Lyden
av byen
Kevin Morby er ein framifrå låtskrivar.
Rock
Kevin Morby:
City Music
Dead Oceans/Playground
Lat oss stikke ned i sentrum! Invitasjonen har kanskje noko ordinært over seg, men ikkje når han kjem frå Kevin Morby, i «City Music», ei herleg feiring av byens lys og byens lydar. Om du nokon gong har stått der i døropninga, på veg over terskelen og ut i bynatta, og har vore meir enn klar for det som ventar deg der, vil du smile til det gitardrivne tittelsporet på City Music, som byrjar i spasermodus, hiv seg ut på dansegolvet, og endar i eit tilbakelent, tilfreds tempo – her fann denne lyttaren sommarlåten sin.
Osar urbanitet
Omslagsfotoet viser nett ein Morby i ei open dør, der han kastar eit blikk på seg sjølv i spegelen, i svartkvitt, under ein tittel som står skriven som med lyspærer over ei eller anna inngangsdør. Innhaldet held det innpakkinga lovar. Der førre utgiving, folkalbumet Singing Saw, som eg skreiv om på desse sidene i fjor sommar, hadde noko ruralt over seg, osar rocka City Music av urbanitet.
Likevel går det an å høyre ekko frå fleire av dei same artistane som på fjorårets plate, som Dylan og Cohen. Ei anna viktig inspirasjonskjelde er Lou Reed, som eg neppe er åleine om å høyre i «Tin Can», ein av fleire låtar her som sender tankane til New York, ein by som har vore viktig for Morby. Det var dit han drog då han flytta heimanfrå og tok til å spele i ulike band. City Music hentar fram fleire av impulsane som vart viktige i formative år i New York – høyr berre på hyllesten til The Ramones på «1234».
Tett samspel
Albumet er prega av tett samspel mellom eit lite knippe musikarar. Morby har med seg gitarist Meg Duffy og trommis Justin Sullivan, samt multiinstrumentalisten og produsenten Richard Swift, og treng knapt meir for å få dette til å høyrest ut akkurat som det skal.
Morby er ein framifrå låtskrivar, det var tydeleg nok på Singing Saw, og det vert berre endå klårare med dei tolv songane på City Music. Konseptuelt orienterte plater kan av og til få noko stivt og tvunge over seg, men slik vert det aldri med dette albumet. Det er herleg med ein artist som set seg så høge mål. Med «Downtown’s Lights» har Morby prøvt å skrive ein song slik Townes Van Zandt skreiv. I eit intervju med Robin Hilton på National Public Radio fortel han at han ville fortelje om ei tapt sjel, om eit menneske som har levd mange liv – om det niande livet til ein katt. Slik er også byen. Der nattehimmelen funklar for somme, er han mørk for andre.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Kevin Morby:
City Music
Dead Oceans/Playground
Lat oss stikke ned i sentrum! Invitasjonen har kanskje noko ordinært over seg, men ikkje når han kjem frå Kevin Morby, i «City Music», ei herleg feiring av byens lys og byens lydar. Om du nokon gong har stått der i døropninga, på veg over terskelen og ut i bynatta, og har vore meir enn klar for det som ventar deg der, vil du smile til det gitardrivne tittelsporet på City Music, som byrjar i spasermodus, hiv seg ut på dansegolvet, og endar i eit tilbakelent, tilfreds tempo – her fann denne lyttaren sommarlåten sin.
Osar urbanitet
Omslagsfotoet viser nett ein Morby i ei open dør, der han kastar eit blikk på seg sjølv i spegelen, i svartkvitt, under ein tittel som står skriven som med lyspærer over ei eller anna inngangsdør. Innhaldet held det innpakkinga lovar. Der førre utgiving, folkalbumet Singing Saw, som eg skreiv om på desse sidene i fjor sommar, hadde noko ruralt over seg, osar rocka City Music av urbanitet.
Likevel går det an å høyre ekko frå fleire av dei same artistane som på fjorårets plate, som Dylan og Cohen. Ei anna viktig inspirasjonskjelde er Lou Reed, som eg neppe er åleine om å høyre i «Tin Can», ein av fleire låtar her som sender tankane til New York, ein by som har vore viktig for Morby. Det var dit han drog då han flytta heimanfrå og tok til å spele i ulike band. City Music hentar fram fleire av impulsane som vart viktige i formative år i New York – høyr berre på hyllesten til The Ramones på «1234».
Tett samspel
Albumet er prega av tett samspel mellom eit lite knippe musikarar. Morby har med seg gitarist Meg Duffy og trommis Justin Sullivan, samt multiinstrumentalisten og produsenten Richard Swift, og treng knapt meir for å få dette til å høyrest ut akkurat som det skal.
Morby er ein framifrå låtskrivar, det var tydeleg nok på Singing Saw, og det vert berre endå klårare med dei tolv songane på City Music. Konseptuelt orienterte plater kan av og til få noko stivt og tvunge over seg, men slik vert det aldri med dette albumet. Det er herleg med ein artist som set seg så høge mål. Med «Downtown’s Lights» har Morby prøvt å skrive ein song slik Townes Van Zandt skreiv. I eit intervju med Robin Hilton på National Public Radio fortel han at han ville fortelje om ei tapt sjel, om eit menneske som har levd mange liv – om det niande livet til ein katt. Slik er også byen. Der nattehimmelen funklar for somme, er han mørk for andre.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?