det sjølvtitulerte debutalbumet deira er bada i ein herleg, mørk energi. Musikkuttrykket kallar bandet sjølv «bygdenoir», og anar frå tradisjonen etter Brecht (som namnet tyder på) og ei dragning mot det makabre er ikkje til å ta feil av.

Denne kjellaren er det altså vel verdt å snuble ned i, ikkje minst fordi det læt så skarpt, trass i at det også læt så skakt. Marita V. Bratteteig leverer ein herleg, farleg vokal til songane på Kabaret Makaber, som i tillegg til eit par saksofonar, ein kontrabass og trommer kan by på ein passe mystifiserande marimba ved Torstein Åvar Sollien: Då er alt duka for både «Bygdetango» og «Gravferd i Kaupanger».

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis