Sjarmerande i
vanskeleg format
To musikarar som kjenner kvarandre og veit å passa måten.
Jazz
Vigleik Storaas / Tor Yttredal:
Space in Between
Tor Yttredal, sopran- og tenorsaks-; Vigleik Storaas, piano. INNER EAR INEA24
Det er gått om lag tre år sidan duoen gav ut si første duoplate Chamber på same platemerke og same innspelingsstad, Artesuono i Udine. Det siste kan ein ha stor forståing for. Innspelinga formidlar ein rik klang til alle tre instrumenta som er involverte.
Tittelen på denne meldinga gjer meir enn å ymta om at duoformatet er krevjande, og utfordringa ligg gjerne i det å kunna avgrensa seg, gjera slik tittelkuttet ber bod om – «Space in Between». På det punktet leverer duoen. Det er aldri tale om overleste arrangement eller at dei går i vegen for kvarandre.
Harmonisk raffinert
Også i høve til andre parameter innfrir duoen. Me veit frå tidlegare utgjevingar at båe har draget på komponeringa, og med desse ni låtane svekker dei ikkje dette inntrykket. Tittelkuttet, signert Yttredal, er ein inderleg mollstemd ballade som gjennom pausar og harmonisk raffinement blir eit bilete på kva det handlar om når desse to kjem saman for å musisera.
Shorter-inspirert
Dette kan ein kanskje seia om Storaas’ Wayne Shorter-inspirerte «Simple Loop» også. Dei greier å laga ei fantastisk forteljing over eit abrupt pianoakkompagnement der Yttredal har lagt på ei tenorstemme i tillegg til improvisasjonane på sopransaksen.
Det er balladetempoet og melankolien som dominerer gjennom heile plata. Også den latininspirerte «Subduction» i medium tempo har melankoliens patina over seg, men vakkert og velformulert er det.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Vigleik Storaas / Tor Yttredal:
Space in Between
Tor Yttredal, sopran- og tenorsaks-; Vigleik Storaas, piano. INNER EAR INEA24
Det er gått om lag tre år sidan duoen gav ut si første duoplate Chamber på same platemerke og same innspelingsstad, Artesuono i Udine. Det siste kan ein ha stor forståing for. Innspelinga formidlar ein rik klang til alle tre instrumenta som er involverte.
Tittelen på denne meldinga gjer meir enn å ymta om at duoformatet er krevjande, og utfordringa ligg gjerne i det å kunna avgrensa seg, gjera slik tittelkuttet ber bod om – «Space in Between». På det punktet leverer duoen. Det er aldri tale om overleste arrangement eller at dei går i vegen for kvarandre.
Harmonisk raffinert
Også i høve til andre parameter innfrir duoen. Me veit frå tidlegare utgjevingar at båe har draget på komponeringa, og med desse ni låtane svekker dei ikkje dette inntrykket. Tittelkuttet, signert Yttredal, er ein inderleg mollstemd ballade som gjennom pausar og harmonisk raffinement blir eit bilete på kva det handlar om når desse to kjem saman for å musisera.
Shorter-inspirert
Dette kan ein kanskje seia om Storaas’ Wayne Shorter-inspirerte «Simple Loop» også. Dei greier å laga ei fantastisk forteljing over eit abrupt pianoakkompagnement der Yttredal har lagt på ei tenorstemme i tillegg til improvisasjonane på sopransaksen.
Det er balladetempoet og melankolien som dominerer gjennom heile plata. Også den latininspirerte «Subduction» i medium tempo har melankoliens patina over seg, men vakkert og velformulert er det.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.